2025-11-01, 20:42
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Varför det? Jag har svårt att förstå. "Antifa-grupper" (i brist på bättre namn) dyker upp, precis som en massa andra på vänsterkanten när det vankas G20-möte, WEF Davos etc eller när nynazister samlas i stor skala i Charlottesville eller här hemma när NMR arrarangerar marscher etc. Det är väl inte konstigt? Det är ju inte tusentals människor vi talar om, de seriösa "våldsbejakande" black block anarkisterna är ju på sin höjd 100 man. Det var kanske lite mer reelt för 30 år sen när det fanns skinheads att slåss mot på gatorna i varje svensk stad. Men idag?
Jag tror seriöst ni överskattar dem... Ni gör memen om "antifa super soldier" äkta.

Vi säger så - det blir bara rundgång - jag tror på en organisation och du gör det inte. Finns inget mer att diskutera. Nu skall jag se på fotboll, så god kväll!
Citera
2025-11-01, 20:45
Avslutad
Citat:
Snälla. Skillnaden är att Dumpen är ett bedrägeri för att berika grundarna, utpressar förståndshandikappade "pedofiler" mot att inte publicera dem etc. Mig veteligen har ETC inte belyst annat?

ETC var ju också den svenska tidskrift som grävde upp och publicerade Epsteins Sverige-koppling. Bra gräv!

Så självmorden pga uthängningarna var inte så viktiga?

Som jag sa, du resonerar som en tvättäkta sociopat och det är därför det är bra att AFA försvinner som faktor ur svensk politik.

Christians reportage belyser ert hyckleri. Lämna vänstern.

https://www.etc.se/inrikes/aennu-ett-sjaelvmord-efter-dumpen-uthaengning

Citat:
Ännu ett självmord efter Dumpen-uthängning

Kan du inte berätta lite om hur många som tagit livet av sig av AFAs uthängningar istället? Christian kanske kan exposa det nästa gång.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-11-01 kl. 20:52.
Citera
2025-11-01, 20:55
Medlem
Citat:
De hängde exempelvis ut Nytorgsmannen och höll koll på hans rörelser. Om bara fler lyssnat på AFA alltså... Samt håller koll på dömda våldtäktsmän och pedofiler lokalt. Tycker du det är fel också? Som Dumpen, fast inte en scam för att berika sig själv alltså...

De är inte terrorklassade. Trump kan inte terrorklassa dem i en handvändning. Sorry alla fascister, ni har blivit lurade... Igen.

Det är absolut ingen skillnad på dessa individer eller NMR etc.

Vanliga människor måste skyddas från dem, deras verksamhet är inte bra på något sätt.

Bara ett gäng psykfall utan liv.
Citera
2025-11-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hade varit intressant om du exemplifierat ditt påstående "våldshögern är och har länge varit, extremt aktiva" med t.ex hur många mord och bombningar som de utfört senaste 5-10 åren?
Vad gäller mord och bombdåd utfört av extremhögern så har Sverige trillat ner från sin förstaplats de senaste 10 åren. Mord är det nog just ca 10 år sedan vi såg och vad gäller bekräftade bomb-/brandattentat kommer jag bara på rak hand på ett par i Göteborg 2016 och 2017.

Betyder det då att aktiviteterna har totalt sett avtagit? Nja, inte enligt vissa databaser.

https://www.dn.se/sverige/forskare-befarar-att-det-hogerextrema-valdet-ska-oka/

Så mindre mord och bomber men ett ökande antal andra våldsbrott. Att detta är detsamma som att man är som jag skrev, extremt aktiva, det är väl upp till var och en.
Citera
2025-11-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Så självmorden pga uthängningarna var inte så viktiga?

Som jag sa, du resonerar som en tvättäkta sociopat och det är därför det är bra att AFA försvinner som faktor ur svensk politik.

Christians reportage belyser ert hyckleri. Lämna vänstern.

https://www.etc.se/inrikes/aennu-ett-sjaelvmord-efter-dumpen-uthaengning

Kan du inte berätta lite om hur många som tagit livet av sig av AFAs uthängningar istället? Christian kanske kan exposa det nästa gång.
Eller kan du berätta om någon som tagit livet av sig efter att hängts ut av AFA?
Citera
2025-11-01, 21:33
Medlem
Citat:
Nä. De gillar football manager lite för mycket. Bara killar. Hela tiden killar.

Det här är vad som händer när man har svaga kvinnor i ett samhälle.

Tack för en vidrig tråd.
Ja det kunde man ju ge sig fan på, att när män beter sig illa är det kvinnornas fel 🙂
Citera
2025-11-01, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Eller kan du berätta om någon som tagit livet av sig efter att hängts ut av AFA?

Varför skulle det finnas i ena fallet men inte i andra menar du? AFA är en kriminell organisation som inte bara hänger ut folk utan de sysslar med våld och skadegörelse med.

Bra att det belyses. Jag menar politiker klagar på en hård ton i samhället, vad håller AFA på med då?

Har de inget att dölja så har de inte det eller hur? Varför har de masker på sig när de misshandlar folk btw?

Klart angeläget reportage av Christian.
Citera
2025-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det var inte vad jag menade, direkt, men varför inte - eller, menar du att de är för korkade för att komma undan? Jag menar att de är bättre på att dölja sin tillhörighet, eller är det så att myndigheterna är dem som underlättar detta...?
Bättre på att dölja sin tillhörighet? Det tror jag inte ett smack på.

Av alla mord som varje år klaras upp så är ju motivet utrett i typ alla fall utom kanske max 1 om året. Det är män som slår ihjäl sin partner, det är ett fyllebråk eller två, något spektakulärt vansinnesdåd (typ Örebro eller Visby), ett par rånmord och kanske en överfallsvåldtäkt som går för långt. Och så då en jävla massa kriminella dårar som tar livet av varandra, varandras morsor och någon stackars jävel som befinner sig på fel plats. Av dessa säger jag att noll utförts av vänsterpolitiska motiv. Det skulle inte gå att mörka.

Och därför blir bara de icke lösta morden kvar. Och där är ju en förkrossande majoritet återigen gängrelaterade. Och med det också uteslutet att det är vänsterextrema som är skyldiga. För varför skulle en AFA-aktivist skjuta ihjäl Einar? Eller tortera och mörda Kens polare Rene Akofely?

Så, om AFA-aktivister enligt dig kan ligga bakom mord som vi inte känner till, vore det kul med iaf ett exempel.
Citera
2025-11-01, 23:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Bättre på att dölja sin tillhörighet? Det tror jag inte ett smack på.

Av alla mord som varje år klaras upp så är ju motivet utrett i typ alla fall utom kanske max 1 om året. Det är män som slår ihjäl sin partner, det är ett fyllebråk eller två, något spektakulärt vansinnesdåd (typ Örebro eller Visby), ett par rånmord och kanske en överfallsvåldtäkt som går för långt. Och så då en jävla massa kriminella dårar som tar livet av varandra, varandras morsor och någon stackars jävel som befinner sig på fel plats. Av dessa säger jag att noll utförts av vänsterpolitiska motiv. Det skulle inte gå att mörka.

Och därför blir bara de icke lösta morden kvar. Och där är ju en förkrossande majoritet återigen gängrelaterade. Och med det också uteslutet att det är vänsterextrema som är skyldiga. För varför skulle en AFA-aktivist skjuta ihjäl Einar? Eller tortera och mörda Kens polare Rene Akofely?

Så, om AFA-aktivister enligt dig kan ligga bakom mord som vi inte känner till, vore det kul med iaf ett exempel.

Det får du inte av förklarliga skäl...
Citera
2025-11-02, 06:41
Medlem
Citat:
Varför skulle det finnas i ena fallet men inte i andra menar du? AFA är en kriminell organisation som inte bara hänger ut folk utan de sysslar med våld och skadegörelse med.

Bra att det belyses. Jag menar politiker klagar på en hård ton i samhället, vad håller AFA på med då?

Har de inget att dölja så har de inte det eller hur? Varför har de masker på sig när de misshandlar folk btw?

Klart angeläget reportage av Christian.
Det är väl en jävla skillnad att bli uthängd som pedofil eller att bli uthängd som rasist. Det är svaret på varför jag inte tror att någon som blivit uthängd av AFA tagit livet av sig. Det var också det enda jag var intresserad av att diskutera och jag noterar att du svarar på min fråga med en motfråga.

Det som du sedan skriver och som jag hade noll intresse av att diskutera och därför inte heller nämnde det, om det tänker jag så här:

AFA håller på med en hel del. Mycket av det är olagligt. Och av det skälet maskerar de sig precis som andra kriminella gör när det ska begås brott.

Att sätta dit de som begår dessa brott har jag inget emot men jag gillar vårat rättssystem där man är oskyldig till dess att motsatsen bevisats. Och Johan i Varberg står väl inte åttalad för något vad jag vet. Kan man då ändå inte granska en sådan person? Jo för fan, det kan man göra. Men i CP´s reportage som du kallar dem, finns ju inget som helst behov av att filma honom. CP hade kunnat lyfta fram exakt samma saker som han nu gör utan att springa runt och trycka kameran i nyllet på Johan, Johans son samt någon fotbollsmorsa.
Citera
2025-11-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hade varit intressant om du exemplifierat ditt påstående "våldshögern är och har länge varit, extremt aktiva" med t.ex hur många mord och bombningar som de utfört senaste 5-10 åren?
Glömde bort ett case.

Mordet i Visby häromåret var ju förvisso en galnings verk. Likväl, mannen hade klart högerextrema kopplingar.
Citera
2025-11-02, 09:10
Medlem
Vänster och kommunistklägget vill inte ha fred utan bara bråka överallt även här och på våra gator se bara Palestinasktevister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in