2025-11-10, 08:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Jo rik tjena , ändå kul att i förhören så säger både hans ex samt nuvarande att allt är fejk och dessutom så håller Polisen med om det. Ja jag vet som Polisen sa.... Måste ju bara vara Kräftan som ännu tror det är äkta saker han har och vissa följare då som tror på allt mytomanen säger.

Undra hur mycket det bråkats efter FUP kom ut , då frugan klankar ned på hans ekonomi och deras slaskiga boende....
Vad är det åtalen gäller då, om det nu inte funnits pengar?
Menar du att det är ett fejkåtal? Och att polisen bara gillar att slösa med skattepengar?
Citera
2025-11-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det åtalen gäller då, om det nu inte funnits pengar?
Menar du att det är ett fejkåtal? Och att polisen bara gillar att slösa med skattepengar?

Alltså på riktigt vet jag inte hur jag ska få dig att förstå för du vägrar se sanningen... Ja det har kommit in pegar men skulle han skattat på dom hade han haft en marginell lön , men då han tagit dom svart har han fått mera pengar att leva för.. Men för stunden. Sen att han saknar hjärna och levt upp varenda krona på skit, dvs rest , köpt fejk prylar etc som saknar värde så har han 0,00000 kvar nu och bara skulder som dessutom kommer öka nu för några pengar kommer ej finnas att betala skatterna nu.

Så nej han är inte rik han har slarvat bort en chans. Som trots vad han gjort mot sin bror har han försökt hjälpa han jo Micro förstår ditt nick nu det hänvisa till det du har mellan axlarna... jo han är slut och ja pratar om Kräftan den lyckade brodern fortsätter tälja guld och göra magiska produktioner. Inte han som är stolt han får tv tid i trolljägarna
Citera
2025-11-10, 08:25
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
och trygga, oegoistiska och kärleksfulla extramamman Lillen behöver.

Skojar ni med mig? Trygga? Dom är hemlösa titt som tätt. Dom lever som tattare, vad är tryggt i det? Vilka andra barn har hon fått leka med? Visa dom barnen. Rutiner? Käka ute på restaurang 7 dagar i veckan..Dom äter inte ute i Sverige? Nähe... Kolla deras Instagram. Sover på en madrass på golvet. Får inte sova med sin Pappa. Kärleksfulla? Monsterlekar och nu får du vara ensam med din Pappa..
Extramamman? Vill Snean vara Mamma får hon skaffa egna barn.
Lilla C behöver ingenting av detta ovan.
Ist för att bygga ett tryggt bo lägger dom pengar på fejksaker och resor. Moget. Sitter och gör bort sig TOTALT hos Polisen.
Wolf's Of Youtube. Näh.. Jävla fårskallar e va ni e

Jisses! Vad ÄR det för folk i den här tråden?

Tar det tillbaka till ”the man or the bear”-diskussionen som var på tapeten för en tid sedan.

Om valet stod mellan att lämna mitt barn med en björn eller med Linnea, då väljer jag björnen alla dagar i veckan.

Björnen följer åtminstone sin natur och låtsas inte vara något den inte är.
Linnea hade kommit in med sitt ”jag är ju bara så liten och skör”-spel och barnet hade fått ta smällen för hennes obearbetade skit innan någon hunnit blinka. Hon är livsfarlig.
Citera
2025-11-10, 08:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Alltså på riktigt vet jag inte hur jag ska få dig att förstå för du vägrar se sanningen... Ja det har kommit in pegar men skulle han skattat på dom hade han haft en marginell lön , men då han tagit dom svart har han fått mera pengar att leva för.. Men för stunden. Sen att han saknar hjärna och levt upp varenda krona på skit, dvs rest , köpt fejk prylar etc som saknar värde så har han 0,00000 kvar nu och bara skulder som dessutom kommer öka nu för några pengar kommer ej finnas att betala skatterna nu.

Så nej han är inte rik han har slarvat bort en chans. Som trots vad han gjort mot sin bror har han försökt hjälpa han jo Micro förstår ditt nick nu det hänvisa till det du har mellan axlarna... jo han är slut och ja pratar om Kräftan den lyckade brodern fortsätter tälja guld och göra magiska produktioner. Inte han som är stolt han får tv tid i trolljägarna
Rättegången handlar inte om pengar som skulle vara en "marginell" lön.
Ljuger åklagaren menar du?
Citera
2025-11-10, 08:28
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Eller så skulle Jocke ha avstått från att dels bedriva drev mot Linnea, se till att det skapades ett ton av lögner som mötte Chrippa efter häktet och inte varit så svartsjuk på att Linnea inte vill umgås med honom utan bara vara med Chrippa.
Inser man inte hur sinnessjukt det är att försöka tvinga ihop en person med någon denne inte vill ha .. då är man rätt off i skallen helt enkelt.

Dessutom accepterade ju Jocke inte ett nej. När Chrippa inte ställde upp på hans befängda villkor så nöjde han sig inte med att dra tillbaka sin del av kontraktet (vilket hade varit det naturliga) utan har sedan dess gjort allt för att försöka förstöra för Chrippa.

Om Jocke är så hemsk, VARFÖR har Linnea ring till han i utsatta situationer om hjälp när hennes fantastiska man gått bananas?
Citera
2025-11-10, 08:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Om Jocke är så hemsk, VARFÖR har Linnea ring till han i utsatta situationer om hjälp när hennes fantastiska man gått bananas?
Varför har han inte lämnat henne ifred om hon nu är så hemsk
Senast redigerad av micro113 2025-11-10 kl. 08:39.
Citera
2025-11-10, 08:30
Medlem
Citat:
Eller så skulle Jocke ha avstått från att dels bedriva drev mot Linnea, se till att det skapades ett ton av lögner som mötte Chrippa efter häktet och inte varit så svartsjuk på att Linnea inte vill umgås med honom utan bara vara med Chrippa.
Inser man inte hur sinnessjukt det är att försöka tvinga ihop en person med någon denne inte vill ha .. då är man rätt off i skallen helt enkelt.

Dessutom accepterade ju Jocke inte ett nej. När Chrippa inte ställde upp på hans befängda villkor så nöjde han sig inte med att dra tillbaka sin del av kontraktet (vilket hade varit det naturliga) utan har sedan dess gjort allt för att försöka förstöra för Chrippa.

Ja att Chrippa ändå tog emot boendet och bilar och telefoner av Chrippa är ju tragiskt. Ingen självkänsla alls eller kanske han gillade att vara hund. Kan ju vara det med. För Chrippa sänkte sig verkligen där.
Citera
2025-11-10, 08:32
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Varför har han inte lämnat henne ifred om hon nu är så hemskt

Varför svarar du inte på min fråga. Varför har Linnea haft behovet att ringa världens värsta människa i ett utsatt läge där hennes man betett sig illa?
Citera
2025-11-10, 08:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja att Chrippa ändå tog emot boendet och bilar och telefoner av Chrippa är ju tragiskt. Ingen självkänsla alls eller kanske han gillade att vara hund. Kan ju vara det med. För Chrippa sänkte sig verkligen där.
Fast förklaringen att han trodde han skulle förlora sitt barn om han inte gick med Jockes villkor är nog mer sannolik anser jag.
Att han inte kunde leva med situationen blev ju snabbt uppenbart - och det förstår jag. Tänk dig själv att ha lämnat ett klängigt ex och sedan tvingas bo med det ... Hela tanken är ju bara sinnesrubbad.
Citera
2025-11-10, 08:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Varför svarar du inte på min fråga. Varför har Linnea haft behovet att ringa världens värsta människa i ett utsatt läge där hennes man betett sig illa?
Därför att utgångspunkten är snarare tvärtom. Varför lämnade inte Jocke henne ifred.
Citera
2025-11-10, 08:51
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Därför att utgångspunkten är snarare tvärtom. Varför lämnade inte Jocke henne ifred.

Hon ringde Jocke i utsatta situationer där hon påstod att hennes man var hotfull och rent utav skadade henne för att Jocke inte lämnade henne ifred? Är det ditt svar på varför Linnea kände behovet av att ringa Sveriges farligaste och värsta person i ett utsatt läge?
Citera
2025-11-10, 08:54
Medlem
Citat:
Fast förklaringen att han trodde han skulle förlora sitt barn om han inte gick med Jockes villkor är nog mer sannolik anser jag.
Att han inte kunde leva med situationen blev ju snabbt uppenbart - och det förstår jag. Tänk dig själv att ha lämnat ett klängigt ex och sedan tvingas bo med det ... Hela tanken är ju bara sinnesrubbad.

Ha ha så Jocke tvingade honom att bo i lägenheten nu. Ha ha, han hade kunnat flytta på sekunden om han inte hade velat bo i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in