2025-11-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
De byxorna plus hans Facebook skvallrar om en rätt svår typ.
Är han sämre på sitt jobb pga valet av byxor?
Citera
2025-11-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Robert behöver börja leka med tanken att lämna Huddinge och söka sig norrut i Sverige. Långt norrut. Där får han jobb direkt. Han måste även acceptera jobb inom andra områden än det han har tänkt sig.
Varför skulle han automatiskt få jobb där istället för var han tidigare sökt jobb? Vad är annorlunda på platsen du rekommenderar?
Citera
2025-11-12, 13:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Är han sämre på sitt jobb pga valet av byxor?

Nej, men svåra människor har svårare att ta sig in i nya sammanhang, tex på en ny arbetsplats.
Citera
2025-11-12, 13:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Mjo, det är det jag misstänker. Undrar om han sökt jobb inom LSS, äldreomsorg och liknande? Han vill jobba inom IT, men man vill ju en massa saker här i livet...
Citera
2025-11-12, 13:50
Medlem
Citat:
Nej, men svåra människor har svårare att ta sig in i nya sammanhang, tex på en ny arbetsplats.
Varför är han ”svår” pga byxorna?
Citera
2025-11-12, 13:51
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:

Robert är knappast svårare än alla somalier och dylika som vi sätter i arbete.
Citera
2025-11-12, 13:54
Medlem
NyaHenriksss avatar
11000kr i hyra?
Han måste finna annat boende snarast!
Min totala månadsutgift ligger på 8000kr inkl mat (kött och ägg).
Han får ta sig i kragen.
Citera
2025-11-12, 13:56
Avslutad
Citat:
Även knepiga typer behöver ju kunna försörja sig
Citera
2025-11-12, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Varför skulle han automatiskt få jobb där istället för var han tidigare sökt jobb? Vad är annorlunda på platsen du rekommenderar?
Tror det där att det finns jobb i norr var nåt Arbetsförmedlingen var ilurade när Northvolt fortfarande inte gått omkull. Sen finns nästa luftslott, Stegra/H2 Green Steel, de behöver säkert anställa tiotusentals personer
Citera
2025-11-12, 14:00
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
11000kr i hyra?
Han måste finna annat boende snarast!
Min totala månadsutgift ligger på 8000kr inkl mat (kött och ägg).
Han får ta sig i kragen.

Bomark bor i Sthlm, hyreslägenhet. Extremt få i Sthlm har en total månadsavgift på 8000kr inkl, mat. Väldigt få i ensamhushåll har den totala kostnaden inkl. mat öht.

Dock bör ju Bomark överväga att lämna Sthlm, han kan få en skaplig lgh i mellanstora och små städer för ca 5500-8000kr i stället.

Blir han ärende för Soc/försörjningsstöd, kommer de ställa krav på att han flyttar till billigare boende. En hyra på 11000kr för ett ensamhushåll är inget de accepterar i längden, möjligen en månad eller två i väntan på att han flyttar.
Citera
2025-11-12, 14:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, det är det jag misstänker. Undrar om han sökt jobb inom LSS, äldreomsorg och liknande? Han vill jobba inom IT, men man vill ju en massa saker här i livet...
Ja. Jag tror Robert kan göra en hel del enkla åtgärder själv som skulle förbättra hans situation drastiskt.

Först och främst försök flytta till ett billigare boende. Sedan sök alla typer av jobb. Inom framförallt vården kan faktiskt nästan vem som helst få jobb. Det är ingen överdrift. Har själv exempel i min närhet på "hopplösa " fall på det.

Efter två år arbetslöshet kan han inte längre vara kräsen. Skola om sig eller ta vilket jobb som helst.
Senast redigerad av Steff83 2025-11-12 kl. 14:04.
Citera
2025-11-12, 14:03
Medlem
varför ställer inte dom äckliga journalisterna nå svåra frågor?

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag tror Robert kan göra en hel del enkla åtgärder själv som skulle förbättra hans situation drastiskt.

Först och främst försök flytta till ett billigare boende. Sedan sök alla typer av jobb. Inom framförallt vården kan faktiskt nästan vem som helst få jobb. Det är ingen övedrift. Har själv exempel i min närhet på "hopplösa " fall på det.

Efter två år arbetslöshet kan han inte längre vara kräsen.
Och anledningen till att det "finns" jobb inom vård är att det pågår hård lönedumpning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in