2025-10-15, 15:35
Medlem
Köpte en begagnad M2:a för överkomligt pris men har aldrig testat den irl, har tidigare ägt Macbook Pro så har viss erfarenhet.

Fyfan va tangentbordet är slappt att skriva på, känns som det plaskar när man skriver och att de ligger under vatten. Det trodde jag inte om Apple.

Frågan är om det är bättre på nyare Macbook Air's?
Citera
2025-10-15, 17:06
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Köpte en begagnad M2:a för överkomligt pris men har aldrig testat den irl, har tidigare ägt Macbook Pro så har viss erfarenhet.

Fyfan va tangentbordet är slappt att skriva på, känns som det plaskar när man skriver och att de ligger under vatten. Det trodde jag inte om Apple.

Jag har använt MacBook Pro M1, Air M1, M2 och M4. Air M2 och M4 (och M3 också antar jag) har något längre ”travel” eller vad man ska säga i tangenterna, lite längre slaglängd än Air M1. Men fortfarande ett tangentbord med solid känsla. Det är den allmänna uppfattningen om man läser tester också. Kan din dator vara svårt misshandlad kanske? Någon som har hamrat sönder tangentbordet innan du köpte datorn?
Citera
2025-10-15, 19:01
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:

Tror tangentbordet är utslitet, det ska inte kännas så.
Citera
2025-10-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Jag har använt MacBook Pro M1, Air M1, M2 och M4. Air M2 och M4 (och M3 också antar jag) har något längre ”travel” eller vad man ska säga i tangenterna, lite längre slaglängd än Air M1. Men fortfarande ett tangentbord med solid känsla. Det är den allmänna uppfattningen om man läser tester också. Kan din dator vara svårt misshandlad kanske? Någon som har hamrat sönder tangentbordet innan du köpte datorn?

Köpt på nätet så känner ju inte personen men tangenterna ser lite missfärgade ut precis som det har blivit hårt använt eller någon väldigt hårdhänt person har hamrat ordentligt när de skrivit.
Tangentbordet känns inte alls kvalité som jag tänker mig min Macbook Pro 2015 gjorde. Kanske värt att byta ut tangentbordet men känns onödigt dyrt - det eller sälja vidare hela datorn och sikta på en M4a istället.
Citera
2025-11-01, 17:17
Bannlyst
Citat:

Nej det är samma skit.
Citera
2025-11-01, 21:42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Nej det är samma skit.

Nej. De flesta recessioner håller inte med dig.

”The M4 MacBook Air’s keyboard is also just as great as it ever was, providing a clicky experience that enabled me to crank out most of this review lickety-split. Apple’s keyboards from the last four years have been so reliable and trustworthy that they’ve become the de-facto standard for typing.”

https://edition.cnn.com/cnn-underscored/reviews/macbook-air-m4

” The typing experience also remains excellent. There was a time when the MacBook’s keyboard wasn’t favoured but that’s no longer the case. The Magic Keyboard with its full height function keys and Touch ID fingerprint sensor in the top right corner delivers a wonderful typing experience and I’m in a great position to say that because most of what I do all day is type. There’s a lovely smooth travel to the keys, I use Touch ID more than backspace, while the Trackpad underneath is exceptionally responsive. I have the Bluetooth Magic Trackpad but I find the built-in Magic Trackpad on the MacBook Air much nicer to use.”

https://thedisconnekt.com/apple-macbook-air-m3-review/

Har själv använt Air M1, M2 och M4 till och från sedan dessa släpptes och tangentborden är väldigt solida med exakt känsla och respons. Om det känns slappt och dåligt på annat vis har det blivit misshandlat på något sätt.
Citera
2025-11-01, 22:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Nej det är samma skit.

Du kan inget om sånt
Dessa tangenbord tillhör marknadens bästa
Det är säkert en beg gymnasiedator TS köpt

Du visste igår inte hur man kopierade en text på Mac...
Citera
2025-11-02, 02:34
Medlem
cerns avatar
Tycker MacBook Air M1 har bra tangentbord verkligen!

Kan väl inte skilja sig mycket ifrån M2 Air tror jag? Tänk om de skulle hålla fast vid Butterfly-tangentborden. Fyfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in