2025-11-14, 06:50
Medlem
mhns avatar
Det här var den tråkigaste säsongen jag sett hittills. Ingen person i nått av paren hade någon utmärkande personlighet som gjorde det spännande att se vad hen skulle hitta på härnäst. Och så verkar det som att inget av paren var en bra match, så kärleken uteblev. Jag gissar på att inget par kommer att fortsätta vara gifta. Hade de parat ihop Jimmy och Hanna så tror jag att det möjligtvis blivit något.
Citera
2025-11-14, 06:51
Medlem
Jimmy/Malin
Inte mycket att säga - mismatch made on TV bara. Helt OK personer tror jag, var för sig, men frustrationen med matchningen gjorde det svårt för båda att vara sitt bästa jag. Reagerade på pruttkuddeförsändelsen - kändes inte så snäll. Hade kunnat skickas med mer varm glimt i ögat. Gissar att man klippt bort Jimmys klagomål ang fisar, produktionen drog en gräns vid rapar…

Yury/Patrik
Hade IRL kunnat bli en kortare relation, men tror inte det hade blivit en fortsättning hur de än träffats. Någon skrev att Patrik har någon annan i sikte och det låter väl inte helt otroligt. Båda är i mitt tycke rätt så ”grunda” som personer, iaf som de framställts i programmet, men kan säkert hitta partners på annat håll.

Hanna/Abtin
Två som försöker vara bra personer oavsett förhållandets utsikter. Båda rätt sympatiska hittills tycker jag. Kommunikativt ambitiösa, emotionellt strävande efter ökad mognad på ett hoppingivande sätt. Hanna har lite att tampas med men båda förefaller redo för relation någotsånär, om än inte med varandra.

Tobias/Hampus
Hampus försök i senaste avsnittet att med empati och lugn förklara och stå upp för sig själv gjorde att han verkligen växte i mina ögon. Att han känner stor frustration förstår jag, men han var saklig och mjuk i kommunikationen, moget! Hampus är väldigt ung, nästan tonårig mognadsmässigt, och har en del utveckling kvar innan han klarar den ömsesidighet som emotionell mognad innebär. Tobias känns väldigt försiktig men emotionell mognad har han, så han är redo för en relation - med en annan vuxen person.

Sammanfattningsvis verkar vi inte få något par som inte slutar med skilsmässa.
Citera
2025-11-14, 07:54
Medlem
KrossedOuts avatar
I avsnittsbeskrivningen för det sista avsnittet hintas det om att
Citera
2025-11-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Vem fan skulle Tobias ha matchat med då? Nån som är lika osäker som han själv eller? Med tanke på att han är så omogen så borde det ju funka med nån som är 11 år yngre men inte ens det verkar gå.

Sen tror jag helt enkelt att han tycker att Hampus är ful och oattraktiv men det kan han inte säga rakt ut så han får hitta på några inre egenskap och störa sig på istället.
Hampus är ful. oattraktiv, otrevlig, kaxig, vilket han inte borde vara, han är en looser o nolla. Tobias däremot är både snygg, trevlig o vet hur man för sig. Heja Tobias
Citera
2025-11-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
I avsnittsbeskrivningen för det sista avsnittet hintas det om att

Citera
2025-11-14, 08:56
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jättebra att Jimmy och Malin gjorde slut på eländet. Varför tror ingen att Jimmy är bög, med sina smala byxor som är för korta och jättemånga likadana vita gympaskor?

Jag tror inte att han är gay, däremot är han en helt vanlig inte särskilt bright knegarsvenne som vill ha en dito partner. Detta inte skrivet som en värdering åt något håll utan som ett konstaterande. Malin är inte tillräckligt vanlig d.v.s. någon utan egen personlighet, utan särskilda intressen, en mainstreamperson som bara flyter med och är litet småtrevlig utan att sticka ut. (Doftljus, kramizar, Ullared yada yada.) Det kallar Jimmy, med din något begränsade tankeförmåga, att vara "feminin".

Vad gäller de spinkiga benen så är han i grunden spinkig och benen har förblivit sådana för att han har tränat fel: För mycket överkropp (därav kutryggen pga förkortade bröstmuskler, vanligt kill-fel vid träning) och för litet ben. Men han lever i föreställningen att han ser vältränad ut och vill flasha sina imaginärt vältränade ben. Eller så har han bara - fullt troligt - taskig smak.
Senast redigerad av TheEliza 2025-11-14 kl. 09:02.
Citera
2025-11-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Vad för baddräkt gäller?
Det är födelsedagskostym som gäller vid kallbad, det är sen gammalt. Hade antagligen gått att filma fint och smakfullt också, med lite "covered nude" och rumpflashar. Men Patrik hade väl varit nervös, eftersom han tror att han måste dra igenom hela Kama Sutra om han råkar röra vid Yurus lillfinger. Hur som helst, full poäng till Queen Yurus bakdel! (trots grillvantarna)

Snygg badplats förresten, nån som vet var den ligger?

För övrigt tror jag att Malin också har grym rumpa. Fast sånt brukar man inte få se när man kallar en kvinna för "råbarkad". Oklar dock vad Jimmy egenligen menar, med tanke på hans språkliga svårigheter.
Citera
2025-11-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldajon
Halmstabo här.

Jimmy som regionschef på hemmakväll måste träffat Hanna som var butikschef på Flying tiger (enligt hennes linkedin). Verkar stämma tidsenligt när de båda arbetade där. Butikerna ligger vägg i vägg med varandra i köpcentrumet här i Halmstad.
Underbart gräv! Bra jobbat.

En godiskung och en skräpdrottning, sida vid sida i den vackra staden vid havet... Vilken saga det kunde ha blivit! Hanna kunde vart Jimmys flicka i en Cole Porter-sång, men istället gick hon över till att administrera förnedring av gamla och svaga medan han blev förvisad till de vilda gränstrakterna (I am the watcher on the wall...), och sattes som chef över regionen som sträcker sig mellan salta paddorna och filidutterna. Vilken förlust!

Nåja, kanske hittar de tillbaka till varandra och slår sig ner i en vit och fräsch lya vid kanalen. Där de kan leva fint och doftfritt med ariska, vegetabiliska barn och hunden Himmler runt hörnet...
Citera
2025-11-14, 09:23
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Fortfarande osmakligt att börja ragga på en annan deltagare, under pågående inspelning (Hanna träffade ju fortfarande Abtin i det läget).

Framstår som att Jimmy ville säga detta i Aftonbladet för att rentvå sitt agerande.
Är det inte märkligt hur produktionen ”råkar” ha med deltagare som redan känner varandra eller på något sätt haft kontakt innan?

Är meningen att det ska bli par som är ”otrogna” så att det kan bli smaskig tv?

Otroligt dåliga matchningar denna säsong. Kunde dock funkat med Yury och Patrik (men av någon anledning är P helt avstängd).

Dags för nya ”experter”!
Citera
2025-11-14, 09:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Underbart gräv! Bra jobbat.

En godiskung och en skräpdrottning, sida vid sida i den vackra staden vid havet... Vilken saga det kunde ha blivit! Hanna kunde vart Jimmys flicka i en Cole Porter-sång, men istället gick hon över till att administrera förnedring av gamla och svaga medan han blev förvisad till de vilda gränstrakterna (I am the watcher on the wall...), och sattes som chef över regionen som sträcker sig mellan salta paddorna och filidutterna. Vilken förlust!

Nåja, kanske hittar de tillbaka till varandra och slår sig ner i en vit och fräsch lya vid kanalen. Där de kan leva fint och doftfritt med ariska, vegetabiliska barn och hunden Himmler runt hörnet...
Hanna gillar väl mystiska män från mellanöstern? Det måste hon ju angett eller frågats om när hon sökte till programmet? Nog måste de väl fråga deltagarna om vad de gillar t ex utseende, värderingar osv?

Nån med insyn? Hur ser rekryteringen och matchningen ut?
Citera
2025-11-14, 09:30
Medlem
Jimmy uttalar sig i Expressen också att tittarna luras:
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/reaktionerna-efter-jimmys-ord-i-svt-tittaren-blir-ju-lurad/

Jimmy Erlandssons ord om Hanna Bergenholtz i SVT:s ”Gift vid första ögonkastet” har väckt känslor.

– Tittaren blir ju lurad, tycker Jimmy som förklarar hur det egentligen ligger till.

Också Hanna och Malin tycker att det kändes ”lite konstigt” att tidslinjen förvrängts.

”Jag var då fortfarande med Abtin och Jimmy med Malin. Jag uppfattade det mer som att han hyllade mig än något kärleksfullt. Kanske ville de skapa spänning genom att visa oss tillsammans på promenaden, så man såg oss båda samtidigt”, skriver Hanna i ett meddelande till Expressen.
Citera
2025-11-14, 09:33
Medlem
En annan sak jag tror att kameramänniskorna har forcerat Patrik att hålla om Yuru på utomhuspromenaderna, bara för att skapa en bild av närhet som inte finns mellan dem. Det skapar mer drama och dsikussioner för oss som tittar och inte fattar om Patrik fått en akut könssjukdom när han gick med, eller om han träffade en annan och blev kär innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in