Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Där är inga lätta lösningar tyvärr. Det minst dåliga jag kan komma på, är om jämvikt och fred råder i tillräckligt lång tid. Men där sitter ändå vissa grupperingar och politiker som tjänar på att hålla grytan kokande eller använder det psykologiskt för egen del.
Ett förslag som kommer upp här ibland är att Ryssland måste "denazifieras" och styras av någon annan i många år.
Jag tror inte att moskvastaten saknar kapacitet att bilda egen regering som kan styra. Det är kompetenta menar jag. Bara den nuvarande kriminella KGB-regimen förlorar sin makt så kommer det fram nya personer som kan bilda en regering. Men som läget är nu är det inte möjligt. Det krävs att moskvastaten kollapsar.
Sedan så handlar det inte om nazister överhuvudtaget, det handlar om kriminalitet. Man kan säga att moskvastaten styrs av ett kriminellt gäng, där de har plundrat sitt eget folk å de grövsta. Oligarkerna som roffat åt sig allt av värde med Putin som den som styr och ställer.
Däremot så tror jag inte att moskvastaten ska behålla sin position att ha kvar stora områden som de styr över, erövrade områden från grannländer. Jag anser de ska förlora detta och sedan får de fokusera på att bli ett bra land, om än mycket mindre än tidigare i arealen.
Detta innebär en oerhört svår omställning för moskoviterna, men de har bundit ris åt sin egen rygg.
Minskar de sin befolkning och lever fredligt så kan situationen om 100 år vara riktigt god för alla parter. Då är moskvastaten att betrakta som vilket annat land i europa och således ett gott liv för var och envar.