2025-11-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Samtidigt fick han en 10 poängare till partner.
Vad är 10 poäng med henne? Övernitiska/överenergiska sätt? Den hemska dialekten? Jag hade inte pallat mer än en eftermiddag, och skulle nog inte våga ta i henne då det ser ut som hon skulle gå mitt itu. Låter nästan som du känner henne. Jaja, det är väl tur vi gillar olika, finns någon fär alla osv.
Citera
2025-11-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Menar du att Jimmy haft ett gott öga till henne sedan dess?
Även Patrik verkar attraherad av henne men de känner inte varandra sedan tidigare.
Hat du något exrmpel på denna "attraktion"? Någon viss minut i vilket avsnitt isf? Patrik har ju pokerface/apatiskt ansiktsuttryck så känns som ni läaer in lite väl mycket isf.
Citera
2025-11-09, 20:17
Medlem
Är det nån som sett Danska Gift vid första ögonkastet? Jag hittade ett anonymt inlägg som jag lånar här, från en person som jämför danska versionen mot den svenska och tycker att den danska är mycket mer intressant att se.
Framför allt låter det vettigt att inte tvinga paren att dela säng på bröllopsnatten (apropå Märta och Axel och kuddmuren som uppstod).

"Ser danska Gift ved første blik och gillar den oerhört mycket mer än den svenska. Den går åt andra hållet och känns mycket mer seriös. Paren tillbringar inte bröllopsnatten tillsammans, för att inre forcera nåt till exempel. Har också inlagda vilodagar från varandra i början. Bara en expert, en psykolog, och så en annan psykolog som är med i urvalsprocessen och lite synkar men som inte träffar deltagarna. Också mer blandade åldrar på paren, sist var det ett par på lite över 30, ett där hon var en bit över 30 och han 40, ett par mellan 40 och 50 och ett mellan 50 och 60. Mycket roligare att se på."
Citera
2025-11-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Finns ingen som är bisexuell. Hampus är homofil. Trots det är det mycket troligare att han hade blivit kåt på henne än att hon hade blivit attraherad av honom. En spinkig kille med utpräglad wimpskull är det mest oattraktiva som finns i mansväg. Kvinnor väljer en tjej alla dar i veckan framför en sån. Och det är därför Tobias blev äcklad när han skulle slicka Hampus öra - eftersom han då skulle tvingas skärskåda Hampus motbjudande wimpskull-profil.
Du fick ju massa exempel på bisexuella i den tråden. Att du väljer att ignorera det (eller kalla dem "sexberoende") är ju ditt problem. Är en man sexberoende skulle han väl gå "full-gay" och inte bli ihop med en kvinna helt plötsligt? Aldrig att du får lika mycket sex i monogamt heteroförhållande som i bögrelation.
Citera
2025-11-09, 20:33
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skrev fel. Menade Jimmy. Jimmy och Hanna är bekanta med varandra från förr. Det var därför det var så naturligt för dom att prata med varandra från början.

Det var väl lite väl mycket flirtande mellan dem plus att Jimmy dessutom sa att han tycker hon passar honom bättre (inte exakt så han sa men han menade helt klart det). Såg ut som att lös upp som en jävla julgran när de snackade och drack kaffe på promenaden.
Citera
2025-11-09, 20:34
Medlem
I denna säsong finns alltså två bögar som båda säger sig ha ägnat sig åt sexuellt självskadebeteende tidigare. Detta är högst sannolikt falskt, enligt min initierade bedömning.

Dessa båda bögar har sannolikt knullat runt hej vilt, det är så det går till i deras kretsar. Men att knulla runt är inte självskadebeteende. Kanske skäms dom och vill bortförklara sitt promiskuös leverne. Men något självskadebeteende är det högst sannolikt inte frågan om.

Var och varannan promiskuös bög talar idag om sitt tidigare sexuella självskadebeteende. Det har blivit ett modeord.
Citera
2025-11-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vad är 10 poäng med henne? Övernitiska/överenergiska sätt? Den hemska dialekten? Jag hade inte pallat mer än en eftermiddag, och skulle nog inte våga ta i henne då det ser ut som hon skulle gå mitt itu. Låter nästan som du känner henne. Jaja, det är väl tur vi gillar olika, finns någon fär alla osv.

Jag känner inte henne men hon ser ut som en prinsessa.
Citera
2025-11-09, 21:00
Medlem
En total sågning av programmet från DN:s krönikör, öppen artikel:

https://www.dn.se/kultur/catia-hultquist-lagg-ner-sadistiska-gift-vid-forsta-ogonkastet-vinterskrud/

"Som åskådare och medmänniska har jag bara en sak att säga till SVT: Stoppa dessa plågsamma människoförsök medan tid är. Och lägg ner ”Gift vid första ögonkastet –vinterskrud”. För gott."
Citera
2025-11-09, 21:10
Medlem
Från DN krönikan:
Citat:
Om den förra parhelgen var ”Ondskan” så kliver vi nu rakt in i ”The shining” med gruppövningarna från helvetet. Paren uppmanas att skälla ut varandra, falla i gråt och dansa crazydanser. De får äta vindpinad lunch utomhus och tvingas jämföra uppnådda nivåer av intimitet (obefintliga) över ett glas kranvatten. De beordras därefter göra någon form av utomhusdans som känns mer som ett övergrepp än en övning. Om någon av deltagarna, till äventyrs, känt ett uns av attraktion till sin partner tidigare är den definitivt över där och då.
Ouf! 😁 Tack AnnaChiara för delningen
Citera
2025-11-09, 21:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I denna säsong finns alltså två bögar som båda säger sig ha ägnat sig åt sexuellt självskadebeteende tidigare. Detta är högst sannolikt falskt, enligt min initierade bedömning.

Dessa båda bögar har sannolikt knullat runt hej vilt, det är så det går till i deras kretsar. Men att knulla runt är inte självskadebeteende. Kanske skäms dom och vill bortförklara sitt promiskuös leverne. Men något självskadebeteende är det högst sannolikt inte frågan om.

Var och varannan promiskuös bög talar idag om sitt tidigare sexuella självskadebeteende. Det har blivit ett modeord.

Det är nog väldigt vedertaget att det finns folk som har sex som självskadebeteende. Och också att det tyvärr, verkar vanligt bland homosexuella- mycket för att de varit marginaliserade och burit på mycket skam och skuldkänslor.

Jag tyckte de hade ett ganska fint samtal om detta och det kändes som nåt fint kunde växa fram 😊

Sen kom gasögonsexologen och pajade allt med sitt sanning och konka-spel som gav dem ångest och pressade dem i fel riktning.
Jag tycker ärligt att hon är ansvarig för deras kollaps. Någon som håller med om detta, eller var det redan dödsdömt?
Citera
2025-11-09, 21:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Hat du något exrmpel på denna "attraktion"? Någon viss minut i vilket avsnitt isf? Patrik har ju pokerface/apatiskt ansiktsuttryck så känns som ni läaer in lite väl mycket isf.

Kolla från 08.11 till 09.00 på samspelet mellan Patrik och Hanna. Det blixtrar till lite för han ler på ett annat sätt. Du kan också se där att Yury verkar reagera på det.
Kanske tycker du inte alls samma, skulle vara spännande att höra så återkom gärna 😁

https://www.svtplay.se/video/8z72pMw/gift-vid-forsta-ogonkastet/6-parhelg-the-third-thing
Citera
2025-11-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är nog väldigt vedertaget att det finns folk som har sex som självskadebeteende. Och också att det tyvärr, verkar vanligt bland homosexuella- mycket för att de varit marginaliserade och burit på mycket skam och skuldkänslor.

Jag tyckte de hade ett ganska fint samtal om detta och det kändes som nåt fint kunde växa fram 😊

Sen kom gasögonsexologen och pajade allt med sitt sanning och konka-spel som gav dem ångest och pressade dem i fel riktning.
Jag tycker ärligt att hon är ansvarig för deras kollaps. Någon som håller med om detta, eller var det redan dödsdömt?

Nej, du har helt rätt. Jag har läst någon mer kommentar om hur glasögonsexologen sabbade det med sina sexlekar, eller om det var i en krönika. De här killarna har ju inga problem med snabbt enkelt sex, de behöver inte hennes "hjälp" eller kamerateamets hets till det. De har ju båda sagt att ha sex med känslor är helt nytt för dem och det kan inte forceras genom ta-på-varandra-lekar. Hon var helt fel ute där. Men antagligen stressade produktionen fram det här för dramats skull....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in