2025-11-08, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kbb-og
Verkar som Lavrov får hålla sig på bottenvåningen och avstå tebjudningar ett tag..
Han har inte deltagit i möten, men enligt kreml är naturligtvis allt som det ska.

https://www.themoscowtimes.com/2025/11/07/lavrov-out-of-favor-with-putin-reports-force-the-kremlin-to-comment-a91074

Han är nog i klass med bunkerdvärgen khuylo när det gäller vidrig skenhelighet.

Ni gapar och sväljer precis allt västmedia matar er med,det är helt fantastiskt underhållande att se

Jag börjar fan fundera om gemene västländsk man är desto MER hjärntvättad än ryssen, och då är det jävligt illa
Citera
2025-11-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Många i den här tråden är lika envetna och polariserade som media. Det spelar ingen roll hur läget är eller ser ut, det som är viktigt är hur man får det att låta eller se ut.

Finns det ens objektiva nyheter eller information om Ukraina och Ryssland längre?

Extremt polariserande, alla ljuger.

Det enda vi vet är att Ryssland sakta men säkert tar mer och mer mark. Vi vet också att Ryssland kommer få exakt som de vill, såvida NATO inte sätter trupper på plats - vilket de med största sannolikhet inte kommer göra.

Allt annat är bara high chaparall och nonsense, trollningar, i princip.

Fast sen har vi de verkligt korkade åsnorna som på något sätt tror att Ukraina kommer gå vinnande ur detta, dessa är svåra att ignorera då de är så underhållande
Citera
2025-11-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Många i den här tråden är lika envetna och polariserade som media. Det spelar ingen roll hur läget är eller ser ut, det som är viktigt är hur man får det att låta eller se ut.

Finns det ens objektiva nyheter eller information om Ukraina och Ryssland längre?

Mängder utav "nyheter" för de neutrala finnes. Jag sätter min 13'e tå på att du har samlat på dig alla dessa också, men lite sådär praktiskt kommer UT som helt ovetandes sedan......2023....håll hårt i tyglarna pojk ok. Det krävs mer än fokus för att leva dubbelt med lögn som karta.

Vad var det du frågade om igen förresten? Något som EGENTLIGEN har med trådens syfte att göra?

Eller var det bara så att du ville bjuda in till en tango tillsammans med de andra som är satta på paus i fikarrummet?

Vad ÄR din ÅSIKT om kriget? Kan du svara på det så slipper vi traggla igenom samma jävla procedur som alltid med dem av de dina kopior.

Varför tycker du att Ryssland gör rätt?
Varför tycker du att Ukraina gör fel?

Simpelt egentligen visst....svara på dessa frågorna så slipper du ligga under luppen och dessutom slipper du posta skitinlägg endast skapade för att jävlas lite. Det är nog nu förstår du - Jävlas du så skall du möta detsamma tillbaks, men inte i form utav STRYPTA och ÅTERHÅLLSAMMA "debattörer" här, utan på riktigt istället......som du vill och förespråkar.

Visa att du inte bara konkar runt på din hjärna som vilken jävla Ford som helst. DU PÅSTÅR - FÖRKLARA VARFÖR DU PÅSTÅR. Då löser allt sig....och om detta civiliserade beteende inte uppnås så får det helt enkelt ordnas till därefter.

Någon nämnde Jan innan....jo, det är nog dags att fundera en tredje gång nu.

Du förstår...var liten siffra fyller betydelse...I Pokrovsk som här och ute i kablarna, så antingen sjunger man ut ordentligt eller så håller man käft i sitt gömsle. Kan du sjunga pojk eller håller du andan innanför stängda dörrar?
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2025-11-08 kl. 06:18.
Citera
2025-11-08, 06:20
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Mängder utav "nyheter" för de neutrala finnes. Jag sätter min 13'e tå på att du har samlat på dig alla dessa också, men lite sådär praktiskt kommer UT som helt ovetandes sedan......2023....håll hårt i tyglarna pojk ok. Det krävs mer än fokus för att leva dubbelt med lögn som karta.

Vad var det du frågade om igen förresten? Något som EGENTLIGEN har med trådens syfte att göra?

Eller var det bara så att du ville bjuda in till en tango tillsammans med de andra som är satta på paus i fikarrummet?

Vad ÄR din ÅSIKT om kriget? Kan du svara på det så slipper vi traggla igenom samma jävla procedur som alltid med dem av de dina kopior.

Varför tycker du att Ryssland gör rätt?
Varför tycker du att Ukraina gör fel?

Simpelt egentligen visst....svara på dessa frågorna så slipper du ligga under luppen och dessutom slipper du posta skitinlägg endast skapade för att jävlas lite. Det är nog nu förstår du - Jävlas du så skall du möta detsamma tillbaks, men inte i form utav STRYPTA och ÅTERHÅLLSAMMA "debattörer" här, utan på riktigt istället......som du vill och förespråkar.

Visa att du inte bara konkar runt på din hjärna som vilken jävla Ford som helst. DU PÅSTÅR - FÖRKLARA VARFÖR DU PÅSTÅR. Då löser allt sig....och om detta civiliserade beteende inte uppnås så får det helt enkelt ordnas till därefter.

Någon nämnde Jan innan....jo, det är nog dags att fundera en tredje gång nu

Det är alltså jätteviktigt att jag kommer ut med vems sida jag står på i kriget, det säger ju en del även det. Ska du förhålla dig till det och agera beroende på vem jag håller på?

Ok, jag ska göra det lätt för dig att förhålla dig. Jag följer kriget i Ukraina med visst intresse, jag har alltså inte full koll. Men jag tycker att det verkar vara mycket tjafs i tråden och retorik som mer är tänkt att underminera sin meningsmotståndare istället för att diskutera och informera.

Jag tycker att Rysslands invasion är fel. Redan sedan 2014. I vår moderna värld anser jag att man inte med våld ska kunna tillskansa sig större geografiska områden.
Citera
2025-11-08, 06:22
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu

Det enda vi vet är att Ryssland sakta men säkert tar mer och mer mark. Vi vet också att Ryssland kommer få exakt som de vill, såvida NATO inte sätter trupper på plats - vilket de med största sannolikhet inte kommer göra.

Fast sen har vi de verkligt korkade åsnorna som på något sätt tror att Ukraina kommer gå vinnande ur detta, dessa är svåra att ignorera då de är så underhållande

Ja, det verkar ju som att Ryssland sakta men säkert tar mer mark, att dom förlorar mycket folk och sen vet jag inte riktigt hur Rysslands ekonomi är. Det verkar folk inte vara ense om. Det är väl min uppfattning om läget.
Citera
2025-11-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu

Ryssland får exakt som de vill? Ville de att tredagars SMO skulle ta snart fyra år. Ville de ha hangarfartyg sänkt och nästan allt pansar utslaget? Ville de få sanktioner emot sig och få rea ut den olja de säljer till Kina? Ville de få raff sprängda? Ville de bli utestängda från OS? Ville de att alla västländer skulle sluta handla med dem? Ville de ha stor inflation? Kriget är visserligen en katastrof för Ukraina som får landet bombat och invånare mördade. Men om några år är det Ryssland som är den stora förloraren.
Citera
2025-11-08, 06:34
Avstängd
https://x.com/AMK_Mapping_/status/1986950361534644370?t=MFxKM1sep9MX-W7QIujFvg&s=19

6 Iskanders och 15 drönare på kraftverk i Poltava.
Ryssland don't mess around anymore.
Citera
2025-11-08, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://x.com/AMK_Mapping_/status/1986950361534644370?t=MFxKM1sep9MX-W7QIujFvg&s=19

6 Iskanders och 15 drönare på kraftverk i Poltava.
Ryssland don't mess around anymore.

Ja, det är förjävligt att vi tillåter ryzzhelvetet begå krigsbrott efter krigsbrott.
Citera
2025-11-08, 06:50
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
De behövdes som drönarfoder vid fronten.
Så 83% av ryssar deltar alltså i kriget? Efter lite snabb huvudräkning som JagHeterHenrik frenetiskt tangenthamrande i sin gruppbostad aldrig kunnat göra så hade alltså 119 miljoner ryssar deltagit i kriget om vi har 83% som utgångspunkt, du hör ju hur befängt det låter
Citera
2025-11-08, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
En bränsledepå utanför Kharkiv är utslagen.

Airstrike targeted fuel station in Korotich near Kharkiv
https://liveuamap.com/en/2025/7-november-22-airstrike-targeted-fuel-station-in-korotich

Javisst, en bränsledepå utanför Kharkiv – tragiskt.
Men hur går det med de där 20–25 % av rysk olje- och gasproduktion som redan står still efter “oförklarliga” explosioner?
Kanske dags att investera i brandsläckare i stället för propaganda.
Citera
2025-11-08, 07:17
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraine Facing CATASTROPHIC Defeat in Pokrovsk
https://www.youtube.com/watch?v=aYj3QiHlUcA
Och vad har det att göra med sabotagen i Ryssland att göra? Du verkar rejält trög?
Citera
2025-11-08, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Mearsheimer skräder inte orden:

Europas ledare är ”desperata”. Vad som väntar i Ukraina är nämligen ett ”förnedrande nederlag”, säger statsvetarprofessor John Mearsheimer i Daniel Davis/Deep Dive.

Nato och väst fortsätter provocera Ryssland men det finns inget ”magiskt vapen” som kommer göra att Ukraina vinner kriget, enligt John Mearsheimer.

Vad som i verkligheten kommer hända är att väst och Nato kommer lida ett ”förnedrande nederlag”, hävdar han.

Mearsheimer har spått "västs förnedrande nederlag" sedan 2014 – det går sådär.
Ryssland har tappat hundratusentals soldater, halva sin export och större delen av sin trovärdighet.
Om det där är seger, vill jag inte se nederlaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in