2025-11-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Videon är redan avslöjad som en propaganda bluff.

Inte alls filmades i Dopropillia bra försök vatnik.
Citera
2025-11-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Haha, förintelsen går att ifrågasätta ja.

Jag ogillar ryssen lika mycket som alla andra, han är sannerligen en konstig varelse, inte alls som oss germaner. Men västpropaganda kan vara rent horribel och den lurar folk i att tro saker som ej stämmer.

Vore super om ukraina kör ut packet och Putin får på nosen men jag tror chansen för detta är minimal.

Då är man "Ryzzbot".

Om du ogillar ryssen så mycket som du påstår varför är då alla dina inlägg anti-ukraina?

Vad menar du med han?
Människan brukar traditionellt beskrivas som hon inom vetenskapen.
Och vad i det här är så roligt att du skrattar?
Miljoner människor lider. Och du skrattar(?)

Jag har många frågor. Det är för att jag inte förstår ditt beteende.
Senast redigerad av Kuckeliku123 2025-11-05 kl. 08:50.
Citera
2025-11-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Hur ska man beskriva det då? Ge mig ett bättre ord. Befrielsen?

De brukar ju använda ordet ”slakta”, så det är väl antagligen det de menar.
Pokrovsk verkar vara helt kört – jag kollade uppdateringar på flera olika livekartor igår, och alla visar samma sak.
Sedan var det något möte i Kiev där Zelensky sa att läget inte alls är så illa. Jag undrar om han ljuger, eller om det är befälen som ljuger för honom för att inte riskera sina jobb.
Väldigt märkligt alltihop!
Citera
2025-11-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Pokrovsk verkar vara helt kört – jag kollade uppdateringar på flera olika livekartor igår, och alla visar samma sak.
Sedan var det något möte i Kiev där Zelensky sa att läget inte alls är så illa. Jag undrar om han ljuger, eller om det är befälen som ljuger för honom för att inte riskera sina jobb.

Mina källor säger (och har konsekvent sagt de senaste veckorna) att striderna i området är extremt intensiva.

Märkligt att innan kriget kände ingen till staden. Nu proklamerar moskva varje dag att staden är nära att falla. Varför slutade dem berätta om Kiev?
Om resterande front?
Kanske för att det enda som händer på fronten sker i den lilla staden Pokvrosk. Bättre att prata om det istället för den misslyckade intagningen av Kiev, de ökande priserna, landets isolering mm.

För övrigt är staden en grushög. Några 100 pensionärer som vägrat att evakueras är kvar.
Finns det något utav värde i staden som inte redan likt tågstationen har förflyttats bakåt?
Citera
2025-11-05, 09:02
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Kognitiv dissonans får dig att känna att det är märkligt.
Citera
2025-11-05, 09:03
Medlem
Ukrainsk drönarenhet jagar och dödar ryssar i Pokrovsk.

The SKELYA 425 Regiment's drones are hunting orcs in Pokrovsk.

https://x.com/TheDeadDistrict/status/1985905640049381792?s=19
Citera
2025-11-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bäst ryssarna skyndar sig nu ta alla oblast för i den snigelfart det går nu sen snart 4 år tillbaka och de accelerande ukrainska attacker mot oljeraff så kommer det inte finnas några oljeraff kvar om ett till två år.

Rysspacket får också börja vänja sig leva i mörker och frysa i vinter.

Trött på all avhumanisering som sker. Om du avhumaniserar rus så är du på samma nivå som dom.
Kan du inte försöka att anmäla inlägg istället för att hålla på såhär. Sprid gärna detta till alla i tråden.
Citera
2025-11-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckeliku123
Trött på all avhumanisering som sker. Om du avhumaniserar rus så är du på samma nivå som dom.
Kan du inte försöka att anmäla inlägg istället för att hålla på såhär. Sprid gärna detta till alla i tråden.

De får skylla sig själva som startade kriget och får nu tillbaka med samma mynt jag tycker inte det är mer än rätt åt dem de kan göra uppror mot Putin istället och få ett slut på kriget dock tycker säkert minst 90% av dem att kriget är rätt och då får de leva därefter.

Finns klipp 2022 där Belgorod befolkningen står och hurrar när Ryssland skjuter missiler in i Ukraina idag 2025 har sanningen kommit ikapp dem när de får tillbaka samma med samma mynt.
Senast redigerad av pettersson72 2025-11-05 kl. 09:14.
Citera
2025-11-05, 09:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Inatt blev det bara 80 ryska attackdrönare mot Ukraina. En något lugnare natt än vanligt alltså.

Overnight Russia launched 80 strike drones, - Ukrainian air forces
https://liveuamap.com/en/2025/5-november-07-overnight-russia-launched-80-strike-drones
Citera
2025-11-05, 09:19
Medlem
Citat:
Mina källor säger (och har konsekvent sagt de senaste veckorna) att striderna i området är extremt intensiva.

Märkligt att innan kriget kände ingen till staden. Nu proklamerar moskva varje dag att staden är nära att falla. Varför slutade dem berätta om Kiev?
Om resterande front?
Kanske för att det enda som händer på fronten sker i den lilla staden Pokvrosk. Bättre att prata om det istället för den misslyckade intagningen av Kiev, de ökande priserna, landets isolering mm.

För övrigt är staden en grushög. Några 100 pensionärer som vägrat att evakueras är kvar.
Finns det något utav värde i staden som inte redan likt tågstationen har förflyttats bakåt?

Pokrovsk har faktiskt varit en av de mest omtalade städerna i västmedia under hela kriget efter Bachmut. Det är inte någon obetydlig plats som Moskva plötsligt hittat på betydelse för – den har länge setts som ett centralt nav i det ukrainska försvaret och i logistiken för hela Donbasfronten.

Att striderna där lyfts fram för Ryssland beror snarare på att det är en av de mest intensiva punkterna just nu och varit viktig för Ukraina samt politiskt känsligt för Ukriana i den regionen.. Det betyder inte att resten av fronten står still, utan att fokus ligger där striderna är som hårdast och en av de största städerna i öst som snart faller.

Grusväg eller inte men de är politiskt och symboliskt väldigt viktig. För Kiev vore förlusten politiskt känslig, eftersom staden länge lyfts fram som en nyckel till att hålla västra Donetsk.
När en stad fortfarande hålls av den egna sidan som Bachmut eller Avdiivka innan de föll framställs den som strategiskt avgörande, ett bevis på motståndsvilja och militär styrka.
Men så fort staden går förlorad, ändras berättelsen snabbt till att den “ändå inte var viktig..

jag tror detta hänger ihop Psykologiskt självförsvar för att minska känslan av nederlag både hos befolkningen och soldaterna snar pro-ukrianare men också handlar de om informationskontroll! makten över narrativet om du bestämmer vad som är “viktigt”, kan du dämpa effekten av förluster.
Jag tror knappast Ukriana hade sagt samma sak om de lyckades ta den tillbaka ”grushögen” Det hade sagt …..

”Våra styrkor har befriat strategiskt viktig mark.”
”Detta visar vår offensiva kapacitet och moralen hos våra soldater.”
”Även en mindre framryckning i området representerar ett genombrott i sektorn.”

Samtidigt hade västledarna ställt sig framför kamerorna och sagt:
”Det här visar att vår hjälp ger resultat.”
”Putins planer misslyckas – Ukraina håller stånd.”
”Detta bekräftar att vi måste fortsätta stödet så länge det krävs.”

Och medierna hade fyllt sidorna med kartor över den återtagna grusvägen, analyser om “ny dynamik på fronten” och kommentarer om hur detta “ändrar krigets momentum”.

Ni i tråden hade skrivit ” – ”Ryssarna springer för livet!”
– ”Putin skiter på sig i bunkern!”
– ”Snart tar vi Moskva!”
-”idag ska jag fira fyfan vad härligt vi slakta ryssarna”
Syftet hade varit att signalera total dominans och höja moralen…
Senast redigerad av Menea 2025-11-05 kl. 09:22.
Citera
2025-11-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jag svarade en spånskalle som skrev att alla ledare som vågar besöka en krigsfront är modiga hjältar som zelensky gjorde nyss.

Hitler besökte ytterst sällan den direkta fronten. Tyskarna upprättade högkvarter för honom, men de var alltid en bit bort från striderna. Bl a var han i Zaporizjzja våren 1943 och det var kanske det tillfälle han var närmast striderna; han tvingades förkorta sitt besök där för att flygfältet började bli hotat av det sovjetiska artilleriet.

Men tiden är sedan länge sedan förbi när kungen var truppernas härförare. I modern krigföring leder man på annat sätt. Visst visar man mod om man besöker fronten, men Putin håller sig ju verkligen borta. Du skrev i ett annat inlägg att Putin i alla fall vågar flyga över sitt eget land. ja, men det är väl självklart - dels bedrivs inte kriget där och dels skulle Ukraina inta ha råd att avsiktligt skjuta ner ett plan som Putin befinner sig i (och det inser Putin).

För Zelensky är situationen den rakt motsatta: i hans land pågår kriget (varmed farorna är större) och framförallt så inser Zelensky att Ryssland skulle inte dra sig en sekund för att mörda Zelensky.
Senast redigerad av Auric 2025-11-05 kl. 09:28.
Citera
2025-11-05, 09:24
Medlem
Citat:
Om du ogillar ryssen så mycket som du påstår varför är då alla dina inlägg anti-ukraina?

Vad menar du med han?
Människan brukar traditionellt beskrivas som hon inom vetenskapen.
Och vad i det här är så roligt att du skrattar?
Miljoner människor lider. Och du skrattar(?)

Jag har många frågor. Det är för att jag inte förstår ditt beteende.

Kollar du mer var de tidigare anti-ryss.

PERSONLIGEN VILL jag att Ukraina "vinner" - givetvis, det är ju helt otroligt stört att göra så som Putin gör idag, men kommer det ske? antagligen inte.

Jag är mestadels irriterad på all västländsk propaganda som ljuger oss rakt upp i ansiktet, exremt effektivt verkar det vara också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in