2025-11-13, 13:08
Medlem
Har försökt att avsluta mitt Linkedin-konto under flera år nu, det aktiveras på nytt hela tiden och jag får mail om "meddelande på din Liknedin" men så är det egentligen rekomendationer och andra äckligheter av konton som typ "följ Bill Gates". Har tagit skärmdump av avslutandet, 15 mars 2025. Började få mail redan vid sommaren och nu fortsättande. Har tagit mig energi att skriva till dem, får svar av någon med indiskt-klingande namn att följa diverse steg, varav inga jag förstår riktigt.

Hela grejen känns dystopiskt. Det är som en sekt hela Google-sfären, vadå får man inte lämna? Det finns mig veterligen ingen brottskala för att att kidnappa ens tid på det här sättet. Kanske det som är problemet? Men om man skulle börja någonstans, vilken myndighet kan man få att se dumma och handlösa ut och ge svar som, "inget vi kan göra åt saken" osv.... ?
Citera
2025-11-13, 13:20
Medlem
Testa att begära fullständig radering enligt GDPR
Citera
2025-11-13, 13:50
Avslutad
Samma när jag försöker radera Facebook/Meta konto.
Kommer till slutsida där jag ska skriva in lösenord men det godtas inte. Klickar då på glömt lösenord, då de skall skicka sms med kod till mitt nummer. Kommer ingen kod. Testat 10 gånger.
Mitt lösenord skriver jag in igen men det godkänns inte.

Strax (December -25) kommer en ny lag där allt innehåll samlas till en AI modul, Det vill jag inte vara med om.
Citera
2025-11-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Testa att begära fullständig radering enligt GDPR
Så det finns alltså punkter på GDPR som ska skydda folk mot detta? Vilka är ansvariga att det faktiskt följs då?

Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Samma när jag försöker radera Facebook/Meta konto.
Kommer till slutsida där jag ska skriva in lösenord men det godtas inte. Klickar då på glömt lösenord, då de skall skicka sms med kod till mitt nummer. Kommer ingen kod. Testat 10 gånger.
Mitt lösenord skriver jag in igen men det godkänns inte.

Strax (December -25) kommer en ny lag där allt innehåll samlas till en AI modul, Det vill jag inte vara med om.
Är det en EU-lag eller i Sverige, angående AI?

Hade också problem med Facebook, men är så glad att jag till slut inte har skiten i mitt liv. Är det för att varje användare ger dem extra hävstång till reklam-deals eller varför går de över dessa tydliga etiska gränser för att hålla kvar en?
Citera
2025-11-13, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Så det finns alltså punkter på GDPR som ska skydda folk mot detta? Vilka är ansvariga att det faktiskt följs då?

Är det en EU-lag eller i Sverige, angående AI?

Hade också problem med Facebook, men är så glad att jag till slut inte har skiten i mitt liv. Är det för att varje användare ger dem extra hävstång till reklam-deals eller varför går de över dessa tydliga etiska gränser för att hålla kvar en?

EIDS - Regulations
EU´s Digital Service Act
EU Privacy Law

Ett projekt "Digital Omnibus" Låter Big Tech använda all data i ett större perspektiv. Allt skrivet, alla bilder, all konverstion laddas upp till AI-Act.

Det kommer en Centralized Inforcement Office där en E-Safety Comissioner kommer att ha kontroll på dessa data. UNELECTED som vanligt och utan transparans.

Google Meta Open AI x Reddit WhatsApp Instagram Facebook kommer att använda och dela personlig data. Detta finns i de "nya" ändrade villkoren.

New Intelligence cell skall skapas, av Ursula Von Der Layen..

Mycket information om detta och det verkar vara högsta prioritet att lägga beslag på folks data.
Hänger ju ihop med Face ID, Digital valuta och allt annat jävla skit som tar alla friheter ifrån människan.
Citera
2025-11-13, 17:55
Medlem
Citat:
EIDS - Regulations
EU´s Digital Service Act
EU Privacy Law

Ett projekt "Digital Omnibus" Låter Big Tech använda all data i ett större perspektiv. Allt skrivet, alla bilder, all konverstion laddas upp till AI-Act.

Det kommer en Centralized Inforcement Office där en E-Safety Comissioner kommer att ha kontroll på dessa data. UNELECTED som vanligt och utan transparans.

Google Meta Open AI x Reddit WhatsApp Instagram Facebook kommer att använda och dela personlig data. Detta finns i de "nya" ändrade villkoren.

New Intelligence cell skall skapas, av Ursula Von Der Layen..

Mycket information om detta och det verkar vara högsta prioritet att lägga beslag på folks data.
Hänger ju ihop med Face ID, Digital valuta och allt annat jävla skit som tar alla friheter ifrån människan.
Det här med att avlyssning av konversationer som sen används i marknadsföringssyste sker redan nu. Får frekvent upp specifika grejer som vi pratade om typ kvällen innan, många jag känner säger samma.
Citera
2025-11-13, 17:58
Avslutad
Citat:
Det här med att avlyssning av konversationer som sen används i marknadsföringssyste sker redan nu. Får frekvent upp specifika grejer som vi pratade om typ kvällen innan, många jag känner säger samma.

Ja, jag känner till. Vidrigt.
e IDAS Regulation skulle det stå.
Det var en massa jag läste om detta så nu snurrar huvet.
Citera
2025-11-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ja, jag känner till. Vidrigt.
e IDAS Regulation skulle det stå.
Det var en massa jag läste om detta så nu snurrar huvet.

Men så är det inte officiellt tillåtet förrän denna lagen träder i kraft?

Ursula är ju för övrigt i tjänst av NWO-eliten som vill söndra och härska över Europa/Väst. Det sker en urholkning på alla plan just nu.
Citera
2025-11-13, 18:06
Medlem
Melange5738s avatar
Jag stör mig också på sånt här så in i helvete.

Jag raderade mitt Reddit-konto men självklart tog de inte bort allting. När jag har fuckoff-pengar ska jag stämma dem.
Citera
2025-11-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag stör mig också på sånt här så in i helvete.

Jag raderade mitt Reddit-konto men självklart tog de inte bort allting. När jag har fuckoff-pengar ska jag stämma dem.
Hejar på dig, men under vilka brottsrubriceringar kommer du köra?
Citera
2025-11-13, 18:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hejar på dig, men under vilka brottsrubriceringar kommer du köra?

GDPR. Gissar att jag kan mjölka på stålar för allt som de genererat från min data i form av AI-content och reklam.
Citera
2025-11-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
GDPR. Gissar att jag kan mjölka på stålar för allt som de genererat från min data i form av AI-content och reklam.
GDPR anmäler du generellt till IMY.

Det där skadeståndet får du nog svårt att få. Har svårt att se vilken juridisk grund du ska vila dig mot där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in