2025-11-12, 09:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Ja och du sög åt dig som vanligt.

Det var inte förstagången i Rysk Stats TV detta uttalats och det kommer absolut inte vara sista kärnvapenhotet från Ryssland.

UK, ska dränkas med Orshinek, USA ska sänkas med Orshinek.

Ta dig lite tid att kolla de senaste 10-15 urkipp på sidan, så får du reda på vem som hotar konstant:
https://www.youtube.com/@russianmediamonitor/videos
När du är klar, så använd resten av dagen att hitta liknande hot från EU, Nato, USA och lista upp dem i denna tråden
Vilka vinner om hot, tror du??

Trodde du postade länken i diskussionsforumet för att du ville diskutera vad de sa i filmen, att Ryssland kunde besegra Ukraina på 30 minuter om de använder taktiska kärnvapen. Men du vill bara jämföra?
Jag känner inte att jag behöver leta videos. Jag vet att Ryssland har uppdaterat sin kärnvapendoktrin och även hållit övningar med kärnvapentrupperna.
Citera
2025-11-12, 10:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ingen av oss vet svaret, men motåtgärd kommer om ni öppnar kärnvapemkrig mot Ukraina.

Kanske till och med bästa vännen Kina

Vad tror det blir för motåtgärd då? Tror du Kina anfaller Ryssland då? Varför skulle Kina vilja starta ett krig över någon stad i Ukraina?
Citera
2025-11-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du undviker ju frågan hela tiden: Menar du att Europa skulle angripa Ryssland om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina?

Vem som skickar den första roboten är svårt att gissa. Jag är övertygad om att ett svar kommer direkt. Vi behöver inte tänka längre än att — Nato och allierade har övat och förberett sig på detta scenario sedan alliansens skapelse.

Skulle inte förvåna mig om Nato gör en pre-emptive strike så fort som putin gett order om att skicka kärnvapen men innan ordern utförts. Så ofantligt mycket större resurser som det samlade väst har till sitt förfogande.
Senast redigerad av Kuckeliku123 2025-11-12 kl. 10:07.
Citera
2025-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Trodde du postade länken i diskussionsforumet för att du ville diskutera vad de sa i filmen, att Ryssland kunde besegra Ukraina på 30 minuter om de använder taktiska kärnvapen. Men du vill bara jämföra?
Jag känner inte att jag behöver leta videos. Jag vet att Ryssland har uppdaterat sin kärnvapendoktrin och även hållit övningar med kärnvapentrupperna.
Vi kan diskutera alla hot med kärnvapen från Ryssland, men då får det bli en separat tråd.

Ryssland hotar ju med kärnvapen, var och varanan dag.

De har uppdaterat doktrinen ja, men hur många lyckade uppskjutningar har de gjort i övningssyfte?Hur ofta över denna specialgruppen?
Citera
2025-11-12, 10:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckeliku123
Vem som skickar den första roboten är svårt att gissa. Jag är övertygad om att ett svar kommer direkt. Vi behöver inte tänka längre än att — Nato och allierade har övat och förberett sig på detta scenario sedan alliansens skapelse.

Så du säger alltså att NATO skulle anfalla Ryssland om Ryssland smäller av en atombomb i Ukraina?
Citera
2025-11-12, 10:04
Medlem
Citat:
Vad tror det blir för motåtgärd då? Tror du Kina anfaller Ryssland då? Varför skulle Kina vilja starta ett krig över någon stad i Ukraina?

Varför tror du att Kina skiter i att Ryssland använder kärnvapen?
Xi har gjort mer en ett uttalande om vad han tucker om kärnvapen
Citera
2025-11-12, 10:05
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Du undviker ju frågan hela tiden: Menar du att Europa skulle angripa Ryssland om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina?
Nato och USA har tidigt varnat ryssen att de kommer att slå ut ryssens trupper i Ukraina via luftherravälde, slå ut hela Svarta Havsflottan och Kaliningrad med konvetionella vapen om ryssen tar till kärnvapen mot Ukraina
Citera
2025-11-12, 10:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Vi kan diskutera alla hot med kärnvapen från Ryssland, men då får det bli en separat tråd.

Ryssland hotar ju med kärnvapen, var och varanan dag.

De har uppdaterat doktrinen ja, men hur många lyckade uppskjutningar har de gjort i övningssyfte?Hur ofta över denna specialgruppen?

Ryssland provskjuter ju Iskander, Kinzhal och Oreshnik mot Ukraina hela tiden. Bara att montera en annan stridsspets.
Citera
2025-11-12, 10:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Nato och USA har tidigt varnat ryssen att de kommer att slå ut ryssens trupper i Ukraina via luftherravälde, slå ut hela Svarta Havsflottan och Kaliningrad med konvetionella vapen om ryssen tar till kärnvapen mot Ukraina

Intressant. Äntligen någon med lite fakta. Har du någon länk till någon artikel eller så?
Citera
2025-11-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ryssland provskjuter ju Iskander, Kinzhal och Oreshnik mot Ukraina hela tiden. Bara att montera en annan stridsspets.

Hur vet du att den fungerar om du inte testat den på 20 år?
Vågar du verkligen chansa?
Citera
2025-11-12, 10:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Varför tror du att Kina skiter i att Ryssland använder kärnvapen?
Xi har gjort mer en ett uttalande om vad han tucker om kärnvapen

Så du tror att Kina anfaller Ryssland om ryssarna använder kärnvapen i Ukraina alltså?
Citera
2025-11-12, 10:10
Medlem
Citat:
Intressant. Äntligen någon med lite fakta. Har du någon länk till någon artikel eller så?

Hur vet du att det är fakta innan du granskat källorna?

Ditt beteende visar att du litar på hens ord. Undrar varför ditt ord inte väger lika tungt 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in