2025-11-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så för att de två säger något som står i papperen, när han är häktad, har de läst dem innan?
Troligen är det så att det de säger är sant då, förutsatt att Chrippa inte har ljugit för dem.

Konstigt hur dom kan få historian att gå ihop till att det är lögner.

På utsidan sades det saker från flera håll.
Vilket Chrippa sen bekräftade i sin video hos Anjo.
Även texterna som skrevs bekräftade det som sades när han satt häktad.
Så utan att Chrippa visste vad andra sa, om dom ens sa nått på utsidan, så skriver han exakt samma på papper i en mörk cell helt ensam.
Chrippa kommer ut, tackar för allt dom sagt och gjort för allt stämde.

Så om man tar tillbaka eller ångrar det man sagt så är det överspelat.
Varför ältar dom det Jocke gjort då han ångrat det?

Spelar dom inte i samma match?
Citera
2025-11-05, 13:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Aktbilaga 99, s 1184:

Aktbilaga 99, s 1188f med fotografi på beslagen:
https://ibb.co/0VZcV0yL
https://ibb.co/xtSLW1cS
https://ibb.co/Xr2bQwRq

Sen skrev Förvaltningsrätten ju i mars att han torskat på pissprov i närtid.
Tack
Det där sägs ju ha varit tomma saker.
Hur bedömningen sen blev vet man ju inte eftersom man saknar facit på eventuell mängd och analys.
Det där ska enligt Chrippa varit sådant som ligger kvar sedan tidigare och inget som är aktuellt nu.
Att han tidigare använt är ju inget han förnekar.

Analys svar från i mars är inte direkt i närtid när man är i oktober - så för att fastställa att han brukar nu så måste det finnas färska analyser.

Jag gissar att det kommer visa sig om han ljuger eller är ärlig när utredningen av det beslaget är klart -- det är ju en egen utredning i så fall (om jag förstått saken rätt)

Tack för svar och hänvisning.
Citera
2025-11-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Eftersom dokumentären inte är klar än, förutsätter jag att de även lägger tid på att gå igenom FUPen.
Nåt annat vore ju orimligt.
Samt kanske blir lite filmat från 17 november?

Det beror väl på vart fokuset ligger på i dokumentären.
Citera
2025-11-05, 14:01
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det var ju början på hans bok "enligt han själv" som han hade med sig när han gästade anjo för video,och vad jag vill minnas gick dem sedan till liam-m.ett Lustigt sammanträffande är att samtidigt han satt med fulla restriktioner och anklagade L i skrift ,så började lilla C säga att L slog henne, utan att han kunde veta vad hon sagt. Förklara det någon!
Chippa var ute ut häktet i flera dagar innan han hälsade på i Anjos studio. Så chrippa hade gott om tid att kolla igenom Anjos videos innan han satte sig i Anjos studio.
Julia har berättat i en video hos Anjo hur chrippa fortsatte skriva i sina papper efter han släpptes ur häktet.
Så chrippa släpps ur häktet, ser Anjos videos, skriver ner det Anjo säger i sina papper, och sen i en video bekräftat det han hört Anjo berätta.

Om du kollar på Anjos videos och sen chrippas video så berättar han exakta samma sak som Anjo sa, i detalj, samma ord. Vilket gör Chrippa icke trovärdig i videon hos Anjo.
Det skulle användas som försvar om Chrippa blev åtalad för misshandel av Linnea.
Citera
2025-11-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det borde dom göra det ska ju handla om deras liv.

Anjo har också filmat lika länge och på olika platser än bara Norrköping det ska sannerligen bli spännande att se detta.

De har filmat Anjo sedan i februari enligt han själv och Chrippa sedan förra året enligt honom.
Citera
2025-11-05, 14:03
Medlem
Citat:
Det var ju början på hans bok "enligt han själv" som han hade med sig när han gästade anjo för video,och vad jag vill minnas gick dem sedan till liam-m.ett Lustigt sammanträffande är att samtidigt han satt med fulla restriktioner och anklagade L i skrift ,så började lilla C säga att L slog henne, utan att han kunde veta vad hon sagt. Förklara det någon!
Du har fel i detta. Han skrev bara hälften när han satt häktad. Han berättade antalet när han kommit ut, Julia gjorde också en story där hon sa att Chrippa skriver på sin biografi nu. Chrippa skrev saker i breven han inte visse när han satt inne.

När Anjo fick dom av Julia räknade han dom och då var dom dubbelt så många som när han släpptes.
Citera
2025-11-05, 14:05
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Varför skulle han inte kunna skriva det? Förstör inte hans egna utredning direkt, och som jag har skrivit så granskar en åklagare breven innan. Han har redan erkänt flera gånger att det var hans brev så hur ska vi ha det?
Har du läst breven?
Det står typ "jag stod på gatan utanför, stirrade på den gula stenväggen, vinden blåste svalt och solen värmde mot min rygg, jag hörde ett bi surra i min närhet"
Tror du verkligen chrippa som gapar och säger saker som "förhudsundersök" skriver på det målade sättet som en författare gör?
Citera
2025-11-05, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det beror väl på vart fokuset ligger på i dokumentären.

Ja, det kommer bli spännande att se, ser fram emot dokumentären.
Citera
2025-11-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Ja, det kommer bli spännande att se, ser fram emot dokumentären.

Ja, det är vi många som gör.
Citera
2025-11-05, 14:09
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Du missuppfattade mig nog, jag menar om C skriver att L slog barnet i häktet utan att ha kontakt med barnet, men samtidigt spelar mamman in barnet som påstår samma sak. Sammanträffande?
Snarare goda skäl att det stämmer!
Om det stämmer.
Om barnet själv berättat om det.
Om Jocke anmälde barnmisshandeln till polisen.
Varför tycker soc det är okej att barnet är med Linnea?
Varför har inte polisen åtalat Linnea för barnmisshandel?
Citera
2025-11-05, 14:11
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad har ett ekobrott med det enorma hatet, internetrollen som står bakom det och youtubes värsta Lögnare och Hatare att göra? Rättegången är lika irrelevant som Jockes skatteskulder.

Med tanke på att den heter Hatet förutsätter jag att Jockiboi, Flashback represent, internettrollens och hatets konung gått med på en grundlig intervju.

Kommer han skylla ifrån sig eller springa och gömma sig?

Dokumentären kommer vara objektiv och ge verkligheten en plattform.
Jag hoppas den är objektiv. Men många dokumentärer idag är tyvärr vinklade. Kolla bara på "dokumentären" om Jockes barndom.
Citera
2025-11-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Konstigt hur dom kan få historian att gå ihop till att det är lögner.

På utsidan sades det saker från flera håll.
Vilket Chrippa sen bekräftade i sin video hos Anjo.
Även texterna som skrevs bekräftade det som sades när han satt häktad.
Så utan att Chrippa visste vad andra sa, om dom ens sa nått på utsidan, så skriver han exakt samma på papper i en mörk cell helt ensam.
Chrippa kommer ut, tackar för allt dom sagt och gjort för allt stämde.

Så om man tar tillbaka eller ångrar det man sagt så är det överspelat.
Varför ältar dom det Jocke gjort då han ångrat det?

Spelar dom inte i samma match?

Det är helt otroligt!
Man kan ju tycka att det borde gälla alla, men det verkar vara stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in