Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Trams, finns ingen "ondskefull förmögen elit" som gömmer sig i skuggorna. Ni som för det argumentet verkar bara vara avundsjuka på dom som har mer pengar än ni.
Varför hatar du på rika miljardärer? Det är jättenyttigt för samhället att dom finns. Dom lär dessutom vara dom rätta personerna att vara miljardärer, då dom har blivit rika av en anledning, sin intelligens bland annat. Det är bättre för oss alla att det är dessa personer som besitter sin förmögenhet, än att den är tillgänglig bland massa korkade dårar som hade spenderat pengarna... ja korkat.
On topic så hoppas jag verkligen inte att kommunism är på väg tillbaka.
tycker ju liksom inte att nuvarande sänkning från 16 lax månaden till 7050 spänn är särskilt "uppmuntrande". Det är extremt och rakt av väldigt provocerande.
har själv jobbat sen 16 års åldern och slitit hårt kroppsligt och är nu sliten i axlar och i stort alla leder och har smärta dygnet runt.
jag kan hålla med om nivån jag har nu på 16 lax i månaden är för högt och var för en sänkning. jag är alltså för "det ska löna sig att arbeta". men att sänka till så här extremt låg, 365 kronor om dan före skatt. Det är extremt.
jag som inte kan ta alla jobb. jag kan inte röra ena armen ens upp till 45 grader. Det och en del andra skador som en rygg som inte får lyftas med gör att väldigt många jobb helt enkelt inte är möjliga rent fysiskt.
Jag är 50+ och upplever att man pajat allt. Röstat SD flera val men det är ju uppenbarligen inte ett arbetarparti.
tänker rösta på AFS för dom har en fråga, ut med patrasket. Efter det kommer Örebropartiet. Efter det kommer jag inte rösta på vänstern utan det blir en ren kommunistiskt parti röst fram till graven. Eller nått annat jävla tramsparti.
jag hatar kommunism men det är bara för att jävlas. jag har länge sett ner på folk som är rent uttalade kommunister men jag har vänt nu efter SD's svek. SD är ena jävla lögnare när dom har mage att påstå att dom är ett arbetarparti. är man arbetare då orkar man inte arbeta fram till pensionen så enkelt är det.
Ser det som händer nu, den rika sidan är tagna med hela näven i syltburken. det är inte små försämringar, Det är ett gigantisk försämring av vårt skyddsnät.