2025-07-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlotKlott
Det framgår inte.
Jag fick inte tag del av övriga handlingar då de fastnade i sekretessen.
Enligt boende i området har han synst till där, men jag kan inte 100% backa upp att så är fallet. Har fått ta del av foton men jag har svårt att avgöra till 100% att det är rätt person.

Han dementerar att han inte vistas fritt i skogen, men det är väl ingen som kan säga stämmer då han enligt chefsläkare haft sporadiskt kontakt med hunddagiset.
Och sen är ju det lite märkligt att personalen på hunddagiset ska ha övergripande ansvar och tillsyn över honom ?
Nu vet jag ju inte hur det förhåller sig, det kan ju vara en daglig verksamhet med vårdare eller liknande men då är det väl ändå anmärkningsvärt att han haft sporadisk kontakt? Vem har koll på honom övrig tid under permissioner? Märkligt

Att KA/TA nekar till att ha vistats själv i skogen är ointressant. Han ljög mycket och dåligt i förhören och under rättegången. Det vet chefsläkaren om. Bra att chefsläkaren agerade snabbt och drog in permissionerna. Uppenbarligen hade ingen koll på vad han gjorde.

Det stärker min skepsis till att KA/TA någonsin kommer att återanpassas. Mediantiden för SRPV är 7,5 år, men en tredjedel av patienterna blir kvar tio år eller längre. KA har snart suttit i tio år. Försöket med permissioner misslyckades direkt.

Enligt domen är risken för återfall i brott hög utan medicinering och övervakning. "De utlösande faktorerna är huvudsakliga okända och obehandlade", anger läkarna. Men hur skulle han realistiskt kunna behandlas? Det här är en man som är institutionaliserad och som har både allvarlig psykisk störning, autism och låg begåvning. Den kombinationen är enligt forskningen en stor riskfaktor för vålds- och sexualbrott. Möjligen att hög ålder kan dämpa risken, men då är det tal om många årtionden på institution.
Senast redigerad av LaVecchiaDonna 2025-07-07 kl. 14:19.
Citera
2025-07-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlotKlott
Det jag har fått ta del av ett foto på honom när han sitter utanför hemköp.
😐 Vid kontakt med förvaltningsrätten behöver man väl ha något slags ärendenummer innan om jag förstått saken rätt?

Går det att få se detta foto? I PM
Citera
2025-07-07, 20:35
Medlem
senhackarens avatar
Bra att GM fortfarande sitter inlåst. Han borde nekas permission varje gång. Han har allt Han behöver där inne. T.o.m en rastgård Han kan gå ut till när han vill. Han är förmodligen fortfarande totalt livsfarligt och bör sitta inlåst tills ålderdomshemmet tar Hand om honom när han blir gammal, dålig, och inte kan göra någon illa något mer. Om tjugo år så vet han inget annat än att sitta inlåst. Utsidan blir en mardröm för honom.
Citera
2025-10-18, 23:25
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Får lite psykovibbar av den grabben.
Herregud. Din kommentar är genuin och motsvarar ett uppskattat skämt som bygger på att saftigt underdriva vad man kallar välkända förbrytare. Så som att kalla Albert Fish ”a real jerk” och säga ”the more I learn about him the less I care for him” om Hitler. Och du skriver så på allvar...
Citera
2025-10-27, 11:39
Medlem
tempeZZts avatar
Enligt begäran från (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria

https://gofile.io/d/NbhJeB
Citera
2025-11-23, 20:47
Medlem
Vad är status på den slutna rättspsykiatriska vården av gärningsmannen Torleif (Kristoffer) Andersson?
Citera
2025-12-30, 12:05
Medlem
online_alwayss avatar
Någon som vet om den här dåren är under övervakning eller inlåst?

Vad har han för personuppgifter så man kan hålla lite koll? Efter vad som skedde i Rönninge känner jag att det har blivit ett samhällsansvar. Vill inte att den här också ska få chansen att göra något igen.
Citera
2026-01-03, 00:31
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Någon som vet om den här dåren är under övervakning eller inlåst?

Vad har han för personuppgifter så man kan hålla lite koll? Efter vad som skedde i Rönninge känner jag att det har blivit ett samhällsansvar. Vill inte att den här också ska få chansen att göra något igen.
Kristoffer heter numera Torleif Andersson, 960601-8571.

Han verkar sitta i Växjö, och ska ha fått permissioner tidigare - men dessa verkar sedan tidigare i år (2025) ha dragits in av chefsöverläkare.

Skatteverket bör neka (tungt) kriminella ett namnbyte. Det är en rättighet som borde vara förunnat oss som är reko.
Har man en betalningsanmärkning kan man liksom inte ens skaffa ett mobilabonnemang, eller bostad. Herregud.
Citera
2026-01-19, 08:56
Avslutad
Ny länk till FUP?
Citera
2026-01-19, 09:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesssss
Ny länk till FUP?

Det är inget fel på den befintliga:

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Citera
2026-01-19, 09:34
Medlem
hennevilljagknullas avatar
I höstas var jag och sprang på ett motionsspår, typ kl 19.
Det är belyst var 25:e meter eller nåt men när jag i en kurva så ser jag det står en jävla person vid sidan av spåret, satan så rädd jag blev!.
Nu visade det sig att han bara stod och pissade och hade träffat på honom förut och snackat med han nån gång lite kort, men ändå, jävligt obehagligt.
Man kan bara tänka på vilken panik ida måste haft och säkerligen dödsångest när hon inser allvaret.

Men hur gick det till?
Stod han och väntade eller sprang han ikapp henne när hon passerade honom?
Tycke han såg småfet ut på bilderna från domstolen så han kanske inte sprang så fort.
Citera
2026-01-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Men hur gick det till?
Stod han och väntade eller sprang han ikapp henne när hon passerade honom?
Tycke han såg småfet ut på bilderna från domstolen så han kanske inte sprang så fort.
Spåret går i en slinga, han genade och inväntade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in