2025-11-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är för tidigt att säga. Det vi kan säga med säkerhet är att han inte får motsätta sig islamism när han väl kommit till makten.

använder du en kristallkula när du tittar in i framtiden? Ser du hur stryktipset blir i helgen?
Citera
2025-11-07, 15:46
Medlem
5549s avatar
Många verkar tro att New York är en kulturellt och religiöst och ekonomiskt homogen stad. Typ Jönköping 1992. Och att den alltså först nu pga ett borgmästarval kommer att bli hårt ansatt av invandrare (muslimer).

En mix av Mossad-botar och lantisar skyfflar kol i ämnet.
Senast redigerad av 5549 2025-11-07 kl. 15:49.
Citera
2025-11-07, 15:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
använder du en kristallkula när du tittar in i framtiden? Ser du hur stryktipset blir i helgen?

Jag använder andra städer som fått muslimer som borgmästare som exempel. Jag trodde inte heller Sadiq Khan var islamist när han kom till makten i London men idag vet vi att han är det.
Citera
2025-11-07, 15:55
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Konstigt att Saddam Hussein. Assad och t.o.m kungafamiljen i UAE och Saudiarabien vågat gå emot islamism och trots att dom levde i muslimska länder blev dom aldrig mördade av islamister.

Ja men det är inte demokratier. Givetvis går det att hindra islamism med auktoritära antidemokratiska metoder även i väst men vi är demokratier.
Citera
2025-11-07, 15:57
Medlem
Citat:
Jag använder andra städer som fått muslimer som borgmästare som exempel. Jag trodde inte heller Sadiq Khan var islamist när han kom till makten i London men idag vet vi att han är det.

Nu hittar du på som vanligt igen. Eller så har du lyssnat på någon halffnoskig rasist.
Citera
2025-11-07, 16:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Time will tell. Det är ju inte svårt att flytta inom samma land.

De behöver inte ens flytta "inom samma land", de kan flytta till en grannkommun i samma delstat. Som att flytta från Stockholm till Lidingö.
Citera
2025-11-07, 16:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu hittar du på som vanligt igen. Eller så har du lyssnat på någon halffnoskig rasist.
Just London verkar vara ett ämne som dessa typer av internetanvändare brukar vilja få in i konversationen och "bli ifrågasatta" om, för att kunna söndra diskussionen genom att svamla om annat och ställa irrelevanta motfrågor.
Citera
2025-11-07, 16:20
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De behöver inte ens flytta "inom samma land", de kan flytta till en grannkommun i samma delstat. Som att flytta från Stockholm till Lidingö.
Varför skulle dom göra det? För att maximalt kunna undgå att bidra lite mer till samhällets nödvändiga funktioner såsom skola, sjukvård, säkerhet, infrastruktur etc?

Det låter som ett gäng snyltare i mina öron.

Är dessa New Yorkers en majoritet kristna eller muslimer?
Senast redigerad av 5549 2025-11-07 kl. 16:24.
Citera
2025-11-07, 16:28
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ja men det är inte demokratier. Givetvis går det att hindra islamism med auktoritära antidemokratiska metoder även i väst men vi är demokratier.
Vad fan yrar du om?
Är inte islamistiska organisationer vanligtvis terrorklassade även i demokratier?
Har inte t.ex Turkiet demokratiska val trots att IS använder landet som genomfartsland när dom rest mellan EU och Syrien?
Har du några exempel på när islamister mördat politiker?
Jag vet ett exempel. Egypten där Anwar Sadat mördades av muslimska broderskapet under en militärparad. såvitt jag vet har Egypten aldrig varit en demokrati eller hur?

I USA har du även ett flertal exempel på när politiska personer mördats , t.ex Charlie Kirk, och Trump var nära att skjutas som du kanske minns.
Varför mördades inte George w Bush av islamister när han invaderade både Irak och Afghanistan?

Lägg av med ditt barnsliga försök att låtsas vara en auktoritet i ämnet islam tack och försök att fatta att muslimer inte är enhomogen grupp med samma regler utan dom är individer precis som alla andra.
Ditt sätt att bunta ihop människor i grupper och ge dom olika godtyckliga egenskaper påminner väldigt mycket om hur Nazityskland sklidrade judar i sin propaganda men du vill kanske skapa en ny Kristallnacht.
Citera
2025-11-07, 16:28
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Va är de du vill få fram att städer kan vara dåliga oavsett vem som är politiker borgmästare eller guvernör.

Vad har de med Mamdani att göra nä just de ingenting och som sagt du älskar att sprida ditt hat mot muslimer så de är ju tydligt..

Vad jag vill få fram är att överallt där islam tar över så blir allt skit. Det finns ingen plats i världen som blivit bättre av islam.
Citera
2025-11-07, 16:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vad fan yrar du om?
Är inte islamistiska organisationer vanligtvis terrorklassade även i demokratier?

Nej de flesta islamistiska organisationer är definitivt inte terrorklassade i väst. Varenda svensk moské är affilierad med brödraskapet, 100%. I Jordanien, UAE etc är det 0% av moskéerna som är affilierade med brödraskapet.

Citat:
Har inte t.ex Turkiet demokratiska val trots att IS använder landet som genomfartsland när dom rest mellan EU och Syrien?

Det är många år sen Turkiet var en demokrati.

Citat:
Har du några exempel på när islamister mördat politiker?
Jag vet ett exempel. Egypten där Anwar Sadat mördades av muslimska broderskapet under en militärparad. såvitt jag vet har Egypten aldrig varit en demokrati eller hur?

Jag har aldrig skrivit att Egypten varit demokratiskt heller. Jag skriver att det är enklare att förbjuda islamister om man använder auktoritära metoder. Vad jag dock kan säga med säkerhet är att det finns MYCKET MER ISLAMISTER I VÄST än det gör i Mellanöstern.
Citera
2025-11-07, 16:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad jag vill få fram är att överallt där islam tar över så blir allt skit. Det finns ingen plats i världen som blivit bättre av islam.
Vad har det med NY att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in