Citat:
Ursprungligen postat av
Snurrespratt24
Faktum kvarstår, ike var förvånad att hans lagkamrater blev förbannade över att han tog pengarna och förstörde för dem.
Om man ska göra en sån grej måste man ju ha en plan för hur man ska agera sen. Typ vilka andra man ska spela med, för en normalintelligent människa fattar ju att man är körd i sitt gamla lag. Men ike hade ingen plan och verkar inte ha fattat att hans egoistiska drag skulle stöta bort hans lagkamrater.
Jag förstår att Ike blev förvånad över Marcus reaktion, är ju ett spel dom deltar i, en LEK. När man ser Marcus reaktion tar han ju det personligt och blir förbannad på riktigt och verkar nästan se hat mot Ike, löjligt. Hur kul vore det att se programmet om inget händer och alla följer paktens regler?
Men det mest komiska över deras reaktion är att dom själva kör mest fulspel av alla utan tvekan, alltså Hanna,Julia och Marcus, snacka om att kasta sten i glashus.
Ser i tråden att folk skriver massa negativa saker om Ike för att han är godtrogen, för mig är det tvärt om, jag tycker det är en bra egenskap att lita på folk.
Däremot att gå ihop i en pakt och ha dåliga attityder och sedan sitta och vara nöjda över allt dom ljugit om är en negativ sak.
Tror inte heller Ike hade några problem med att lämna, hur kul är det att sitta i ett hus med människor som har pissiga attityder pga ett beslut i en lek?