2025-11-12, 17:46
Medlem
Pillenfilles avatar
Han verkar ha skött sig exemplariskt under sin vistelse i Sverige, gått klart grundskolan samt fått en gymnasieexamen, men verkar inte ha förstått att han själv skulle haft koll på sin status fr.o.m. 18-årsdagen. Han har varit papperslös sedan han har varit 12 år gammal, men hans far informerade honom aldrig om det. Aftonbladet ska ha försökt nå Erics pappa, dock utan framgång. Erics advokat menar att han ej har fått en rättvis bedömning.

I artikeln nedan intervjuas även några av de 12-åriga spelarna som han coachar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VwVVB/fryshusets-basketcoach-eric-ska-utvisas-till-uganda

Borde han få stanna eller borde han åka till Uganda?
Citera
2025-11-12, 17:49
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Han verkar ha skött sig exemplariskt under sin vistelse i Sverige, gått klart grundskolan samt fått en gymnasieexamen, men verkar inte ha förstått att han själv skulle haft koll på sin status fr.o.m. 18-årsdagen. Han har varit papperslös sedan han har varit 12 år gammal, men hans far informerade honom aldrig om det. Aftonbladet ska ha försökt nå Erics pappa, dock utan framgång. Erics advokat menar att han ej har fått en rättvis bedömning.

I artikeln nedan intervjuas även några av de 12-åriga spelarna som han coachar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VwVVB/fryshusets-basketcoach-eric-ska-utvisas-till-uganda

Borde han få stanna eller borde han åka till Uganda?
Åka till Uganda såklart då han inte uppfyller reglerna för att stanna.
Citera
2025-11-12, 17:59
Medlem
Det jag undrar hur han kunnat levt 13 år som papperslös i Sverige.
Ingen som har reagerat?
Citera
2025-11-12, 18:01
Medlem
franges avatar
Ren propagandaartikel från sossarnas egen partitidning - samma som regelbundet brukar beskriva "Han var den snällaste pojken i Rinkeby" om någon muslim som dömts för extremt grova gruppvåldtäkter eller gängmord.
Citera
2025-11-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Åka till Uganda såklart då han inte uppfyller reglerna för att stanna.

Stanna så klart.
Han har klarat skolan, arbetar och är etablerad.

Sverige måste utvisa brottslingar,

gärna med familjerna,

iranier som är med i djävulssekten
och äldre dito som är agenter för Iran.
Från Syrien. Ryssland. M.fl. länder.

Inte etablerade,
goda människor.
Citera
2025-11-12, 18:36
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Stanna så klart.
Han har klarat skolan, arbetar och är etablerad.

Sverige måste utvisa brottslingar,

gärna med familjerna,

iranier som är med i djävulssekten
och äldre dito som är agenter för Iran.
Från Syrien. Ryssland. M.fl. länder.

Inte etablerade,
goda människor.
Så regler och lagar skall bara gälla för vissa? Följer du inte lagar och regler så är du en brottsling.
Och som du själv skriver så skall dessa utvisas. Då är vi ju överens
Citera
2025-11-12, 19:10
Medlem
kalkryggars avatar
Han har varit här för länge för att man ska kunna utvisa honom är min åsikt.
Citera
2025-11-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Han har varit här för länge för att man ska kunna utvisa honom är min åsikt.

Isåfall är vi helt kokta överlag om det ska vara reglerna.
Citera
2025-11-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Så regler och lagar skall bara gälla för vissa? Följer du inte lagar och regler så är du en brottsling.
Och som du själv skriver så skall dessa utvisas. Då är vi ju överens

Jag tycker också att regler och lagar ska gälla alla. Däremot tycker jag att lagstiftningen ska ändras.

Exempelvis; en dömd sexualbrottsling ska utvisas, oaktat brottets straffvärde (jag åsyftar givetvis Meya-fallet).

Samt att man borde, som 18-åring, bli upplyst om att man har så och så länge på sig att ansöka om uppehållstillstånd, annars blir man automatiskt utvisad.

De som vill bidra till att stärka samhället borde få en chans att göra det. Vad tycker du om det?
Citera
2025-11-12, 19:17
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det jag undrar hur han kunnat levt 13 år som papperslös i Sverige.
Ingen som har reagerat?
Parallellsamhället som skapades av Reinfeldts allians tillsammans med det rödgröna blocket har möjliggjort både illegaler och grovt kriminella att fortsätta leva och verka i vårt land som annars är ett nästintill kontantlöst massövervakningssamhälle. Det är inte inkompetens, det är ett medvetet designval och korruption på hög nivå.
Citera
2025-11-12, 19:17
Medlem
Ganonitos avatar
Givetvis ska han utvisas då han har varit här illegalt i 13 år. Han pratar inte speciellt bra svenska heller. Finns nog gott om baskettränare som kan träna blattebarn så det går nog ingen nöd på dem.
Citera
2025-11-12, 19:21
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag tycker också att regler och lagar ska gälla alla. Däremot tycker jag att lagstiftningen ska ändras.

Exempelvis; en dömd sexualbrottsling ska utvisas, oaktat brottets straffvärde (jag åsyftar givetvis Meya-fallet).

Samt att man borde, som 18-åring, bli upplyst om att man har så och så länge på sig att ansöka om uppehållstillstånd, annars blir man automatiskt utvisad.

De som vill bidra till att stärka samhället borde få en chans att göra det. Vad tycker du om det?
Upplyst? Är man 18 så är man vuxen och det ligger då i varje individs eget intresse att själv ta reda på vilka lagar och regler som gäller. Gör man inte det så får man också ta konsekvensen av det.
Enkelt, självklart och sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in