Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Det kanske är lite skillnad på att SJÄLV inta alkohol och andra onyttigheter och stå för konsekvenserna - än att orsaka någon annans död eller skador för livet genom strypning? Då blir du gärningsman. Killen som misshandlat sin flickvän. Förstå skillnaden.
okey så bjuda någon på några shots ska vara olagligt menar du då ? bevisligen går ju folk och ramlar och slår i skallen rätt ofta.
Det har jag sett live TOM. Är bjudaren gärningsman då menar du? På samma sätt ger det ju bevisligen folk skador på hjärnan
Jag pratar om det i frivilligt samtycke både innan och exemplet nu.
På samma sätt ger du ju samtycke till bägge aktiviteter vem som utför aktiviteten är ganska oviktigt då jag tror på egenval och samtycke men det kanske inte du tror.
Amen de är ju skillnad duger inte de säger alla så de slipper debattera och acceptera vad deras åsikter faktiskt för med sig i andra sammanhang.
eller menar du att självstrypning ska vara lagligt då för det gör man själv? Eller vad.
begriper helt enkelt inte.
nu uppmanar jag inte att man ska ägna sig åt självstrypning, eller strypsex.
och försvarar någon aktivitet.
Jag diskuterar hurvida man ska hitta på lagar på lösa dåliga grunder som innefattar allt för mycket av andra aktiviteter. Och som dessutom inte går att upprätthålla på något meningsfullt sätt. Det blir i slutändan jäkligt dyra ord i en bok som skattebetalare rånas på för att nån politiker vill verka duktig.