2025-10-31, 15:17
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det handlar nog bara om dagar nu eller ett par veckor innan Pokrovsk faller... om inget mirakel sker för Ukraina.

En maper förklarar läget... Ukraina har gjort lite framsteg på andra håll dock.

[ Ukraine Frontline Changes ] THIS IS INSANE!!! Every change at every front is MASSIVE!!!
https://www.youtube.com/watch?v=q9TozXWtQC8&t=844s

Eller en månad eller kanske mer. Kanske hinner de förbandssätta Sarmat innan, eller komma på nåt nytt domedagsvapen. Allt kan hända i dramaqueenland.
Citera
2025-10-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina får göra som (ukrainaren) Khrushchev gjorde i Berlin, bygga en riktig jävla mur som håller medborgarna kvar i landet och ingen mesig vägbom. Fram med fler schäfrar, snipers och drönare. För frihet och demokrati.

https://x.com/HavryshkoMarta/status/1984257924697591941

Ni som hejar på Zelensky, det vore kanske något för er? Om ni är rädda för frontlinjen kunde ni åtminstone vara spärrtrupper vid gränsen. Ni ser väl att detta inte håller?
Det är inte hållbart att 97% av svenska folket (de som hejar på Zelensky) blir spärrtrupper.

Det är bättre att ni mycket få personer som hejar på Putin åker och hjälper till med det ryska avancemanget på en mil om året. Vi klarar oss utan er.
Citera
2025-10-31, 15:21
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Värst vad du radikaliserats. Är det senaste sanktionspaketet som orsakat förbittringen?

Du får ju hålla med om att Zelensky behöver skaka fram fler trupper nånstans ifrån.
Citera
2025-10-31, 15:23
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Du får ju hålla med om att Zelensky behöver skaka fram fler trupper nånstans ifrån.

Jag är väldigt dåligt insatt i de faktiska förhållandena. Precis som du är. Skillnaden är att jag inte låtsas.
Citera
2025-10-31, 15:24
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är inte hållbart att 97% av svenska folket (de som hejar på Zelensky) blir spärrtrupper.

Det är bättre att ni mycket få personer som hejar på Putin åker och hjälper till med det ryska avancemanget på en mil om året. Vi klarar oss utan er.

Jag tillhör de som sedan 2022 pläderat för att undvika att Ryssland avancerar västerut. 2022 hade Ukraina nog kunnat komma undan med att folkomrösta i Ukraina-hållna Donbass och ge upp Krim. Gränsen går längre in i Ukraina nu än om vi följt min linje.
Citera
2025-10-31, 15:26
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag är väldigt dåligt insatt i de faktiska förhållandena. Precis som du är. Skillnaden är att jag inte låtsas.

Man behöver inte vara utedassexpert för att inse att Ukraina har kris med att de har för få soldater.
Citera
2025-10-31, 15:28
Medlem
Kollapsen för ekonomin i RyZZland kryper närmare.

🔔Russian economic collapse alarm bells are ringing in the Duma.

In the video below, Central Bank governor Nabiullina warns the Russian economy is so fragile that, if the interest rate is dropped to 3-4% right now, it will cause 1990s hyperinflation and economic collapse.📉

https://x.com/maria_drutska/status/1984153866729099599
Citera
2025-10-31, 15:29
Medlem
Citat:
Man behöver inte vara utedassexpert för att inse att Ukraina har kris med att de har för få soldater.

De behöver inte vinna på slagfältet, det räcker att ekonomin för RyZZland krackelererar och han inte har råd längre att betala soldaterna sina, flera regioner har redan sänkt bonusen rejält till 450k och bunkerdvärgen i så fall måste göra det han inte vill göra mobilisera soldater för då lär det ta hus i helvete i dassriket RyZZland.
Citera
2025-10-31, 15:30
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

För få för vad? Båda sidor har uppenbarligen för få för att få till en klar seger. Det här kommer inte avslutas via infanteri eller mek. Vad putinfanklubben yvas, eller låtsas yvas över nu, är en obetydlig landvinning i Donbas. De drar enorma växlar på den för att slippa tala om andra saker.
Citera
2025-10-31, 15:30
Medlem
Här är bäst på ryZZka prime time TV också.

Russian propagandists complain that Russia hasn't found a way to produce a lot of things that it cannot get due to sanctions

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1984147226210308488
Citera
2025-10-31, 15:31
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Nu var det ju inte mig du citerade, men visst, naturligtvis måste både Ukraina och Ryssland hela tiden rekrytera nya soldater som ersätter alla de som dör, skadas, deserterar eller tillfångatas.

Med Rysslands drygt 140 milj invånare och Ukrainas knappt 40 milj finns det väldigt gott om människor att rekrytera för dem båda.
Citera
2025-10-31, 15:31
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Jag tillhör de som sedan 2022 pläderat för att undvika att Ryssland avancerar västerut. 2022 hade Ukraina nog kunnat komma undan med att folkomrösta i Ukraina-hållna Donbass och ge upp Krim. Gränsen går längre in i Ukraina nu än om vi följt min linje.

När ryssen PM:ade i den här riktningen inför Budapestmötet så ställde Trump rakt av in mötet. De håller inte korten att kräva det här.

Edit: varpå kreml gjorde en halvhjärtad nuke-skrammel, som Trump också synade omedelbart.
Senast redigerad av tenebris 2025-10-31 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in