Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
DeValera – och nu låter du som den där killen som “ser sanningen” bakom politiken, men i praktiken visar du ju bara att du inte läst innantill. Ja, etableringsjobben landade på 32 beslut – en flopp, absolut – men det var regeringens ansvar, inte Centerpartiets. Du låtsas att det bevisar nåt om C:s politik, men egentligen handlar det bara om att du vill sparka på mitten för att dölja ditt eget hat, personliga misslyckanden och ditt SD-komplex.
Jag har aldrig utgett mig ha några profetiska gåvor. Däremot så ser jag , precis som många andra stora felsteg som varit i svensk politik.
Jag sparkar inte på SD då det partiet är i mitten. Jag har heller inga "SD-komplex" vad du nu menar med det.
Jag har aldrig skrivit något hatfullt här. Att kritisera något är inte att hata. På vilket sätt skulle konstruktiv kritik vara hat?
Skylla dina egna och centerns misslyckande på regering kan du. Har du inget bättre att komma med än att hata vår regering?
Citat:
Sen drar du till med att arbetskraftsinvandrare tjänar 15–20 tusen – fast det är under lagkravet. Ingen får arbetstillstånd på de lönerna längre. Du vet det nog, men det stör väl din lilla story. Och ditt snack om “bidragstak” är lika fel: det är Tidöregeringens projekt, inte C:s. SKR, forskare och barnrättsorganisationer har redan varnat för att det kommer slå mot barnfamiljer – inte mot “bidragstagare” som du drömmer om i caps lock.
Ofta tjänar dessa ännu mindre. Det som ofta står i pappren är inte den lön som betalas ut i verkligheten, eftersom det inte har funnits något form av kontroll. Läs på lite bättre tack!
Citat:
Ditt ömma ställe nu, DeValera, är att du hatar när någon pratar om smart arbetslinje – alltså jobb, utbildning och omställning istället för straff och snabba poäng. För det kräver att man orkar tänka längre än nästa rubrik. Och där tappar du sugen. Centerpartiet står för just det du saknar: vuxen logik, frihet, jobb och ansvar – utan skrik, hat eller enkla fiender. Det är skillnaden mellan att bygga Sverige och att sitta bitter på forum och mäta sin lilla känslomässiga indignation.
Jag förstår inte varifrån allt ditt hat kommer ifrån? Jag försöker att sprida in lite ljus in i ditt hjärtas mörka vrår. Det finns bot, det finns bättring. Men tyvärr så väljer du att blunda för de som har konstruktiva idéer och förmåga att genomföra dessa. Istället hänger du ditt dåliga omdöme åt ett parti som stått för 16 år av misslyckanden. Sverige förtjänar väl något bättre, tycker du inte det? Det är dags för dig att börja tycka om det land som du bor i och vilja landet väl.