2025-11-08, 19:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Moto G56

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/motorola-mobil/motorola-motorola-g56-dazzling-blue/1060058.9048/

Motorola ger bäst i både minne som lagring i detta segment. Ser man på tester brukar dock Samsung vinna i testerna. Men vill man ha bra minne och lagring är det klart Motorola.

G84 får man för mindre. 4 mer i minne.
https://www.telefonshoppen.se/mobil/mobiltelefoner/ovriga-mobiltelefoner/motorola-moto-g84-5g-256gb

Edit: Vet inget om just detta Telefonshoppen. Både G54 och G84 är ju utgående modeller så inte många som säljer dom fortsatt.
Citera
2025-11-08, 20:01
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Motorola ger bäst i både minne som lagring i detta segment. Ser man på tester brukar dock Samsung vinna i testerna. Men vill man ha bra minne och lagring är det klart Motorola.

https://www.telefonshoppen.se/mobil/mobiltelefoner/ovriga-mobiltelefoner/motorola-moto-g84-5g-256gb

Edit: Vet inget om just detta Telefonshoppen. Både G54 och G84 är ju utgående modeller så inte många som säljer dom fortsatt.

Visst, jag har haft Motorola modeller, säkert 5-10 år, jag har aldrig varit besviken, renodlad Android också.
Citera
2025-11-08, 20:06
Medlem
Dimpens avatar
Samsung Galaxy A54 5G är utan tvekan en lur att rekommendera i den prisklassen.
Citera
2025-11-08, 20:09
Medlem
neomunaas avatar
Mina 3 senaste telefoner har vart Xiaomi, men inte Redmi. Har vart supernöjd med alla tre men min nuvarande 11T sjunger nog på sista versen, så byter ut den snart, blir nog en ny Xiaomi eller en nothingphone, förra modellen. Tror den ligger på 3000-4000 nu. Hört gott om Motorola med som andra säger.
Senast redigerad av neomunaa 2025-11-08 kl. 20:13.
Citera
2025-11-08, 20:09
Medlem
Köpte en Motorola Edge 50 som jag är mycket nöjd med. Efter ett år har jag inte behövt starta om den som man var tvungen med Samsung en gång i månaden. Kameran är väl i genomsnitt, men resten funkar fint.
Citera
2025-11-08, 20:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Visst, jag har haft Motorola modeller, säkert 5-10 år, jag har aldrig varit besviken, renodlad Android också.

Ja inget fel på det märket. Att Samsung oftast vinner i dessa tester hänger ju oftast ihop med att just dessa recensenter är märkestrogna de med. Samsung eller iPhone folk Sedan att det inte finns någon iPhone i den prisklassen.
Citera
2025-11-08, 20:12
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solna-Turken
REDMI Note 14 5G 8G+256GB kostar drygt 2000 kr på Temu. Pro varianten med 12GB+512GB kostar drygt 3000 kr på Temu.
Skulle de vara äkta? Har svårt att tro det.
Citera
2025-11-08, 20:26
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solna-Turken
REDMI Note 14 5G 8G+256GB kostar drygt 2000 kr på Temu. Pro varianten med 12GB+512GB kostar drygt 3000 kr på Temu.
Vågar inte handla mobil från Temu, dessvärre. Blir inhemsk handel för min del.
Citat:

Ska kika på Motorola. Tack för tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Samsung Galaxy A54 5G är utan tvekan en lur att rekommendera i den prisklassen.
Skiljer den sig mycket från Samsung Galaxy A23 5G, som är lite billigare?

Har haft Samsung tidigare och varit nöjd med allt, förutom att det märks när de blivit 4-5 år gamla, men antar att man får räkna med det.

Min nuvarande har jag haft i snart fem år och den börjar bli seg, men byter egentligen för att jag tvingas.

Får ett varningsmeddelande om att 3g-nätet släcks innan samtal kopplar upp. Detta är på både svenska och engelska och jävligt tjatigt att lyssna på.
Senast redigerad av HBTKuk 2025-11-08 kl. 20:28.
Citera
2025-11-08, 20:27
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ja inget fel på det märket. Att Samsung oftast vinner i dessa tester hänger ju oftast ihop med att just dessa recensenter är märkestrogna de med. Samsung eller iPhone folk Sedan att det inte finns någon iPhone i den prisklassen.

Motorola mfl kommer säkert ikapp vad det lider eftersom eu ställer krav på att telefonerna skall funka ett visst antal år men som läget är just nu erbjuder samsung enligt gsmarena: "OS Android 15, up to 6 major Android upgrades, One UI 7"

Det känns faktiskt som ett starkt försäljningsargument för vem vill ha en gammal ouppdaterad mobil efter ett par år?
Citera
2025-11-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neomunaa
Skulle de vara äkta? Har svårt att tro det.

Varför inte? Priserna är inte mycket högre i Sverige

Xiaomi Redmi Note 14 5G 8G+256GB
2 337,67kr (VAT included)
Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 12GB+512GB
3 275,31kr (VAT included)
Citera
2025-11-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vågar inte handla mobil från Temu, dessvärre. Blir inhemsk handel för min del.

Det är ingen skillnad förutom priset när det gäller Xiaomi telefoner. Jag känner någon som köpte Samsung Galaxy A36 5G utan problem.
Citera
2025-11-08, 20:53
Medlem
Jag håller med om Samsung A36 som tips. Samsungs A-serie är prisvärd och räcker väl och gott till för de flesta. A36 verkar också ha sex års systemuppdateringar att jämföra med föregångaren A35 som hade fyra år.
https://www.mobil.se/produkttester/test-samsung-galaxy-a36-en-billigare-smartphone/1619319
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in