2025-10-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad är prissumman för vinnaren, eller vad vinns? Äran?
och hur länge håller det på? Det är 11 personer kvar hur många ska åka ut varje gång?
Citera
2025-10-28, 00:52
Medlem
R33GTRs avatar
Gillar detta koncept och programmet. Synd att detta blir den enda säsongen av det. Skulle de va en S2 skulle alla veta att det finns en underklass..

Likadant var det i programmet ’’Min Mamma Din Pappa”…
Citera
2025-10-28, 02:17
Bannlyst
Jag skulle vilja se Roddan i spelet när han sätter på Julia Franzén 🍆💃
Citera
2025-10-28, 04:47
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Fast om man kanske vill få en syl i vädret då? Om man vill säga en hel mening ibland, ska man bara gå undan då? De som kör arabiska härskarfasoner anser sig ju ha vunnit om offret blir tystat.

Precis, det är omöjligt att prata med Ayan då hon inte tillåter någon annan att prata.
Och det är extremt provocerande.

Problemet med överklassen är att de inte tog tillfället i akt och nyttjade sin situation att ge alla i sitt egna lag immunitet utom Ayan, då kunde de fokuserat rösterna på henne.
Håkan förstörde denna chans.
Citera
2025-10-28, 05:07
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Precis, det är omöjligt att prata med Ayan då hon inte tillåter någon annan att prata.
Och det är extremt provocerande.

Problemet med överklassen är att de inte tog tillfället i akt och nyttjade sin situation att ge alla i sitt egna lag immunitet utom Ayan, då kunde de fokuserat rösterna på henne.
Håkan förstörde denna chans.

Håkan körde på den tyvärr väl så beprövade sossestrategin att förråda de egna leden för att istället i hemlighet sträcka ut en hand åt fienden (högern). (Ett vanligt sossebeteende som ligger bakom mycket skit i dagens Sverige.) Jag måste säga att det var tillfredsställande att se honom bestraffas för det, även om jag ändå gärna hade sett honom stanna, också kanske hellre hade sett Ayan åka ut då hon sänker kvaliteten på allt där inne med sitt kaosande.
Citera
2025-10-28, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Fast om man kanske vill få en syl i vädret då? Om man vill säga en hel mening ibland, ska man bara gå undan då? De som kör arabiska härskarfasoner anser sig ju ha vunnit om offret blir tystat.

Det visar att det finns ingen lösning på Sveriges problem om man inte tar till väldigt drastiska åtgärder. Som 5 miljoner till Somalia så de förmås ta tillbaka skiten som kommit hit. De arabiska länderna vill ju heller inte ta emot deras egna, som är avvisade farliga individer. En dömdes för våldtäkt och fängelse i flera år men slapp utvisning då våldtäkten inte ansågs vara tillräckligt grov då den inte pågick tillräckligt länge.

Sverige och svenskarna är inte heller riktigt kloka men hoppas på hårda tag så de som kommit hit och inte kan anpassa sig åker ut. Det pågår ett lågfrekvent krig med bomber, handgranater, skjutningar, hot, bedrägerier mot allt det vi står för som demokratiskt land som kostar enorma summor.

Programmet Spelet visar hur dysfunktionellt allt blivit, vilket säkert inte var SVT:s avsikt. Dysfunktionella människor skapar dysfunktionella världar och samhällen och länder. Ska bli intressant att följa programmet.
Senast redigerad av sirsia0 2025-10-28 kl. 06:07.
Citera
2025-10-28, 06:17
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Håkan körde på den tyvärr väl så beprövade sossestrategin att förråda de egna leden för att istället i hemlighet sträcka ut en hand åt fienden (högern). (Ett vanligt sossebeteende som ligger bakom mycket skit i dagens Sverige.) Jag måste säga att det var tillfredsställande att se honom bestraffas för det, även om jag ändå gärna hade sett honom stanna, också kanske hellre hade sett Ayan åka ut då hon sänker kvaliteten på allt där inne med sitt kaosande.

Håkan gav ett gott intryck de första avsnitten som mysfarbror.

Sedan fick han bemöta den invandring han själv bidragit till (Ayan), vilket gav honom tokspel. Han tappade det helt. En sozze som blev tvångsblandad

Efter det fick Håkan psykos, tog distans till sitt egna lag och började överanalysera allting, vilket ledde till att han gav immunitet till spelare i motståndarlaget trots att den viktigaste uppgiften i detta skede var att få bort Ayan som är en total katastrof för sitt egna lag.

Så nu är Håkan borta och Ayans tyrann beteende kan få ännu större makt.

Motståndarlaget vet vilken katastrof Ayan är, därför är det guld för dem att hon finns där. Dessutom är hon tjenis med Frökens dejt.

Tror underklassen kommer försöka få bort mattanten i nästa avsnitt (om det går), då hon utsett sig själv till lagledare och därmed måltavla. Alternativt att Ayan får med sig motståndarlaget att rösta ut Dominika.

Fröken och Ayan blir kvar längst i överklassen (om nu inte div. Tävlingar, immuniteter osv ställer till det).

Spännande serie har det blivit, speciellt när Ayan får representera Tensta mot resten av Sverige och hur väl det fungerar 😂🙏😇🫶🫶
Citera
2025-10-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigesstoltvjjbh
Ayan bekräftar alla mina fördomar jag har om invandrare, skrikiga, högljudda, omsarta, störiga och förstör allmänt Sverige. Fyfan vad vidrig

Svenska kvinnor älskar sådant.
Citera
2025-10-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
14 september startar en ny kändisreality på SVT.

Jag har inte sett serien förrän nu

Men den där Ayaan bekräftar ju bara mina "fördommar" om somalier

kolla här hur hon hetsar om pengar och makt, till och med petar sig i röven i affekt när hon ska forcera sin åsikt i dom andra

https://www.svtplay.se/video/KZmQkgX/spelet/1-dag-1-valkommen-till-spelet?video=visa&position=3338
Citera
2025-10-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigesstoltvjjbh
Ayan bekräftar alla mina fördomar jag har om invandrare, skrikiga, högljudda, omsarta, störiga och förstör allmänt Sverige. Fyfan vad vidrig

Håller med

Presis allt man hatar, lägger hon upp -utan manus
Citera
2025-10-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn

Spännande serie har det blivit, speciellt när Ayan får representera Tensta mot resten av Sverige och hur väl det fungerar 😂🙏😇🫶🫶

Det är ju rätt talande egentlgien

Invandrarn och somaliern är nya överklassen i sverige.
Och det handlar inte ens om att dom "tagit över" pga intelligens utan pga ren hyene beteende eller white flight
Citera
2025-10-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det visar att det finns ingen lösning på Sveriges problem om man inte tar till väldigt drastiska åtgärder. Som 5 miljoner till Somalia så de förmås ta tillbaka skiten som kommit hit. De arabiska länderna vill ju heller inte ta emot deras egna, som är avvisade farliga individer. En dömdes för våldtäkt och fängelse i flera år men slapp utvisning då våldtäkten inte ansågs vara tillräckligt grov då den inte pågick tillräckligt länge.

Sverige och svenskarna är inte heller riktigt kloka men hoppas på hårda tag så de som kommit hit och inte kan anpassa sig åker ut. Det pågår ett lågfrekvent krig med bomber, handgranater, skjutningar, hot, bedrägerier mot allt det vi står för som demokratiskt land som kostar enorma summor.

Programmet Spelet visar hur dysfunktionellt allt blivit, vilket säkert inte var SVT:s avsikt. Dysfunktionella människor skapar dysfunktionella världar och samhällen och länder. Ska bli intressant att följa programmet.
Skicka in Magdalena Andersson så hon kan få känna på lite tvångsblandning.
Senast redigerad av divadnil 2025-10-28 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in