2025-11-07, 19:36
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du får öva upp din läsförståelse, lös igenom det igen så kanske poletten trillar ner.
Men med tanke på hur du förstår begreppet krigsveteran så är nog chansen inte så stor.
Vad i detta är det du inte förstår?

"If [Zelensky] were to give any unconquered land away, he would be a corpse — politically, and then for real.“

https://www.thetimes.com/world/russi...ncer-05hngc0pz
Citera
2025-11-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

"If [Zelensky] were to give any unconquered land away, he would be a corpse — politically, and then for real.“

https://www.thetimes.com/world/russia-ukraine-war/article/serhii-sternenko-activist-influencer-05hngc0pz

Har du läst hela intervjun?

Serhii Sternenkos åsikter om president Putins krav på att Ukraina ska avstå det territorium som landet försvarar i östra Donbasregionen som en förutsättning för möjlig fred är vanligtvis väldigt direkta. ”Om [president] Zelenskyj skulle ge bort något oerövrat land, skulle han bli ett lik – politiskt, och då på riktigt”, sa Sternenko. ”Det skulle vara en bomb utifrån vår suveränitet. Folk skulle aldrig acceptera det!”

När han diskuterade rysk omedgörlighet och president Trumps ansträngningar att avsluta kriget, verkade Sternenkos tankar om möjligheten till fred sakna alla kompromisser om ukrainsk mark.

”I slutändan kommer det bara att finnas en segrare, Ryssland eller Ukraina”, sa han. ”Om det ryska imperiet fortsätter att existera i denna nuvarande form kommer det alltid att vilja expandera. Kompromiss är omöjlig. Kampen kommer att vara evig tills Ryssland lämnar ukrainsk mark.”

Rysslands underrättelsetjänster har många skäl att vilja ha Sternenko död. Det är dock främst de FPV-drönare han levererar till den ukrainska armén, som dödar fler ryska trupper än något annat vapen, som har säkrat honom en plats på FSB:s dödslista"

Förstår du nu att ditt narrativ taget ur sin kontext förmedlar en falsk bild av vad som faktiskt har sagts?
Citera
2025-11-07, 19:41
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Det är väl lätt att ta reda på om det inte var egenkomponerade översättningar, dela med dig av vilket översättningsprogram du använder så är det enkelt för alla att kontrollera.

Ingen nyhet att du anser dig kunna avgöra vem som vinner/förlorar.

Det spelar ingen roll eftersom det visat sig att en massa ukrainier gör samma tolkning som jag, senast Lutsenko.

Nu var det ju ju en månad sedan så jag kan minnas fel; tror det var Safaris translate-funktion.

Men du bryr ju inte dig egentligen, du vill egentligen bara prata om att jag "nog" hade fel en gång.
Citera
2025-11-07, 19:42
Medlem
Citat:
Lika intressant är artikeln idag eftersom kriget inte uppstod 2022 som Pasikiivi och company försöker lura i oss.

Kriget började 2014, Zelensky blev invald 2019.

Så på 11 år har världens näst starkaste militärmakt inte lyckats inta mer än 2/3 av Donbas, ett område något större än Jämtland. Räck upp handen den som är imponerad!
Citera
2025-11-07, 19:43
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckeliku123
Har du läst hela intervjun?
Jag diskuterar inte hela intervjun.

Jag använder intervjun för att styrka min sak, att Zelensky blir mördad av sina egna om han sluter fred.

Det är INTE heroiskt att gå över lik för att slippa bli mördad, det är feghet.

Men visst, det passar in i Pål Jonssons narrativ att låtsas om att Zelensky har fri vilja så ni kommer väl fortsätta föra fram Pål Jonssons narrativ tills den dag Ukraina är besegrat.

Jag som till skillnad mot er och Pål Jonsson faktiskt bryr mig om folket i Ukraina tycker att Zelensky kan sluta kasta lik i elden och retirera.
Han skulle dessutom ha en starkare position att försvara freden då, detta för han skulle ha kvar sina soldater i livet.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-11-07 kl. 19:46.
Citera
2025-11-07, 19:44
Medlem
Citat:
Vad i detta är det du inte förstår?

https://www.thetimes.com/world/russi...ncer-05hngc0pz

Då du uppenbarligen har ett IQ i nivå med ditt skonsammare så skall jag försöka förklara för dig.
Det denna krugare säger är att den Ukrainska befolkningen skulle störta presidenten om den avråder mer land till okupanten Ryssland.
Detta uttalas nästan 4år in i kriget.
Du vill försöka samankoppla detta med någon påtryckning 4 år tidigare.
Men jag förstår nu hur du kan ha den uppfattningen du har.
Ett litet tips ta kontakt med din gode man innan du fortsätter.
Citera
2025-11-07, 19:45
Medlem
Citat:
Jag diskuterar inte hela intervjun.

Jag använder intervjun för att styrka min sak, att Zelensky blir mördad av sina egna om han sluter fred.

Hade du läst hela intervjun hade du förstått kontexten; att det inte var menat som ett hot mot Zelensky utan att hela landet är emot att avträda land som kontrolleras utav Ukraina.
Senast redigerad av Kuckeliku123 2025-11-07 kl. 19:52.
Citera
2025-11-07, 19:54
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckeliku123
Hade du läst hela intervjun hade du förstått kontexten och att det inte var menat som ett hot mot Zelensky utan att hela landet är emot att avträda land som kontrolleras utav Ukraina.
Vilket jävla bullshit.

Varför erkänner ni inte bara att Zelensky blir knäppt om han avträder mark som inte är ockuperat, detta då han enligt era kompisar i Ukraina blir en "putinrunkare" då?

Fattar inte ens vad ni bråkar om, ni tycker väl att det är bra att Zelensky inte kan retirera från de sista tio procenten av Donetsk?

Det är ju därför RyzZar dör och ni gillar ju det.
Verkar tycka det är jätteskoj när ryzZar dör, det och kiss&bajshumor samt fåniga personangrepp är tydligen det bästa ni vet.

Att hela denna jävla konflikt bara är ett sätt att möblera om solstolarna på Titanic skiter ni i.

Om hundra år är det ingen som bryr sig om för då kommer världen ha större problem, om den ens finns kvar.
Citera
2025-11-07, 19:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja Putin bjöd ju för en vecka sen in hela världens journalistkår för att de skull få bevittna hur 30000 ukrainska omringade soldater skulle tvingas ge upp.
Vad säger journalisterna i dag?
Vad säger Gerasimov?
Vad säger Putin?
Fattar du hur jävla lurad och blåst du framstår som?
Varför håller du dig inte till antivaxxartrådarna och alternativa foliehattstrådarna?

Journalister hit eller dit - Pokrovsk är kört för AFU:s del! Märkligt att Zelenskyj än en gång offrar så många kvalificerade förband till ingen nytta. AFU hade kunnat dra sig ur Pokrovsk-grytan i tid och sparat tusentals soldater.

Zelenskyj lever nog i sin egen lilla dimma, hög på kokain, skönmålande glädjerapporter från arméledningen och ryggdunkningar och falska löften från EU...
Citera
2025-11-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Hur många år är snart?

Frågan är om Putin hinner att ta de områden du nämner under sin livstid.
En brittisk general som intervjuades på Times radio häromdagen trodde att om rysseriet lyckas inta hela donbas kommer det att ta ytterligare minst 4 år och kräva 2 miljoner ytterligare, stupade unga ryska män dvs. Han var dock skeptisk till att rysseriet skulle klara av det.
Citera
2025-11-07, 19:57
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Jo i Ryska termer är det i princip synonymt. Motsätter du Putin rakt ut, eller ”specialoperationen” i Ukraina, riskerar du 15års fängelse i Ryssland.
Varför sitter inte då 83% av ryssar fängslade pågrund av krigströtthet?
Citera
2025-11-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En brittisk general som intervjuades på Times radio häromdagen trodde att om rysseriet lyckas inta hela donbas kommer det att ta ytterligare minst 4 år och kräva 2 miljoner ytterligare, stupade unga ryska män dvs. Han var dock skeptisk till att rysseriet skulle klara av det.
Ja, det är den bedömning som de flesta experter drar utifrån de minimala framsteg som ryssarna gjort det senaste året.

Påstår man att Ryssland skulle vara på väg att erövra hela Donbas i närtid så försöker man inte ens att framstå som seriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in