2025-11-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Bryter inte Daniel garanterat mot något avtal med SVT när han avslöjar vad som kommer hända i kommande avsnitt?

"jag säger det i avsnittet när
åker ut" skriver han i en story från för några dagar sedan.

Detta trots att h*n inte åkt ut än.
Spoilar alltså vad som kommer hända

Nej, han menar i början när de röstade ner henne till förrådet.
Citera
2025-11-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Ike verkar vara naiv, godtrogen och girig. Dåliga egenskaper när man är en bedragare själv.
Det fanns ingen plan när han tjuvade pengarna. Trots att han visste att han låg pyrt till så spenderade han inga pengar. Han spelade ofantligt korkat, det håller jag med om.

Ayan är otroligt narcissist, om de andra inte uppskattar hennes insatser och beundrar henne så kastar hon till och med gärna sitt egna lag under tåget (innan de började spela individuellt).
Ayan kommer tydligen ifrån en kultur och uppväxt som går ut på att lura och bedra varandra, vilket syns i hennes personlighet.
Godtrogenhet ibland har också ibland med brist på social intelligens. Vilket han har visat att han har
Citera
2025-11-10, 14:57
Medlem
Ike kom 3a i Sveriges dummaste av ren tur av att det kom en flaggtävling. Annars hade han nog mest sannolikhet korats som Sveriges dummaste och med det här programmet att dömma så ser man ju varför
Citera
2025-11-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Det som gör Spelet intressant är Ayan, hon är star of the show!

Det som främst gjort avsnitten intressanta är hur väl Ayan har fungerat med de socialdemokrater som släppt in Ayan i landet. Tänker då på sozzepampen Håkan som fick återkommande psykbryt och blev helknäpp efter några dagar med sin importerade valbodskap.
Tyvärr blev Håkan utrustad, och vi fick inte längre uppleva hur harmonisk en tvångsblandad sozze faktiskt kan bli med de raketforskare som de själva släppt in och tvingat på övriga befolkningen med.

Jan kunde hålla sig undan då han tillhör det andra laget (när de var ett lag), men han verkar inte så överdrivet förtjust i Ayan om man säger så...

Man kan skulle kunna döpa om "Spelet" till "Tvångsblandningen" - så får vi hoppas att fler sozzar får umgås med sådana fina och lugna individer som Ayan representerar
Väldigt mycket sanning i det inlägget… 👏
Citera
2025-11-10, 16:46
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Faktum kvarstår, ike var förvånad att hans lagkamrater blev förbannade över att han tog pengarna och förstörde för dem.

Om man ska göra en sån grej måste man ju ha en plan för hur man ska agera sen. Typ vilka andra man ska spela med, för en normalintelligent människa fattar ju att man är körd i sitt gamla lag. Men ike hade ingen plan och verkar inte ha fattat att hans egoistiska drag skulle stöta bort hans lagkamrater.

Jag förstår att Ike blev förvånad över Marcus reaktion, är ju ett spel dom deltar i, en LEK. När man ser Marcus reaktion tar han ju det personligt och blir förbannad på riktigt och verkar nästan se hat mot Ike, löjligt. Hur kul vore det att se programmet om inget händer och alla följer paktens regler?

Men det mest komiska över deras reaktion är att dom själva kör mest fulspel av alla utan tvekan, alltså Hanna,Julia och Marcus, snacka om att kasta sten i glashus.

Ser i tråden att folk skriver massa negativa saker om Ike för att han är godtrogen, för mig är det tvärt om, jag tycker det är en bra egenskap att lita på folk.

Däremot att gå ihop i en pakt och ha dåliga attityder och sedan sitta och vara nöjda över allt dom ljugit om är en negativ sak.

Tror inte heller Ike hade några problem med att lämna, hur kul är det att sitta i ett hus med människor som har pissiga attityder pga ett beslut i en lek?
Senast redigerad av lunarludde 2025-11-10 kl. 16:49.
Citera
2025-11-10, 17:00
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Ser i tråden att folk skriver massa negativa saker om Ike för att han är godtrogen, för mig är det tvärt om, jag tycker det är en bra egenskap att lita på folk.

Att vara godtrogen är en fin egenskap, helt rätt.
Men det komiska i detta är att Ike är en godtrogen bedragare.

Han är en opålitlig individ som själv blir blåst. Mycket humor i det.

När Ike blir upprörd så börjar han darra med läppen, har ni lagt märke till det?

Markus får tics och börjar blinka när han surar, medans Ike darrar med läppen.
Citera
2025-11-10, 17:00
Medlem
Citat:
Jag förstår att Ike blev förvånad över Marcus reaktion, är ju ett spel dom deltar i, en LEK. När man ser Marcus reaktion tar han ju det personligt och blir förbannad på riktigt och verkar nästan se hat mot Ike, löjligt. Hur kul vore det att se programmet om inget händer och alla följer paktens regler?

Men det mest komiska över deras reaktion är att dom själva kör mest fulspel av alla utan tvekan, alltså Hanna,Julia och Marcus, snacka om att kasta sten i glashus.

Däremot att gå ihop i en pakt och ha dåliga attityder och sedan sitta och vara nöjda över allt dom ljugit om är en negativ sak.

Tror inte heller Ike hade några problem med att lämna, hur kul är det att sitta i ett hus med människor som har pissiga attityder pga ett beslut i en lek?
Det han borde ha gjort var att ha litat på sin närmsta vän där inne (ayan) som sa åt han att köpa röster, än att lita vilt på någon som han inte har känt lika länge och bra. Det är otroligt obegripligt att han hellre litar på julia och hannah än på ayan som är hans vän från utsidan
Senast redigerad av ursula45 2025-11-10 kl. 17:04.
Citera
2025-11-10, 20:19
Medlem
Citat:

Grunden för att kunna lita på andra måste ändå vara att man är pålitlig själv. Om man lurar sina lagkompisar är man inte direkt pålitlig, så hur kan man då tro att man ska kunna lita på lagkompisarna?

Ike visade att han var kapabel att ta ett beslut som var negativt för Julia, Marcus, Hanna och Jan-Emanuel. Han hade ingen lojalitet med dem. Har han gjort det en gång kunde han göra det igen. Han blev en risk för dem och behövde elimineras.
Citera
2025-11-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Grunden för att kunna lita på andra måste ändå vara att man är pålitlig själv. Om man lurar sina lagkompisar är man inte direkt pålitlig, så hur kan man då tro att man ska kunna lita på lagkompisarna?

Ike visade att han var kapabel att ta ett beslut som var negativt för Julia, Marcus, Hanna och Jan-Emanuel. Han hade ingen lojalitet med dem. Har han gjort det en gång kunde han göra det igen. Han blev en risk för dem och behövde elimineras.
Det är just det som förbryllar mig så himla mycket över hur han trodde att hans kunde lita på dem efter att han högg dom i ryggen lol.
Citera
2025-11-10, 21:18
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det är just det som förbryllar mig så himla mycket över hur han trodde att hans kunde lita på dem efter att han högg dom i ryggen lol.

Det är faktiskt ett mysterium. Det måste eka i hans huvud när han tänker.
Citera
2025-11-11, 02:09
Medlem
Hellscums avatar
Vem vinner Kista-mästerskapet i laddgrimas då?
Ayaan eller Dominika?

Vem blir miss pundarbrud 2025?

Dominikas spelande reptiltunga skulle få Merle Haggard
att stanna och knäppa kort.
Citera
2025-11-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Pengar är makt i Sviten eftersom det kan köpa röster. Så vad Ike gjorde var att skaffa sig en massa makt. Det är klart att han då blev farlig för de andra. Han kunde påverka röstningar. Julia o Hanna insåg det direkt och fattade att det var viktigt att få Ike att spendera pengarna felaktigt, för att minska hans makt. Marcus o Jan-Emanuel gick bara runt och var förbannade, medan tjejerna höll huvet kallt och försökte hantera situationen på bästa sätt. Ike skaffade sig makt men hade ingen plan för hur han skulle använda den. Som Zeina som köpte en fördel men sen inte använde den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in