2025-11-05, 13:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
1. Jo, MånsPetter blev påkommen med köp av transvestit.
2. Jo, MånsPetter ljög för polisen och sa att släpkärran som han köpt mitt i natten på Blocket kostade 6000 kronor i kontanter.
3. Ciara är en bra mamma och dricker inte merä vin än någon annan eftersom hon jobbar mycket. Påhitt av någon stalker som råkat se några vinglas på hennes instagram. Punkt. Slut.
Nej han är INTE lagförd eller något enl Svensk lag är du oskyldig tills du är dömd!
Således plocka fram bevisen då och inte egna fantasier eller tråd sanningar, men det kan ingen av er ens göra mer än dra samma narriativ!
Citera
2025-11-05, 14:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej han är INTE lagförd eller något enl Svensk lag är du oskyldig tills du är dömd!
Således plocka fram bevisen då och inte egna fantasier eller tråd sanningar, men det kan ingen av er ens göra mer än dra samma narriativ!
Bevisa du att han inte knullade transan. Bevisa att han betalade släpkärran kontant mitt i natten. Bevisa att Ciara dricker vin och vansköter sina barn. När du gjort allt detta kan du återkomma..
Citera
2025-11-05, 14:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Bevisa du att han inte knullade transan. Bevisa att han betalade släpkärran kontant mitt i natten. Bevisa att Ciara dricker vin och vansköter sina barn. När du gjort allt detta kan du återkomma..
Har gjort det redan!
MZ är inte lagförd el straffad för sexköp ngt mer du vill ha??
Citera
2025-11-05, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har gjort det redan!
MZ är inte lagförd el straffad för sexköp ngt mer du vill ha??

Inget bevis för att det inte hänt eftersom INGEN är dömd för det
Citera
2025-11-05, 15:27
Medlem
Citat:
2. Jo, MånsPetter ljög för polisen och sa att släpkärran som han köpt mitt i natten på Blocket kostade 6000 kronor i kontanter.
3. Ciara är en bra mamma och dricker inte merä vin än någon annan eftersom hon jobbar mycket. Påhitt av någon stalker som råkat se några vinglas på hennes instagram. Punkt. Slut.
1 & 2 - Var kan man läsa om det? Och jag menar inte något påstående här på Flashback.
3 - Om du fortsätter att påstå:
Citat:
Bevisa då att hon inte dricker överdrivet mycket vin, när hon hela tiden visar det på Instagram eller pratar om det någon annanstans.

Varför gäller bevisbördan uppenbarligen bara för dem som vill försvara MZ? Märker du inte den dubbelmoral du uppvisar här? Och avsikten är också tydlig - att diffamera MZ och fastställa en bild av honom. Men det fungerar inte om man betraktar saker objektivt från båda sidor.

Och det är ett bevisbart faktum att han inte har dömts av domstol eller polis. Fakta och fantasier, där sluts cirkeln igen.
Citera
2025-11-05, 16:26
Medlem
Citat:

1 och 2. Var är bevisen för dessa påståenden?

3. Känner du Ciara personligen så du kan påstå det stämmer det du skriver om henne?

Allt känns "hittepå" från din sida.

Du har sagt tack och adjö och dessutom hävdat att ingen är intresserad av MZ. Varför komma tillbaka idag? Eller var det också "hittepå" att du skulle lämna tråden?
Citera
2025-11-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
1 och 2. Var är bevisen för dessa påståenden?

3. Känner du Ciara personligen så du kan påstå det stämmer det du skriver om henne?

Allt känns "hittepå" från din sida.

Du har sagt tack och adjö och dessutom hävdat att ingen är intresserad av MZ. Varför komma tillbaka idag? Eller var det också "hittepå" att du skulle lämna tråden?

Angående nr 3 och MZ f.d. fru har jag funderat över följande ibland har skribenten du citerar ingen aning om något gällande CJ som "Hur ska hen veta något om var hennes ungar är?"

Men hen vet att CJ är en bra mamma och inte dricker MER vin än någon annan. Hur kan någons kännedom om någon vara så motsägelsefull?
Citera
2025-11-06, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Angående nr 3 och MZ f.d. fru har jag funderat över följande ibland har skribenten du citerar ingen aning om något gällande CJ som "Hur ska hen veta något om var hennes ungar är?"

Men hen vet att CJ är en bra mamma och inte dricker MER vin än någon annan. Hur kan någons kännedom om någon vara så motsägelsefull?

De flesta i västvärlden dricker vin, lever du under Sharia-lagar eller? Hon har dock aldrig åkt fast för missbruksrelaterade frågor såsom Måns har.
Han har erkänt kokainmissbruk och har visat sig ha ett för högt alkoholintag över tid i tester som varit med som bevis i rättegång.
Han har tidigare gått ut flera gånger att han slutat dricka för att han festat "så hårt" att det "gått ut över hälsan". Det har inte hon, en enda gång.
Citera
2025-11-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172

Jag tar mig rätten att svara.

Det finns välkända fakta om Måns problem.

Det finns inga fakta om att C skulle ha några problem. Tvärtom - hon och hennes hem i England blev tilldömd barnens hemvist.

Därmed (pga lögner och missbruksproblem) vet vi att Måns inte är tillförlitlig.

Och att C är det. Så om hon åker bort några dagar eller går på en fest kan vi vara säkra på att hon precis som varje bra mamma ser till att hennes barn mår bra och är väl omhändertagna. Vilket vi inte kan, när det gäller Måns.

Alltså behöver vi inte ha stenkoll på allt hon gör. Det skulle enligt min mening vara sjukligt.

Och denna tråden handlar - surprise surprise! - om Måns! Honom har man däremot anledning att oroa sig över. Om man vill. Det förstår varje människa som har någon som helst erfarenhet av missbruk, och/eller diverse personlighetstyper med diagnoser.

För egen del hoppas jag att C nu är tillräckligt luttrad att hon inte än en gång låter sig manipuleras av Måns till att lämna barnen till honom ens ett dygn utan färska, tillförlitliga intyg på nykterhet och drogfrihet.
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-11-06 kl. 21:16.
Citera
2025-11-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7

Det finns inga fakta om att C skulle ha några problem. Tvärtom - hon och hennes hem i England blev tilldömd barnens hemvist.

Och att C är det. Så om hon åker bort några dagar eller går på en fest kan vi vara säkra på att hon precis som varje bra mamma ser till att hennes barn mår bra och är väl omhändertagna. Vilket vi inte kan, när det gäller Måns.

Alltså behöver vi inte ha stenkoll på allt hon gör. Det skulle enligt min mening vara sjukligt.

Och denna tråden handlar - surprise surprise! - om Måns! Honom har man däremot anledning att oroa sig över. Om man vill. Det förstår varje människa som har någon som helst erfarenhet av missbruk, och/eller diverse personlighetstyper med diagnoser.

För egen del hoppas jag att C nu är tillräckligt luttrad att hon inte än en gång låter sig manipuleras av Måns till att lämna barnen till honom ens ett dygn utan färska, tillförlitliga intyg på nykterhet och drogfrihet.
Jag tar mig också rätten att svara.

Det finns kända fakta om Måns eftersom han själv har pratat om dem. Han har tagit itu med sina problem och tar ansvar för dem. Det vittnar om en mogen och problemlösningsorienterad personlighet.

Att det inte finns något känt om Ciara behöver inte betyda att det inte finns några problem. För om man tittar på hennes förflutna är hon inte kapabel att möta kritik. Det kunde man till exempel se på Instagram, där hon raderade inlägg istället för att hantera kritiken. Det vittnar snarare om undvikandestrategier och inte om att hon aktivt arbetar med sina egna problem, utan istället försöker dölja dem.

Vi kan alltså inte automatiskt anta att barnen mår bra när hon lämnar dem ensamma i flera dagar. Och särskilt inte när hon mitt i skilsmässan väljer en annan man istället för att vara närvarande och stötta dem i denna svåra tid. Att denna man uppenbarligen är/var mer än bara en vän har man kunnat se på delade foton, och pressen spekulerar för närvarande om en ny ring på hennes finger. Och om man har följt händelseförloppet är det tveksamt om kameramannen inte redan har ersatts av en annan, om det nu är något i det med ringen.

I vilket konkret fall ska Måns ha ljugit? Hur kan du veta att han har ett så dramatiskt missbruksproblem? Om omfattningen är det absolut ingenting känt.

För det finns ju faktiskt en intervju med Per Andersson, som också talar om att det cirkulerar många fler rykten som inte har något att göra med den sanning han själv upplevt. Till exempel när han var på turné med Måns i slutet av 2023, vilket som vi vet var under den period då MZ konsumerade kokain:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/per-andersson-om-efterfesterna-med-m%C3%A5ns-zelmerl%C3%B6w/ar-AA1PVFqz

Däremot finns det bevisbara lögner på Ciaras sida. Jag nämner här återigen hennes intervju med GB News, där hon anklagade Måns för att ha hållit inne med passen och barnen i ytterligare två månader efter domstolsbeslutet. Och diverse andra saker vars sanningshalt vid närmare granskning framstår som ytterst tvivelaktig, även vad gäller bevisningen i domstolen.

Måns har, särskilt sedan hela historien, visat sig vara öppen och ärlig i sina uttalanden, i de få som han sedan dess har kommunicerat offentligt. I de jämförelsevis många uttalandena från Ciara syns däremot betydligt fler försök till manipulation.
Citera
2025-11-06, 22:18
Avstängd
Citat:

De enda välkända fakta som finns om Måns problem kommer från honom själv. Därför att han berättat om dem. Och eftersom han inte farit med lögner verkar han väldigt tillförlitlig.
Varför skulle C vara det?

Att det inte finns likadana fakta om henne kan mycket väl bero på att hennes f.d man inte valt att förtala sina barns mamma på samma sätt.

Hur kan "vi" vara säkra på att barnen mår bra när hon går på fest men inte om MZ gör det? Bara en av dem har lagt korten på bordet och bara en av dem har tagit drogtester för att visa sanningen.

Varför hoppas du på att hon inte lämnar barnen till sin far ens ett dygn - egentligen?
Tror du barn, far eller MOR mår bra av det?

Han har knappt sagt ett ord på över 8 månader medans hon fortsätter att söka mediauppmärksamhet non stop, så hur kan du bedöma status quo övht efter en sådan lång tystnad?

Har du något att säga om det faktum att en skvallertidning så sent som igår påstod att ingen ny kärlek har synts i Ciaras flöde sedan skilsmässan, utan att hon enbart ägnar sig åt familj och vänner nuförtiden?
Oerhört märkligt statement - efter "78" bilder med nya "kärleken". Ja, om ingen frågat och man inte sysslar med damagecontrol, förstås.
Har du sett otillförlitliga Måns syssla med något liknande?
Kanske tog han helt enkelt bara hand om sin son på höstlovet - utan att vare sig skrika om det i SM eller kalla pojken för supermodell?
Citera
2025-11-06, 22:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Allt som finns verkar vara några bilder med CJ och vin.

Givet narrativet kan du ge dig den på att CJ på porrfilm eller med knark, och i artiklar, hade varit något vi hade sett.

Notera också att vad det verkar har saker och ting gått relativt bra med fadern till det första barnet.

I motsats till det har vi MZs handel och vandel.

Visst, vi vet inte, men i jämförelse mellan de båda är det mycket svårt att se CJ som ett problem.

Ändå har vi flera kompletta misogyna nötter som skriver i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in