Citat:
Ursprungligen postat av
vinter-natt7
Jag tar mig rätten att svara.
Det finns välkända fakta om Måns problem.
Det finns inga fakta om att C skulle ha några problem. Tvärtom - hon och hennes hem i England blev tilldömd barnens hemvist.
Därmed (pga lögner och missbruksproblem) vet vi att Måns inte är tillförlitlig.
Och att C är det. Så om hon åker bort några dagar eller går på en fest kan vi vara säkra på att hon precis som varje bra mamma ser till att hennes barn mår bra och är väl omhändertagna. Vilket vi inte kan, när det gäller Måns.
Alltså behöver vi inte ha stenkoll på allt hon gör. Det skulle enligt min mening vara sjukligt.
Och denna tråden handlar - surprise surprise! - om Måns! Honom har man däremot anledning att oroa sig över. Om man vill. Det förstår varje människa som har någon som helst erfarenhet av missbruk, och/eller diverse personlighetstyper med diagnoser.
För egen del hoppas jag att C nu är tillräckligt luttrad att hon inte än en gång låter sig manipuleras av Måns till att lämna barnen till honom ens ett dygn utan färska, tillförlitliga intyg på nykterhet och drogfrihet.
Jag tar mig också rätten att svara.
Det finns kända fakta om Måns eftersom han själv har pratat om dem. Han har tagit itu med sina problem och tar ansvar för dem. Det vittnar om en mogen och problemlösningsorienterad personlighet.
Att det inte finns något känt om Ciara behöver inte betyda att det inte finns några problem. För om man tittar på hennes förflutna är hon inte kapabel att möta kritik. Det kunde man till exempel se på Instagram, där hon raderade inlägg istället för att hantera kritiken. Det vittnar snarare om undvikandestrategier och inte om att hon aktivt arbetar med sina egna problem, utan istället försöker dölja dem.
Vi kan alltså inte automatiskt anta att barnen mår bra när hon lämnar dem ensamma i flera dagar. Och särskilt inte när hon mitt i skilsmässan väljer en annan man istället för att vara närvarande och stötta dem i denna svåra tid. Att denna man uppenbarligen är/var mer än bara en vän har man kunnat se på delade foton, och pressen spekulerar för närvarande om en ny ring på hennes finger. Och om man har följt händelseförloppet är det tveksamt om kameramannen inte redan har ersatts av en annan, om det nu är något i det med ringen.
I vilket konkret fall ska Måns ha ljugit? Hur kan du veta att han har ett så dramatiskt missbruksproblem? Om omfattningen är det absolut ingenting känt.
För det finns ju faktiskt en intervju med Per Andersson, som också talar om att det cirkulerar många fler rykten som inte har något att göra med den sanning han själv upplevt. Till exempel när han var på turné med Måns i slutet av 2023, vilket som vi vet var under den period då MZ konsumerade kokain:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/per-andersson-om-efterfesterna-med-m%C3%A5ns-zelmerl%C3%B6w/ar-AA1PVFqz
Däremot finns det bevisbara lögner på Ciaras sida. Jag nämner här återigen hennes intervju med GB News, där hon anklagade Måns för att ha hållit inne med passen och barnen i ytterligare två månader efter domstolsbeslutet. Och diverse andra saker vars sanningshalt vid närmare granskning framstår som ytterst tvivelaktig, även vad gäller bevisningen i domstolen.
Måns har, särskilt sedan hela historien, visat sig vara öppen och ärlig i sina uttalanden, i de få som han sedan dess har kommunicerat offentligt. I de jämförelsevis många uttalandena från Ciara syns däremot betydligt fler försök till manipulation.