2025-11-05, 09:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Iofs. men bara tanken på en muslim trodde jag skulle få envar amerikan att se rött, men tydligen lider de av förnekelse, de också... Skall vara ärlig med att säga att jag har ingen susning om alls vem denne är - reagerade enkom på att de valt en muslim såsom borgmästare.
Att vara född i en religiös gemenskap är ganska normalt och har inget samband med politiska grupperingar som al-Qaida som utnyttjar religion som maktmedel.
Citera
2025-11-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Iofs. men bara tanken på en muslim trodde jag skulle få envar amerikan att se rött, men tydligen lider de av förnekelse, de också... Skall vara ärlig med att säga att jag har ingen susning om alls vem denne är - reagerade enkom på att de valt en muslim såsom borgmästare.

40% i new york är inte födda i USA, de har samma massinvandring som alla andra tidigare väl fungerade vita länder. De har ingen lojalitet till landet precis som de som kommer till Sverige.
Citera
2025-11-05, 09:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Det finns fler uteliggare och hemlösa i mycket stora städer av naturliga skäl, och mer brottslighet och våld. Särskilt när det inte finns ett särskilt väl utbyggt socialt skyddsnät som i det kapitalistiska USA.

Vissa "väldigt blåa" städer som Seattle och Portland Oregon har alltid haft betydligt mer hemlösa än genomsnittet, men de senaste 15 åren har det ökat astronomiskt.

Jag kommer ihåg när jag var i Seattle i slutet på 90-talet, blev helt chockad av mängden hemlösa.
Citera
2025-11-05, 09:47
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är faktiskt en del städer i USA som har havererat fullständigt, men det är i sig inget nytt fenomen. Mest extrema fallet är nog East Saint Louis - en gång en ganska välmående industristad idag. Ja det är inte mycket kvar
Detroit är ett exemplarisk exempel på total förfall
Citera
2025-11-05, 09:49
Avslutad
Citat:
Fast det är det redan. Det beror nog mer på Trump än på den specifika situationen i New York och på priserna naturligtvis – USA är helt hudlöst dyrt numera. En bekant var i New York för ett par månader sen. Han berättade att en vanlig kopp kaffe kostade över 100 kr.

Så en lunch i Manhattan blir alltså 250 kr?
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Portland Oregon, Los Angeles, San Fransisco, Chicago, Minneapolis, Dearborn Michigan bl.a.
Haha, fantasier från pojkrummet, har du nånsin lämnat din kommun?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att vara född i en religiös gemenskap är ganska normalt och har inget samband med politiska grupperingar som al-Qaida som utnyttjar religion som maktmedel.

Har jag heller inte yppat eller skrivit något om, men jag trodde i min enfald att bara "sammankopplingen" med mer radikala element såsom islamism borde fått amerikanarna att dra öronen åt sig - men, de är väl bättre och mer upplysta än denne tölp (dvs. yours truly...).
Citera
2025-11-05, 09:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
40% i new york är inte födda i USA, de har samma massinvandring som alla andra tidigare väl fungerade vita länder. De har ingen lojalitet till landet precis som de som kommer till Sverige.

Däri ligger nog mycket av sanningen och förklaringen till hur detta kunnat ske...
Citera
2025-11-05, 09:51
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Överallt så smyger islam in på detta viset. Tack vare dess fanatism kan de lätt skapa politiskt utrymme och trycka in kandidater överallt, västerländska systemet är inte anpassat för detta. De utger sig att vara unga och hippa, låtsas vara down with people men i slutändan är det alltid islams utbredning som är målet.

Små myrsteg, en moské och en person i taget med makt och inflytande och till och med mandat.

Islam borde klassas som en främmande makt i alla länder.
Citera
2025-11-05, 09:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Det är faktiskt en del städer i USA som har havererat fullständigt, men det är i sig inget nytt fenomen. Mest extrema fallet är nog East Saint Louis - en gång en ganska välmående industristad idag. Ja det är inte mycket kvar
Ja vad tusan har dessa 50 år gamla händelser med gårdagens val att göra?
Det är ju snarare tvärtom , den nya generationens politiker vill ju ta tag i skiten.
Citera
2025-11-05, 09:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Spelar du dum?
Nej , men du är.
Fattar inte du heller nånting av omvärlden?, han gick ju till val på att rasera detta system som skapat nedgångna städer.
Citera
2025-11-05, 09:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Han är väl formellt muslim, men är absolut inte islamist, och allt snack om sharialag bara nonsens. Googla till exempel på hur hans fru ser ut. Inga slöjor där! Om jag får säga är hon riktigt snygg
Dumhet vet inga gränser, att bara blanda allt utan åtskillnad och sätta en smädande etikett är nog fascismens signum.

De ser bra ut båda två, precis som Obamas, vilket underlättar framgång i den värld vilken, med Jesus ord, har djävulen som furste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in