2025-11-07, 07:27
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
"Zohran har anställt ett team av enbart kvinnor".

Legitima frågor: Hur vet vi att de faktiskt är kvinnor? Tokvänsten kan ju inte definiera en kvinna, som alla vet. Vet islamisten om vad eller vem han har anställt? Är de transor?
Citera
2025-11-07, 07:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det flesta av hans idéer är ju sunt förnuft som vi redan har här hemma i Sverige så förstår verkligen inte det svenska drevet mot honom annat än att han är väldigt ung för en sådan position.

Det låter som sunt förnuft att ha gratis tunnelbana fram tills att man inser att det attraherar uteliggare, tiggare och kriminella.
Citera
2025-11-07, 07:34
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Jag tycker han verkar cool och har hjärtat på rätt plats dessvärre kommer ju folk göra allt för att sabotera för honom, har bara varit i New York en gång och tyckte redan då att det var på tok för dyrt med boende och mat. Det flesta av hans idéer är ju sunt förnuft som vi redan har här hemma i Sverige så förstår verkligen inte det svenska drevet mot honom annat än att han är väldigt ung för en sådan position.

Du är ingen människokännare.

Mamdani ser ut som och pratar som en person som skulle kunna hedersmörda sin fru, och han helt rätt förutsättningar i sin ideologi och religion för det. Precis som tiktokern Ali Abulaban. "Han var ju så rolig i sina tiktok videos".

Och det fetade: Skitsnack. Vi har inte gratis kollektivtrafik. Lögnare.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-11-07 kl. 07:38.
Citera
2025-11-07, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
"Zohran har anställt ett team av enbart kvinnor".

Legitima frågor: Hur vet vi att de faktiskt är kvinnor? Tokvänsten kan ju inte definiera en kvinna, som alla vet. Vet islamisten om vad eller vem han har anställt? Är de transor?

Sätter en hundralapp på att minst en av dem är en tranvestit.

Zohran är ju så "inkluderande", och "det är faktiskt 2025 nu"...
Citera
2025-11-07, 07:52
Medlem
trailblasers avatar
Såg en short på Youtube om att killen inte kunde svara på frågan om Hamas skulle lägga ner sina vapen. Svår fråga?
Citera
2025-11-07, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det låter som sunt förnuft att ha gratis tunnelbana fram tills att man inser att det attraherar uteliggare, tiggare och kriminella.

Var det inte någon undersökning som visade att 65% ändå inte betalar för sin bussresa i New York, som jag uppfattat det är det bara några enstaka bussar/rutter som ska vara gratis?

Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Du är ingen människokännare.

Mamdani ser ut som och pratar som en person som skulle kunna hedersmörda sin fru, och han har helt rätt förutsättningar i sin ideologi och religion för det. Precis som tiktokern Ali Abulaban. "Han var ju så rolig i sina tiktok videos".

Har väl endast sett en intervju på 35 minuter med honom och han verkar som en god talare och människa grundat på det lilla jag sett. Hur han ser ut är väl inte relevant utan vad han har på insidan? Tycker inte vår egna statsminister ser ut som en ledare men röstade fortfarande på honom.

Folk verkar helt förstörda och tror Zohran ska ta över efter Trump men han är väl född i Uganda så han kan väl förvisso kandidera men inte bli vald? Tycker amerikanerna istället ska fokusera på de politiker som sitter med dubbla medborgarskap, finns tydligen massor med israeliska och somaliska pass, kan man vara som Trump säger "Amerika first" när man sitter på ett pass till ett annat land, som politiker borde inte detta vara möjligt men kanske bara jag som tänker så?
Citera
2025-11-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Om mina barn ärver tio miljoner dollar så kan dom gott betala 1-2% extra skatt om det går till att subventionera dagis och kollektivtrafik. Fattar du?
10 miljoner dollar räcker inte långt. Är det där du drar gränsen för rikedom? Har du en unge som ska plugga vid UCLA så kostar det ca 70000 dollar. Per läsår. De där 10 miljoner dollarna tar slut snabbt i det amerikanska systemet.

Ska du prata om rika personer i USA får du lägga ribban mycket högre. Du kan inte finansiera dagis o kollektivtrafik på 1-2 % ökad skatt för den lilla klicken det gäller.
Citera
2025-11-07, 07:59
Medlem
Gothenburgers avatar
Muslimer kommer att bli lite mer jämlika än andra.

NYC HAS FALLEN
Citera
2025-11-07, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Enligt människor jag känner i New York så har man inte behövt visa id-kort eller körkort för att få rösta. Somliga har röstat på Mamdani 6 gånger. Illegala immigranter har röstat och andra som tagit sig till New York för att rösta i ett val dom inte får rösta i.
Omfattande röstfusk, jag hoppas verkligen att hela valet blir ogiltigförklarat.
"människor jag känner i NY.."
tror inte du "känner" en käft i NY du misstog nog din lokala korvmojja för NY.
Citera
2025-11-07, 08:07
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Var det inte någon undersökning som visade att 65% ändå inte betalar för sin bussresa i New York, som jag uppfattat det är det bara några enstaka bussar/rutter som ska vara gratis?

Menar du att fler hemlösa och kriminella inte kommer söka sig till tunnelbanan om den är gratis bara för att så många plankar redan?
Citera
2025-11-07, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att fler hemlösa och kriminella inte kommer söka sig till tunnelbanan om den är gratis bara för att så många plankar redan?

Det är väl inte tunnelbanan som ska vara gratis utan någon busslinje? Min bild är att de redan har omfattande problem med kriminalitet i tunnelbanan så där har du sannolikt rätt, de får väl anlita svenska biljettkontrollanter sedan har väl New York världens största poliskår till sitt förfogande?
Citera
2025-11-07, 08:15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det är väl inte tunnelbanan som ska vara gratis utan någon busslinje? Min bild är att de redan har omfattande problem med kriminalitet i tunnelbanan så där har du sannolikt rätt, de får väl anlita svenska biljettkontrollanter sedan har väl New York världens största poliskår till sitt förfogande?

Jag har hört honom säga att tunnelbanan ska vara gratis. Visst kan de anställa fler poliser för att åtgärda det men det verkar inte heller gå i linje med hans idéer och det kommer nog vara svårt att få fler poliser att arbeta under honom när han tidigare sagt att poliserna är ett problem som ska bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in