Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det låter som sunt förnuft att ha gratis tunnelbana fram tills att man inser att det attraherar uteliggare, tiggare och kriminella.
Var det inte någon undersökning som visade att 65% ändå inte betalar för sin bussresa i New York, som jag uppfattat det är det bara några enstaka bussar/rutter som ska vara gratis?
Citat:
Ursprungligen postat av
JagSkaFixaDig
Du är ingen människokännare.
Mamdani ser ut som och pratar som en person som skulle kunna hedersmörda sin fru, och han har helt rätt förutsättningar i sin ideologi och religion för det. Precis som tiktokern Ali Abulaban. "Han var ju så rolig i sina tiktok videos".
Har väl endast sett en intervju på 35 minuter med honom och han verkar som en god talare och människa grundat på det lilla jag sett. Hur han ser ut är väl inte relevant utan vad han har på insidan? Tycker inte vår egna statsminister ser ut som en ledare men röstade fortfarande på honom.
Folk verkar helt förstörda och tror Zohran ska ta över efter Trump men han är väl född i Uganda så han kan väl förvisso kandidera men inte bli vald? Tycker amerikanerna istället ska fokusera på de politiker som sitter med dubbla medborgarskap, finns tydligen massor med israeliska och somaliska pass, kan man vara som Trump säger "Amerika first" när man sitter på ett pass till ett annat land, som politiker borde inte detta vara möjligt men kanske bara jag som tänker så?