2025-11-12, 04:58
Medlem
micro113s avatar
Alla som hånade Chrippa för att han skrev om ett TV-team till rätten .... Hur känner ni inför det nu?
Ljög han?
Citera
2025-11-12, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Formulara om dig. Julia borde ha en grund för att hålla dottern borta annars har hon utfört umgängessabotage.

Han kan inte anmäla umgängessabotage. Det är inte ett brott.

Att undanhålla ett barn från den andra vårdnadshavaren kan räknas som egenmäktighet med barn, vilket är ett brott.
Citera
2025-11-12, 07:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Att undanhålla ett barn från den andra vårdnadshavaren kan räknas som egenmäktighet med barn, vilket är ett brott.

Julia har nog en grund för att hålla dottern borta från Pappan och Xtra Mamman.
Citera
2025-11-12, 07:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alla som hånade Chrippa för att han skrev om ett TV-team till rätten .... Hur känner ni inför det nu?
Ljög han?

Tror den där reportern kommer göra bort sig rejält om han inte lyssnar på bägge sidor.
Citera
2025-11-12, 07:47
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag tror att Lisen är bitter och tappade det för att hon är avundsjuk och är svartsjuk på Linnea.

Lisen har ett fint ansikte, men Linnea har hela paketet. Linnea är en snäll, rolig kvinna med karisma och skinn på näsan, hon är lojal och trogen, har principer, värdegrunder och accepterar inte orättvisor, hon är en frisk, stabil, söt, vacker, sund kvinna med egna åsikter och starkt rättspatos, hon kan uttrycka sig ordentligt, har en karriär bakom sig att falla tillbaka på och två andra karriärer bakom nästa krön. Hon är intelligent och en kärleksfull extramamma, som varit mogen nog att inte knulla fram ett barn med nåt arbetslöst vrak hon precis träffat och hon har en kropp som inte är förstörd av matmissbruk och operationer. Inte minst har Linnea energi och diciplin nog att leva ett aktivt liv aktivitet med Lillen och Chrippa och därtill är Linnea fastetsad i Anjos undermedvetna dygnet runt.

hon kan uttrycka sig ordentligt, Ja DET hörde man ju i hennes förhör att hon kan. - Alltså, liksom,typ.. Att hon INTE kunde.

För den som INTE hört så kan ni höra det här. Förhöret börjar 43 min in i videon.
LINNEA GOLAR NER CHRIPPA I FÖRHÖR!

Vilka är dom största lögnarna i denna härvan?

Jag kommer ljuga för din skull oavsett vad som krävs säger Linnea.

Att vittna falskt är brottsligt och kallas mened, vilket innebär att avsiktligt ljuga eller undanhålla sanningen efter att ha avlagt vittnesed. Det är inte straffbart att vittna falskt i ett polisförhör, så länge det inte skadar någon, och om man kommer ihåg fel eller ljuger av misstag är det inte heller mened. Ett vittne kan också ändra sin utsaga under rättegången utan att begå brott.

Vad är mened?
Att avsiktligt lämna en osann uppgift eller undanhålla sanningen efter att ha avlagt vittnesed.
För att dömas för mened krävs uppsåt, det vill säga att vittnet medvetet ljuger.
Om ett vittne medvetet ljuger för att påverka utgången i ett mål begår hen mened.
Att vittna falskt i ett polisförhör är inte brottsligt. Däremot kan det vara straffbart att ljuga i ett polisförhör om man medvetet smutskastar en annan person.
Att vittna falskt under ed i en rättegång är mened och därmed straffbart.

Ett vittne kan ändra sin utsaga under rättegången, till exempel genom att ge en sanning som avviker från vad som sagts i polisförhöret, utan att begå brott.
Om ett vittne vägrar att svara på en fråga kan domstolen besluta om böter (vite) eller häktning.

Straffet för mened i Sverige är fängelse i upp till fyra år, men kan även vara böter eller fängelse i högst sex månader om brottet inte är allvarligt
. Är brottet grovt kan straffet vara från två års fängelse och upp till åtta år. Straffets stränghet beror på gärningens allvarlighetsgrad och vilka konsekvenser som uppstått till följd av meneden.
Citera
2025-11-12, 08:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Denna kanske har länkats här redan men om inte så lägger jag in den här. Ang den sk dokumentären.
Anjo
DETTA HITTADE SVT PÅ OSS! *Exposar mig själv!*
Citera
2025-11-12, 08:14
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Du måste lära dig vad som är förtal och vad som inte är det. Det är inte så att Chrippa och Linnea måste sitta tysta eftersom de är brottsoffer i en utredning.

Jag har lärt mig från TEMU vad förtal är, förtal är så fort någon nämner ens namn oavsett vad det gäller 🤷🏻‍♀️

Citat:
Förtalar? Är du inte positivt inställd till att en så fruktansvärt obehaglig, hotfull och labil mamma blir exposed?

Chrippa resonerar förmodligen likadant.

Det blir bra när dom lägger fram bevis på att det inte är någon av de tre du aktivt försökt lägga skulden på här. För jag hoppas dom lägger fram bevis, och det är bevis som är godtagbara och inte kan ha fejkats (som du påstår Anjo och Jocke mfl har gjort) 🤷🏻‍♀️
Citera
2025-11-12, 08:16
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det är så typiskt dig att ljuga och överdriva. Han är inte likblek. Ser inte speciellt desperat ut heller.

Det jag skulle utläsa från videon är att Anjo är så jävla less och trött på C, L och TEMU. Inte likblek och vad det nu är dom säger.
Citera
2025-11-12, 08:20
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Tycker du att barnen ska skyddas ifrån morsan ifall hon gjort det?

Svara. Väljer du din stolthet eller barnen?

Beroende på vad som hotet innehållit ska barnen skyddas lika mycket från den person som hotat som barn inte ska vara nära och skyddas från en kvinna som skriker att hon ska hugga någon sex gånger i halsen eller någon som försöker få någon att på gränsen till döda sin bror. Tycker du inte det?
Citera
2025-11-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror den där reportern kommer göra bort sig rejält om han inte lyssnar på bägge sidor.
Precisera vad du menar med att göra bort sig.

Inte en chans att han gör bort sig. Bo Göran är otroligt talangfull, noggrann, orädd och framförallt är han respekterad i branschen av alla som betyder nåt, han är prisbelönt - och har korats som vinnare av proffs, inga amatörer från Jockes och Anjos målgrupp.
Tror du att Anjo och Jocke har i närheten av den makt dom människor BGB tidigare avslöjat har så är din världsbild helt vriden. Anjo och Jocke har bara makt över barn och lågbegåvade.

Bo Görans målgrupp är människor som förstår bättre än att lita på Anjo och Jocke. Dom två kan aldrig sänka Bo Göran, dom kan bara skämma ut sig mer och göra det ännu mer tydligt att Jocke detaljstyr Anjo.

Frågan är bara, förstår Anjo det själv?
Citera
2025-11-12, 08:32
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Chrippa har kanske varit smart nog och sagt till SVT att Anjo, Lisen o Jocke är SD.are?

SVT hatar SD och kollar aldrig en sådan story.

Och nu vill SVT trycka till Anjo o hans grupp.

Ja, vem vet? Med sådana lögner behövs det ingen bakgrundsfakta. Isåfall är det säkert Temusekten
som har uppmanat dessa att göra det.
Skilleras är ju som bekant vänsterextremist. https://www.youtube.com/watch?v=39KVD0ysCu0
Citera
2025-11-12, 08:34
Medlem
Citat:
Denna kanske har länkats här redan men om inte så lägger jag in den här. Ang den sk dokumentären.
Anjo
DETTA HITTADE SVT PÅ OSS! *Exposar mig själv!*

Citat:
Har du fått order om att förtala Bo Göran på Flashback?
Senast redigerad av Pallal 2025-11-12 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in