2025-11-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag gjorde inte det. Du gjorde det. Du sa uttryckligen att SD kartan ger en god bild om mängden araber och afrikaner. Och ifrån det utövar du ett intellektualiserande försvar av dom känslorna, genom att försöka hitta allt som säger att Sverige är på väg nedåt i välmående som nation - vilket Sverige inte är.

Alltid lika klassiskt, hur de som påstår sig älska Sverige alltid är domsamma som pissar- och hatar på sitt egna land.

Jag mår som jag gjorde för 30 år sen, relativt bra, liksom vårt land gör. Men det är kanske för jag inte sitter och bitter-kukar i min tillvaro över något som inte kommer förändras.
Att tro att något verkligen ersätts av något annat är en illusion. Den bygger på vårt statiska sätt att tänka kring fenomen som i verkligheten ständigt förändras.
Du må tro du är detsamma hela tiden, det är du inte. T.o.m. varenda cell i din kropp är utbytt mot andra celler ungefär vart 7e år.

Att du sen påstår att 'alla invandrade människor', från Norge, Danmark, Japan, Korea, USA, Tyskland, osv vill "islamisera" Sverige ... det säger ju sig självt att det är BS. Eller hur? Inte ens de flesta människor som kommer hit från länder med muslimsk majoritet är bärare av någon politisk tolkning av Islam, utan är oftare sekulära muslimer.

Citat:
Jag mår som jag gjorde för 30 år sen, relativt bra, liksom vårt land gör.

Tycker ett land som har 67 500 personer som är gängkriminella eller har kopplingar till gängkriminella att landet mår bra?

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/politirapport-67-500-personer-har-forbindelse-til-kriminelle-bander-i-sverige
Citera
2025-11-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Det pratas mycket om säkerhet, försvar, skydda sig från Ryssland osv. Man ska köpa inhemskt och inte vara beroende av andra.

Men att MENA byter ut hela befolkningen är tydligen helt OK, och inte ens konstigt? Räcker med en gnista, och alla dessa minoriteter skulle kunna skapa ett sådant kaos att Dverige förvandlas till Afghanistan. Det är i princip det som händer.

Bra karta för övrigt. Det gör folkutbytet mer visuellt och lättförståeligt för puckad vänster som fortfarande tror att Sverige är svenskt.

Vem har blivit utbytt? Löjliga konspirationsteorier.
Citera
2025-11-08, 09:21
Medlem
Imnshos avatar
Nu får vi hoppas att Niggrationskartan 2.0 uppgraderas till att också visa blattekvoten i varje bostadsområde och trappuppgång. Gärna kompletterat med de 17.500 aktivt gängkriminella, de 50.000 gänganknutna samt dömda pedofiler.
Citera
2025-11-08, 10:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Intressant information för de som lägger vikt vid människors etnicitet, vilket mycket få svenskar gör.

Word. Måste vara så sjukt jobbigt att gå runt och bry sig så jävla mycket om vad främmande människor kommer ifrån. Å NEJ! En somalier på ICA! SHIT! En iranier i väntrummet på SÖS. KUKEN! En thailändare på Donken.

Skaffa er ett liv för fan.
Citera
2025-11-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Vem har blivit utbytt? Löjliga konspirationsteorier.

Ja du blev tydligen provocerad eftersom du varken förstår kartan eller förändringen. Jag tror inte på konspirationsteorier, utan på fakta. Demografin, andel invandrare av befolkningen, i Sverige är helt förändrad sedan 60-talet. Från homogent till mångkulturellt och framförallt med människor ifrån MENA. Etniska svenskar minskar i antal och invandrare ökar i antal, vilket gör att på sikt kommer svenskar att bli minoritet, vilket redan är fallet på flera platser. Behöver jag samla på mig bevis och banka dem i huvudet på dig?
Citera
2025-11-08, 10:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
För att omcitera Bo Hansson, "det ser mörkt ut på Sveriges ombytesbänk."

Du menar Arne Hegerfors? Och alltså det citat som endast är en myt?
Citera
2025-11-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om man ska kunna använda sådan statistik till riktigt nyttiga ändåmål så måste man dela in populationen i A-,B- resp. C-människor. Det förstår var och en att det är strikt förbjudet att göra.

En hjärnkirurg från USA placeras i...En iransk ingenjör placeras i....En analfabet från Övre Volta placeras i...En svensk narkoman placeras i...En irakisk gängkriminell placeras i......o.s.v

Det får man givetvis inte göra men det är alldeles för enkelt att bara räkna människor. Människor måste vägas och mätas också.

Går att fixa indirekt om man lägger till ekonomiska faktorer. Något index med svensk/invandrare per inbetald skattekrona eller något.

För den motiverade borde det vara enkelt att fixa.
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-11-08 kl. 10:28.
Citera
2025-11-08, 10:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasism
August Strindberg skrev redan runt 1880 i röda rummet att den svenska rasen har redan dödats av alla krigarkungar med sina krig. Kronvrak till män förökade sig med kvinnorna som var villiga.

Det vi ser nu i Sverige är inte Svenskar utan någon form av vita män av något ursprung som vi inte känner till som pratar skuggspråk.

En riktig Svensk har en form som han förmedlar utåt som är genuint svensk i sättet.

Strindberg skrev också "man kan ju inte sakna det man aldrig har haft"

Jag gillar ju att skriva på fyllan.
Det jag vill säga att den svenska rasen är borta sen länge och det är otroligt sällsynt att möta en egen svensk idag.

När fanns det riktiga svenskar då? Bönderna som krökte rygg under 1800-talets mitt i den småländska myllan måste väl ändå betraktas som riktiga svenskar?
Citera
2025-11-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När fanns det riktiga svenskar då? Bönderna som krökte rygg under 1800-talets mitt i den småländska myllan måste väl ändå betraktas som riktiga svenskar?

De såg sig nog först som smålänningar. Men nationalstatsiden (Moderna) det hade börjat komma ner i folkmyllan. Men många av dem stack till USA i stället.
Citera
2025-11-08, 11:30
Medlem
Migrationskartan borde uppdateras med religionstillhörighet. För om vi ska vara ärliga är det muslimska familjer från Mellanöstern som är problematiken.

Islam är så djupt rotat/programerats i befolkningen från MENA och det kräver enorma insatser (likt av-programmering av fd sektmedlemmar). Det räcker inte att dom får en lägenhet, mat och 2 år SFI.

Ganska komiskt om man läser om varningstecken på en sekt och sen jämför det med Islam.....

1. Absolute authoritarianism without accountability.

2. Zero tolerance for criticism or questions (att kritisera islam, koranen eller Mohammed är brottsligt).

3. Lack of meaningful financial disclosure regarding the budget.

4. Unreasonable fears about the outside world that often involve evil conspiracies and persecutions (hat och förakt mot västvärlden och vårt sett att leva).

5. A belief that former followers are always wrong for leaving and there is never a legitimate reason for anyone else to leave (ex muslimer riskerar dödsstraff eller avrättning).

6. Abuse of members

7. Records, books, articles, or programs documenting the abuses of the leader or group (Koranen).

8. Followers feeling that they are never able to be “good enough” (Mohammed står över alla andra och ingen kan vara på samma nivå).

9. A belief that the leader is right at all times.

10. A belief that the leader is the exclusive means of knowing “truth” or giving validation (Det är endast islam som är den rätta religionen och utomstående är orena).
Citera
2025-11-08, 11:44
Medlem
Vänstern blir rädda och oroliga när dom ser den här kartan, medan vi sdare bara tänker ”jaha ännu en dag i det här pisslandet”
Citera
2025-11-08, 11:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De såg sig nog först som smålänningar. Men nationalstatsiden (Moderna) det hade börjat komma ner i folkmyllan. Men många av dem stack till USA i stället.

Många var kriminella, med i extrema trosförsamlingar, sådana som vi skulle kalla för socialfall osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in