2025-11-10, 21:37
Medlem
https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3m5chdr52cg2m

Enda sättet för Ryssland att förändras positivt är att förlora totalt i Ukraina. Som tur är så håller just detta på att ske när den ursvage och löjlige diktatorn Putins militära fiasko dränerar hela landets ekonomiska, sociala och demografiska framtid.

Miljoner ryssar har dött för ingenting. Utan att ha nått ett enda mål på snart fyra år. Statsledningen internationellt efterlyst för krigsbrott. Oljeexporten i princip upphört. Sanktioner på allt.

Hur går det tex med tillverkningen av tanks och flygplan? Bilar? TV-apparater? Datorer? Mobiltelefoner?

Totalt Fiasko.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Tyvärr tror jag inte att det spelar någon större roll, Putin kommer att fortsätta mata in män och material i kriget så länge det finns något att mata in. Han har investerat för mycket i kriget för att kunna backa nu, och då är det bättre att bara fortsätta till det oundvikliga slutet. Jämför gärna med tex Hitler-Tyskland: när tyskarna försvarade sig i Berlins utkanter måste de ha insett att de inte kan fortsätta kriga på något vettigt sätt, men många (de flesta?) vägrade ändå ge sig.

Det enda slut jag ser på kriget är att någon inom Putins med tiden allt mindre krets mördar honom, och tvingar militären att dra sig tillbaka.

Du tror alltså det här slutar som i Game of Thrones? Putin vinner ett slag men den krigströtta befolkningen hugger honom i ryggen. Konstig liknelse med Berlin i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om jag hade varit Zelensky och haft rent mjöl i påsen, så hade jag sagt:

"Hej Putin! Du har klagat på att jag inte är legitim. Härmed föreslår jag tre veckors vapenvila, som vi kommer använda på att göra val. Eftersom vår demokrati har ett tvårundors-system kommer det också en andra omgång. Runda 2 lägger vi över påsk, ortodoxa kyrkans viktigaste tid, som vi helgar åt freden som goda kristna nationer. "

Givetvis kan han också använda detta för att rotera trupper och liknande, samt få en månad där hans armé faktiskt växer i storlek igen.

Om Putin säger nej till det, har Zelensky en gratis propagandaseger.
Vem har rent mjöl i påsen, åtminstone inte Putin.
Förra påsken utlystes en vapenvila och i skydd av den flyttade ryssen fram sina tunga vapen och fick ett övertag som kostade många ukrainska soldaters liv.
Går du Putins ärende?
Citera
2025-11-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Tyvärr tror jag inte att det spelar någon större roll, Putin kommer att fortsätta mata in män och material i kriget så länge det finns något att mata in. Han har investerat för mycket i kriget för att kunna backa nu, och då är det bättre att bara fortsätta till det oundvikliga slutet. Jämför gärna med tex Hitler-Tyskland: när tyskarna försvarade sig i Berlins utkanter måste de ha insett att de inte kan fortsätta kriga på något vettigt sätt, men många (de flesta?) vägrade ändå ge sig.

Det enda slut jag ser på kriget är att någon inom Putins med tiden allt mindre krets mördar honom, och tvingar militären att dra sig tillbaka.

Javisst, problemet är som vanligt att diktatorn rensat ut alla utom ja-sägarna. Men han lever inte länge till.
Citera
2025-11-10, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Uttalande från Zelensky.

https://www.ukrinform.net/rubric-economy/4057313-zelensky-on-corruption-in-ukraines-energy-sector-there-must-be-convictions.html

Russian Forces Capture 21 Sqkm Storming 4 Towns West of Yanchur River
https://www.youtube.com/watch?v=ZmPAA-Dqapo
Citera
2025-11-10, 21:40
Medlem
Googla Putin's hands!

Jäklar var de såg sjuka ut.
Citera
2025-11-10, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Javisst, problemet är som vanligt att diktatorn rensat ut alla utom ja-sägarna. Men han lever inte länge till.

‘Pokrovsk Marks a Turning Point’ — Martyanov Breaks Down Russia’s Push Westward | APT
https://www.youtube.com/watch?v=dFcKIkKhQeY
Citera
2025-11-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du ska säga att jag ska läsa på om historia men du sitter och hittar på att Nordkorea och Sydkorea slutit fred?!

Nej länderna har inte slutit fred eftersom inget av de länderna erkänner motpartens legitimitet som nation.
Konflikten räknas som världens längsta nu pågående krig, det trodde jag alla kände till, särskilt såna som vill läxa upp andra om historia.

Så alltså, officiellt sett är det krig på halvön KOREA men Sydkorea håller val trots pågående ockupation och pågående krig.

Hur är det möjligt för dom men omöjligt för "demokratins förkämpe" Ukraina?

Jag vill säga att den stora anledningen till att Ukraina inte håller val är för att det passar "Den fria världen" och Ukrainas "verkliga makthavare" bra.

Om folket skulle få bestämma skulle Ukraina antagligen kapitulera och det vill inte team Lindsey Graham, därför omvandlade man Ukraina från "demokrati på pappret" till BANANREPUBLIK.

Som nån president för FIFA sa, det är mycket bättre att hålla fotbolls-VM i en diktatur för då slipper man strul!

Att Sydkorea håller val beror på att det är en stat. Ingen del av den stat som utropades 1948 är ockuperad av något annat land. Däremot råder - fortfarande - krigstillstånd i förhållande till grannlandet Nordkorea. Men stillestånd råder sedan länge vid fronten och inget av Sydkorea är ockuperat. Därför kan man hålla val; alla medborgarna har möjlighet att rösta. Detta är en stor skillnad mot läget i Ukraina där ca 20% av ytan är ockuperad av ett annat land och stora oreglerade folkomflyttningar skett pga kriget. Så situationen är inte jämförbar.

Folket vill sannolikt inte att landet ska kapitulera. Det är extremt ovanligt att befolkningen i ett invaderat land vill ge upp. Jag kan på rak arm inte komma på något fall de senaste hundra åren.
Citera
2025-11-10, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Slut på botox?, han har ju " konsumerat " en ansenlig mängd botox de sista 20 åren.

En ukrainsk drönaroperatör mördar en äldre civil kvinna i Kupiansk:
https://youtu.be/dFcKIkKhQeY?si=we80pxLqH6G1iBqv&t=150

Det är de här "frihetskämparna" vi har skickat över 100 miljarder till. Fy fan vilket pack.
Citera
2025-11-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Konstigt. Känner mig inte ett dugg förnedrad.

Tror att jag skulle känna mer illa till mods om jag var en NPC som dyrkade en annan NPC som Zelensky.
Vet inte hur det känns dock, det kanske du eller några av de andra trollkontona på fabriken kan svara på?
Konstigt att du inte känner dig illa till mods när nästan alla i Pokrovsk måste flytta bort till andra delar av Ukraina och aldrig kunna återvända till sina hem.
Ta tex Mariupol där majoriteten flydde till ukrainsk område och nu flyttar ryssar dit istället och ni är glada över det.
Citera
2025-11-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du tror alltså det här slutar som i Game of Thrones? Putin vinner ett slag men den krigströtta befolkningen hugger honom i ryggen. Konstig liknelse med Berlin i så fall.

Ukraina kommer självklart aldrig att komma till Moskva, så Ryssland kommer aldrig någonsin att krossas av Ukraina. Däremot kan Ryssland förlora sitt invasionskrig - det har man ju i många avseenden redan gjort - så det är sannolikt att någon kommer att sticka kniven i Putins rygg förr eller senare om Putin inte lyckas driva kriget till en odiskutabel vinst. Och vägen till vinst är lång, mycket lååååååååååååånnnnnnnnnnnnnngggggggggggggg för Putin.
Citera
2025-11-10, 21:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
https://www.themoscowtimes.com/2025/11/09/ukrainian-strikes-across-russian-border-regions-leave-thousands-without-power-a91086

Citat:
Ukrainian strikes on Russian energy infrastructure left more than 20,000 people without power in border regions on Sunday, local authorities said.

Världens 2a största armé visar upp nya framgångar….
Klarar inte av att skydda sig mot drönare från Ukraina.
Jisses….

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Russian Forces
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här