Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Men just för att det är ett snabbt sätt att bevisa saker, jag skulle aldrig ha tid att hitta akademiska källor till varenda en av alla löjliga påståenden alla ateister här kommer med, jag är lat och chatgpt är bra nog.
Har du ett problem med det får du väl hitta källor själv som motbevisar vad chatgpt sa
Och sen vad menar du att jesus inte gjorde mycket avtryck? Han är den kändaste personen som någonsin levt. Han delade tiden självt! (före/efter jesus)
Du måste inse ett mycket allvarligt faktum. En mycket viktig grej i hela den här stora metadiskussionen om guds existens,
Frågan var inte ställt till mig, men jag tar en rövare och svarar på din fråga ändå
Ateism utbreder sig helt utan drama, tyst slingrar den sig in i de mest infekterade samhällen. Man bekämpar inte religion med en annan religion.
Och där har vi en anledning till varför ateister blir ateister, den olösliga konflikten mellan de tre abrahamitiska religionerna .
Vi gör det jobb som ni inte klarade av , vi är framtiden Satan finns inte, gud finns inte, Baal finns inte, Jehova finns inte osv osv . Allt har vilselett oss
Där har du svaret varför Ateism blivit större och större. Den digitala tidsåldern har gett oss nya uppslag och intellektuella utmaningar. I detta finner vi att
många religiösa rörelser och inriktningar har blivit totalt korrumperade och som tyvärr blivit alltmer klassisk dekadenta på många nivåer. Mång-hundråriga Sexskandaler inom katolicism, barnmisshandel , regelrätta mord och avrättningar, skumma pengatransaktioner inom Vatikanen osv
Det är vad
Religion idag har blivit till , är det inte dags att hoppa av ? Ju förr desto bättre, eller vill du stå där som en fårskalle och försvara din tro genom en religionsinriktning, fast det går att bli frifräsare och börja bita tillbaka på alla dessa korrumperade skenheliga kukhuvuden ?