2025-09-13, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag när en naiv önskedröm om att moderata stödröstare kommer rösta på MED istället för på L. Folkpartismen är ett ständigt farsot och ett ytterst opålitligt regeringsunderlag.

Hade ju varit poäng om MED befann sig i närheten av spärren men de ligger på ca 0,1-0,2%. Hade isf gärna själv röstat på MED. (En röst på MED/AfS är i realiteten en indirekt röst på rödgrönt.)

Som det ser ut nu så behöver vi ha både C och L över spärren, annars blir det inget Tidö 2.0.
Citera
2025-09-14, 06:39
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash
Hade ju varit poäng om MED befann sig i närheten av spärren men de ligger på ca 0,1-0,2%. Hade isf gärna själv röstat på MED. (En röst på MED/AfS är i realiteten en indirekt röst på rödgrönt.)

Som det ser ut nu så behöver vi ha både C och L över spärren, annars blir det inget Tidö 2.0.
Jo, de måste synas mer i opinionsmätningarna för att få det att lossna, att bli mer uppmärksammat.

De fick dock över 1% i Sentio i våras och i Nordiska Opinionsinstitutets mätning så skulle de få 2% om spärren till riksdagen togs bort. Jag vet flera på skytteklubben och bland vänner som är jägare som kommer rösta på dem.

Men visst, jag betvivlar att de kommer nå 4%-spärren.
Citera
2025-10-09, 23:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag stödröstade på L förra valet för att få ett regeringsskifte. Skulle ALDRIG göra om det med tanke på de fullkomligt illiberala tendenser som partiet nu visar i sitt idoga försök att bli som C gentemot SD. Sedan visste jag inte att L hade en sådan galning som Jan Jönsson i sina led. Det har kommit till min kännedom denna mandatperiod. Vill ju inte ha en S-regering, men ser inte L som ett alternativ för att undvika det. Hoppas därför att L åker ur för alltid. De står för precis allt som ett riktigt liberalt parti inte ska stå för.
Citera
2025-10-10, 08:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Det vore bättre om alla som tänker rösta på L röstar på M istället och så lägger man ner L.

Undrar hur relevant man känner sig som partiledare när man i media har en retorik som att man har 27% väljarstöd när man i sjämva verket har 2,7% och kommer åka ur riksdagen inom ett år.

Som nu senadt när L uttalar sig om vilka regeringsbildningar de kommer vägra stödja eller ingå i.

Nästan komiskt.
Citera
2025-10-10, 08:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash

Fast nu yrar du, C är lierade med S-V-MP så det underlättar för tidöpartierna om C åker ut.
Citera
2025-10-10, 15:57
Medlem
Moderater och kristdemokrater är ilskna. Simona Mohamssons nej till SD i regering förstör för Tidösidan inför valet. ”Vi måste se till att få ner dem till 0 procent”, säger en M-källa.

https://www.svd.se/a/LM8mg4/ilska-i-moderaterna-efter-liberalernas-besked-om-sd-i-regering
Citera
2025-10-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Moderater och kristdemokrater är ilskna. Simona Mohamssons nej till SD i regering förstör för Tidösidan inför valet. ”Vi måste se till att få ner dem till 0 procent”, säger en M-källa.

https://www.svd.se/a/LM8mg4/ilska-i-moderaterna-efter-liberalernas-besked-om-sd-i-regering

Sänka L till 0% är det end rätta. Klarar L spärren är blir det sannolikt också en röst på S i slutändan, de sitter redan i S styret och förstör i Malmö med sin Quisling och fd. SSU ledare.

Helt omöjligt att lita på L i det läge som de befinner sig i.
Citera
2025-10-26, 11:34
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/politik/akessons-lofte-da-rostar-vi-nej-till-en-m-regering/

"Han slår fast att Sverigedemokraterna kommer att fälla Ulf Kristersson och låta Magdalena Andersson ta över – om SD stängs ute från regeringen.

– Det är inte vi som ska vika ner oss i den frågan en gång till. Det får de små partierna acceptera."

En röst på liberalerna innebär en vänsterregering, har alla fattat det nu?

Eller tror ni att Jimmie skämtar?

الله أكبر
Senast redigerad av ViSocialModerater 2025-10-26 kl. 12:28.
Citera
2025-10-26, 14:30
Medlem
Det kommer bli många möten med lobbyister för liberalerna det närmaste året. Det är många miljarder som hotas.
Citera
2025-10-27, 07:14
Medlem
Clodiuss avatar
Har nog aldrig sett mig som en ’stödröstare’ men det är nog vad jag är….

Fast liberalerna får nog inte min röst. Tror det partiet har förlorat sin betydelse då de gett upp sin liberala ideologi. Det blir troligen Centern om inte nye ledaren lägger om politiken.
Citera
2025-10-27, 07:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
https://www.expressen.se/nyheter/politik/akessons-lofte-da-rostar-vi-nej-till-en-m-regering/

"Han slår fast att Sverigedemokraterna kommer att fälla Ulf Kristersson och låta Magdalena Andersson ta över – om SD stängs ute från regeringen.

– Det är inte vi som ska vika ner oss i den frågan en gång till. Det får de små partierna acceptera."

En röst på liberalerna innebär en vänsterregering, har alla fattat det nu?

Eller tror ni att Jimmie skämtar?

الله أكبر
Tja Åkesson har ju vikit ner sig hittills….
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in