2023-02-09, 19:50
Medlem
Messials avatar
Ni som säger att Södertälje inte är islamiserat, förvisso stämmer det, men det finns en hel del muslimer i Södertälje också.

Jag har sett flera afghaner i Södertälje och ensamkommande flyktingbarn exempelvis hazarer i Södertälje. Det finns något boende för ensamkommande flyktingbarn i Södertälje och även Svenska Afghanistankommittén har en verksamhet i Södertälje.
Afghanska kvinnor känner man igen eftersom luggen sticker ut lite när dom bär slöja. Det finns även en del somalier i Södertälje och bl a en busschaufför med slöja.

Dom flesta med utländsk bakgrund i Södertälje har dock kristen bakgrund jämfört med andra svenska städer. Assyrier och syrianer är många i staden och även nigerianer och kongoleser och andra folkgrupper. Det finns även många polacker och en och annan asiat har jag sett när jag har rört mig i Södertälje.

En härlig mångkulturell blandning nu när det dyker upp muslimer i Södertälje också.
Senast redigerad av Messial 2023-02-09 kl. 19:53.
Citera
2023-02-14, 00:11
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Nej, områden i Malmö, Göteborg och Stockholm toppar den listan. Sen ska vi inte ens prata om Uppsala osv.
Uppsala är inte som Södertälje ännu,fast det går väl utför nu sen 2015.
Citera
2023-02-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Nej nej nej .... Södertälje är en kommun till Stockholm och är därmed en del av Stockholm. Ska skapa en tråd om detta snart är oerhört tydligt att Sveriges lantisar inte förstår hur Stockholm är uppbyggt. Ser det dagligen här inne (eller åtminstone på veckobasis) Stockholm ses liksom endast vara innerstaden och tom närliggande närförorter som Solna (10 min ifrån stan med pendel/tväris och helt ihopbyggda med resten av stan) ses som helt egna städer, skrattretande för den som är uppvuxen i Stockholm.

Hela Stockholm är liksom uppbyggt kring dess kommuner, finns inte en människa i Stockholm som ser de olika kommunerna som egna städer utan ständigt ni lantisar som tar upp era knasiga exempel där man behöver åka många MIL för att komma till helt frikopplade små byar.

Saken är den att vi är hellre "sämre" på sthlm än sämre människor som ni som är uppväxta i sthlm.
Citera
2023-02-15, 21:04
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Saken är den att vi är hellre "sämre" på sthlm än sämre människor som ni som är uppväxta i sthlm.

Vad är det där för jävla svar, flera månader senare dessutom. Lär dig hur saker och ting funkar, Stockholm med dess kommuner är Stockholm, upprepar finns INGEN som ser de enskilda KOMMUNERNA och det finns många, som egna städer.

Detta med att vara "sämre" hur tungt tror du den meningen väger från någon som dig själv? En random lantis utan utbildning, ambition etc (inte så tungt nej)
Citera
2023-02-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Vad är det där för jävla svar, flera månader senare dessutom. Lär dig hur saker och ting funkar, Stockholm med dess kommuner är Stockholm, upprepar finns INGEN som ser de enskilda KOMMUNERNA och det finns många, som egna städer.

Detta med att vara "sämre" hur tungt tror du den meningen väger från någon som dig själv? En random lantis utan utbildning, ambition etc (inte så tungt nej)
Ju mer du skriver ju mer lyser ditt människoförakt igenom.

Ni infödda sthlmare är... speciella enligt dom flesta andra.
Citera
2023-02-16, 15:49
Medlem
bomhulls avatar
Det finns många städer som liknar södertälje numera. Tacka alla hjärntvättade idioter som röstar för förstörelsen
Citera
2023-02-17, 01:08
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Ju mer du skriver ju mer lyser ditt människoförakt igenom.

Ni infödda sthlmare är... speciella enligt dom flesta andra.

Glöm inte att du visade föraktet först genom att kalla mig för "sämre" på vilket sätt gör det mig till "speciell"?

Nej du är en bitter otrevlig lantis, du började detta genom att vara otrevlig, DITT förakt mot huvudstaden och landets motor lyset igenom.
Citera
2025-10-25, 07:20
Medlem
rudi1985s avatar
Uddevalla har jag hört ska vara ett riktigt skithål området dalaberg värsta stället i stan. Men stan överlag hyser blattar och negrer och white trash.
Citera
2025-10-28, 19:14
Medlem
Och var bor du?
Citera
2025-10-29, 02:05
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Uddevalla har jag hört ska vara ett riktigt skithål området dalaberg värsta stället i stan. Men stan överlag hyser blattar och negrer och white trash.
Ja, men det ligger bra där det ligger, till skillnad från Slöddertälje, vid havet och med mycket goda kommunikationer åt alla håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in