2025-10-31, 14:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har flera gånger fått kommentarer bortplockade på olika plattformar när jag skrivit att det endast finns två kön dvs man och kvinna. Detta har kallats hatkommentar. När blev fakta hat?

Håller ni med om att det är hat att mena att det bara finns två kön och att du inte kan födas I fel kropp.
Ja, totalt "1984" närmar sig med stormsteg i Europa. Det är skrämmande.
Citera
2025-10-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Menar du allvar med det du skriver?

I så fall måste du tycka att du också borde läxas upp av tingsrätten eftersom du skriver massvis med saker som jag upplever som grovt diskriminerande?

Oavsett vad någon känner så är det fakta att det biologiskt bara finns två kön. Att uttrycka fakta i rätt kontext bör aldrig ha negativa konsekvenser.

Därför som det är viktigt att få veta kontexten. Då kanske man kan sluta sig till en annan åsikt gällande fall till fall.
Våra lagar bygger inte på dina känslor.
Citera
2025-10-31, 15:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Våra lagar bygger inte på dina känslor.

Så du menar att det är emot lagen att hävda att det biologiskt (endast) finns två kön? Med den kontexten vi vet nu från trådstarten?

Citera
2025-10-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Så du menar att det är emot lagen att hävda att det biologiskt (endast) finns två kön? Med den kontexten vi vet nu från trådstarten?

Svarade på det i ett annat inlägg: Det beror nog mycket på hur du säger eller skriver det. Om du skriver på din blogg "som jag ser det finns det två kön, punkt", utan anspel på någon person eller grupp då tror jag inte att du kan bli dömd för det. Men det är ju inte så nedtonat som det brukar läggas fram i offantligt många Flashbackinlägg.
Citera
2025-10-31, 16:39
Avslutad
Jojo men Facebook började banna faktiskt transsexuella för att de vågade påstå att det här med kön faktiskt spelar roll för dem, redan på 10-talet.

Det har varit ett ganska systematiskt förtryck av transpersoner som tycker att deras könsbyte spelar roll för dem.
Citera
2025-11-01, 08:26
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Jag får konstant mina kommentarer censurerade på sociala medier för att de är oförenliga med de narrativ kontoinnehavaren försöker sprida. Beroende på hur du formulerar dig utgör det såklart inte hat att påpeka att det bara finns två kön.
Citera
2026-01-22, 13:26
Medlem
Därför att utan censur så går det inte upprätthålla lögner.
Citera
2026-02-15, 19:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden ligger i censur-forumet, alltså diskuteras inte om det är sant eller falskt när det gäller åsikter om kön, utan bara OM man får skriva si eller så på i det här fallet facebook och tiktok.

OT raderat

/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här