2025-11-11, 20:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Är det en konsekvent hållning gällande samtliga företeelser?

Problemet Ts är gör är ju att ställa två felaktiga fenomen mot varandra, det ena är ju inte bättre än det andra. Ska man vara konsekvent i frågan så är importfruar av annan ras lika dåligt som invandring av personer med annan ras. Frågan är också varför det här har betydelse? Anser man att det saknar betydelse måste man konsekvent se alla som enbart människor, vilket innebär att inget folk eller kultur har en inneboende betydelse. Inget folk har rätt till något utifrån sin härkomst, t.ex Israel har inte rätt att existera, Palestinier har ingen rätt till ett land. De är alla människor och ingen har rätt till något. Européernas kolonisering var rätt, för det var bara människor som får bo var de vill och får själva disponera över sina resurser som människor.

Finns inga svenskar som existerar genom härkomst, så blir principen att inga folk existerar. Då bör man vara konsekvent, är det bara svenskar som inte existerar som ett folkslag är det rasism och en avhumanisering som leder till folkmord om det inte stoppas. Ska man dra historiska paralleller så kritiseras idag framför allt kolonisationens följder, alltså själva befolkningsutbytet, som ledder till en enorm katastrof för ursprungsbefolkningen. Förnekandet att ett folk är ett eget folk är en form av förnekelse och avhumanisering, syftet är att förneka svenskarnas rätt till nationell identitet och därmed ifrågasätta staten Sveriges legitimitet. Denna hållning kan framstå som motsatt rasism, men den leder till ett liknande resultat, att förneka svenskarnas kollektiva existens eller rätt till självdefinition, att förneka svenskarnas mänskliga värdighet och rätt att själva definiera sin identitet.

Så oavsett om det är importfruar eller migranter är fenomen inte något som gynnar Svenskar som folk.

Jag förnekar inte att det finns en folkgrupp som kallas för svenskar och jag tycker att svenskar har ”rätt” att bo i Sverige. Men jag ser det som något helt naturligt att svenskar åker till andra länder och får ihop det med folk där och antingen tar hem dessa till Sverige eller stannar i deras länder. Så har folk gjort i alla tider.
Citera
2025-11-11, 20:40
Medlem
Jag håller med. Jag är negativ till att svenska män gifter sig med ukrainska och asiatiska kvinnor. Ukrainska kvinnor är psykiskt sjuka, och att gifta sig med asiatiska kvinnor förändrar deras utseende. Jag tror att svenska män som gifter sig med asiatiska kvinnor förmodligen är incels. Om jag vore i den situationen skulle jag inte gifta mig med dem. Självklart är jag särskilt negativ till att ukrainska kvinnor gifter sig med andra män.

Som du sa, om du gifter dig med en syrisk, libanesisk eller chilensk kvinna snarare än en asiatisk, är det mer sannolikt att dina barn ser vita ut. När det gäller deras barns utseende är asiatiska kvinnor sämst.
Senast redigerad av borrow 2025-11-11 kl. 20:46.
Citera
2025-11-11, 20:41
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte min strävan - bara ren fakta. Det finns inga folkgrupper som är mer än några hundra år just nu. Däremot så har det funnits tusentals folkgrupper i mänsklighetens historia. Folk har i alla tider rört sig över jorden och blandat sig med varandra. Det är något helt naturligt. Folkgrupper kommer och går. Man kan såklart tycka att det finns något sentimentalt i det men jag är inte så sentimentalt lagd.

Det är fakta att din världsbild aldrig kommer att förverkligas, eftersom den redan i detta nu inte existerar som styrande form, och aldrig kommer att göra det heller, eftersom den går emot den naturliga ordningen som formats genom historien. Vi är alldeles för olika, vi människor: rent kulturellt, religiöst och etniskt som aktivt stigmatiserar varandra. Varför tror du att länder existerar och har formats? Jo, på grund av de olikheter vi människor har.

Du vill väl, men tyvärr kommer din världsordning aldrig att förverkligas, eftersom den går emot den naturliga ordningen. Folk kommer att hålla sig till sina egna. Världen som vi har nu är väldigt vacker och fin (ÄKTA MÅNGKULTUR som det ska va) med alla folkgrupper som existerar på planeten. Din värld skulle bli väldigt tråkig (om den skulle existerat).
Citera
2025-11-11, 21:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Det är fakta att din världsbild aldrig kommer att förverkligas, eftersom den redan i detta nu inte existerar som styrande form, och aldrig kommer att göra det heller, eftersom den går emot den naturliga ordningen som formats genom historien. Vi är alldeles för olika, vi människor: rent kulturellt, religiöst och etniskt som aktivt stigmatiserar varandra. Varför tror du att länder existerar och har formats? Jo, på grund av de olikheter vi människor har.

Du vill väl, men tyvärr kommer din världsordning aldrig att förverkligas, eftersom den går emot den naturliga ordningen. Folk kommer att hålla sig till sina egna. Världen som vi har nu är väldigt vacker och fin (ÄKTA MÅNGKULTUR som det ska va) med alla folkgrupper som existerar på planeten. Din värld skulle bli väldigt tråkig (om den skulle existerat).

Vet inte vad du pratar om men Sverige som land och svenskar som folkgrupp kommer försvinna med åren. Precis som alla andra folkgrupper och länder i historien. Att du inbillar dig nåt annat ändrar inte på det.
Citera
2025-11-11, 21:12
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Vet inte vad du pratar om men Sverige som land och svenskar som folkgrupp kommer försvinna med åren. Precis som alla andra folkgrupper och länder i historien. Att du inbillar dig nåt annat ändrar inte på det.
Du får din dröm i uppfyllelse om/när armageddon sker. Och det kommer ju inkludera alla folkgrupper, inte bara etniska svenskar.
Citera
2025-11-11, 21:13
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Jag förnekar inte att det finns en folkgrupp som kallas för svenskar och jag tycker att svenskar har ”rätt” att bo i Sverige. Men jag ser det som något helt naturligt att svenskar åker till andra länder och får ihop det med folk där och antingen tar hem dessa till Sverige eller stannar i deras länder. Så har folk gjort i alla tider.

”I alla tider” var det mycket ovanligare än idag att människor skaffade relationer, särskilt äktenskap, med personer från helt andra världsdelar. De flesta höll sig inom den egna geografiska och sociala gruppen, ofta samma by, stad eller etniska grupp. 
Före modern transport och kommunikation var människor i praktiken begränsade till de som fanns inom rimligt avstånd. Resor mellan kontinenter var farliga, dyra och tidskrävande. Familj, bygemenskap och släkten hade stor betydelse. Äktenskap och relationer arrangerades ofta för att säkra allianser, egendom eller social status, vilket gjorde det mer troligt att man höll sig inom sin egen grupp. I många samhällen fanns restriktioner mot äktenskap över etniska, religiösa eller kastgränser, ibland var det till och med olagligt. Det var det långt ifrån normen. De flesta människor ”höll sig inom sin egen grupp” på grund av praktiska, sociala och kulturella skäl. Hur går det ihop med att Svenskar började semestra i Thailand på 1980- talet?
Citera
2025-11-11, 21:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
”I alla tider” var det mycket ovanligare än idag att människor skaffade relationer, särskilt äktenskap, med personer från helt andra världsdelar. De flesta höll sig inom den egna geografiska och sociala gruppen, ofta samma by, stad eller etniska grupp. 
Före modern transport och kommunikation var människor i praktiken begränsade till de som fanns inom rimligt avstånd. Resor mellan kontinenter var farliga, dyra och tidskrävande. Familj, bygemenskap och släkten hade stor betydelse. Äktenskap och relationer arrangerades ofta för att säkra allianser, egendom eller social status, vilket gjorde det mer troligt att man höll sig inom sin egen grupp. I många samhällen fanns restriktioner mot äktenskap över etniska, religiösa eller kastgränser, ibland var det till och med olagligt. Det var det långt ifrån normen. De flesta människor ”höll sig inom sin egen grupp” på grund av praktiska, sociala och kulturella skäl. Hur går det ihop med att Svenskar började semestra i Thailand på 1980- talet?

Folk har rört sig över världen och blandat sig med varandra i alla tider men ja - om vi går bakåt i historien så har dessa processer oftast varit klart långsammare än på senare år. Vet inte vad du vill få sagt med det?

Människor är opportunister och rör på sig om det gynnar dem eller om de tvingas att göra det. Och när människor rör på sig så träffar de andra människor utanför den egna gruppen och ibland så bildas då nya par och familjer som blandar grupperna.
Citera
2025-11-11, 21:32
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ni föder barn med icke-vita och gör er till instämmande nickande lydvalpar till kalergi, mannen bakom EU vars mission i livet var att uppnå en ”eurasisk-negroid ras” som han själv beskrev det. Ni med thaifruar eller koreanskor blandar bort ert eget folk och bidrar till att vi vita blir en hunsad, marginaliserad och förföljd minoritet i vårt eget land.

Frågan är: Har detta nånsin slagit er? En korean eller thailänning är inte mer vit än en arab eller chilenare. Ha lite jävla anseende och håll truten om folkutbytet (som förvisso är en smärtsam men verklig process, vi håller på att duka under) som ni direkt deltar i att påskynda. Ni är Soros småpojkar, fienden drar på smilbanden när han ser er klämma ut barn av främmande ätt.

Jag tror dem flesta av oss kan ingå i nån form av konsensus om att eliten som styr denna värld etablerat ett maktsyndikat i Europa bestående av neomarxister och i usa neocons som genom krig fyller våra länder med rasfrämlingar, om vi då kan vara överens om detta även om det kanske ej råder konsensus om dem bakomliggande orsakerna och vem som drar i dem stora spakarna, varför sluter vi inte upp och bildar familj med våra egna?

Edit (kanske främst av intresse för mods): Notera att jag inte drivs av avsky mot främmande folk, varje folk har en hävdvunnen naturlig rätt till sin landyta. Såväl svenskar som koreaner och alla världens folk har en okränkbar rätt till Sverige respektive Korea med flera
Håller med!

Nordbor med "Asian-babes" är lika äckliga som alla andra Mena-knulare.

Bättre då att hitta en kärring från Östeuropa, Norden eller iaf Nordeuropa.
Citera
2025-11-11, 21:36
Medlem
Månsans avatar
Måste man välja tar man hellre pigga och flitiga thailändskor framför korkade ryssar. Ryssar gör ju oftast absolut noll nytta utanför Ryssland, tvärtom. Obildbara, störiga och ytterst knepiga att hitta någon plats för i moderna, västerländska samhällen. Sydostasiater däremot duger utmärkt inom servicesektorn, vårdyrken samt i restaurang- och städbranschen.
Citera
2025-11-11, 21:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Den dagen jag rasblandar mig på riktigt (dvs få barn med en asiatiska, dock ej thailändska), så kommer vi absolut inte bo i Europa. Så konsekvent är jag. Rasblandar man som europé, så ska man lämna Europa, vilket är min tanke.
Citera
2025-11-11, 21:54
Medlem
Bbobis avatar
Skillnad på rasblandning och folkutbyte tycker jag.

Rasblandning i ditt exempel är något som sker långsamt. En Thailändare kommer, dom skaffar 1-2 barn vilket tar säg 20 år innan de själva kan/skaffar barn så 1-3 nya personer inom ramen av 20 år.

Att ta in tio tusentals flyktingar som INTE beblandar sig med lokalbefolkningen utan skaffar barn med varandra i ett parallellsamhälle däremot.... Är det ens jämförbart?

Jag lever själv som invandrare. För det tycker jag det är något fint med nationalismen/stoltheten för sitt folk i mitt värdland.
Senast redigerad av Bbobi 2025-11-11 kl. 21:56.
Citera
2025-11-11, 21:58
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Folk har rört sig över världen och blandat sig med varandra i alla tider men ja - om vi går bakåt i historien så har dessa processer oftast varit klart långsammare än på senare år. Vet inte vad du vill få sagt med det?

Människor är opportunister och rör på sig om det gynnar dem eller om de tvingas att göra det. Och när människor rör på sig så träffar de andra människor utanför den egna gruppen och ibland så bildas då nya par och familjer som blandar grupperna.

Fast de har de inte, inte i en utsträckning som påverkat. Människor har i regel hållit sig till den egna gruppen. Vi kan ta vår svenska historia som exempel. DNA-studier av nordbor visar att dagens svenska befolkning till stor del härstammar från de människor som bosatte sig i Sverige efter istiden, för cirka 12 000 år sedan. Men det har skett måttlig genetisk förändring över tid, jordbrukare som kom från söder ca 4000 f.Kr. Folkvandringar under järnålder och vikingatid. Mindre migrationer under medeltid och tidig modern tid. Slutsatsen är att majoriteten av genetiskt arv hos dagens svenskar är kontinuerligt med de första jägar-samlarna.

Sveriges befolkning 1950 var till ca 95 % etniska svenskar. Genetiskt finns en stark kontinuitet med de första människorna som kom till Sverige för 12 000 år sedan. Det är därför man kan säga att svenskar 1950 hade etnisk kontinuitet med de människor som kom till Sverige för 12 000 år sedan genetiskt, men deras kulturella identitet har utvecklats mycket under tiden med språk och samhällsstruktur som viktiga delar.

Ordet “Svear” är belagt i skrift redan under romartiden, ca 1–400 e.Kr., och syftade på folk som bodde i det som idag är Sverige. Svensk identitet handlar inte bara om vetenskap eller fakta, utan om hur man traditionellt har tolkat och betonat historien och identiteten i sociala, kulturella och politiska sammanhang. Svenskar kan visa kontinuitet med sina tidiga förfäder. Svensk kultur har förändrats över tid och har förnyat sin identitet genom historia, språk och social organisation. Vilket är berättelsen eller narrativet, alltså hur historien och kontinuiteten används för att stärka identitet, eller som det skett och sker sen efter 1950- talet, att förneka den.

https://www.sciencenordic.com/ancient-dna-denmark-dna/scandinavians-are-the-earliest-europeans/1410116

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2587582/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in