2025-10-26, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-Galen-666-
Samma konto postade ett klipp med helikopter uppe, inte skickar snuten en helikopter i luften för att nån är full. Så ska vi tro kontot så är det absolut något som skett. Kanske tagit första bästa anhörig eller slumpen att den snurrar o tjejen är på marken

Tillägg: snut syns på en bild med tjejen på marken. 100% samband isåfall

Ja jag såg den med men det brukar va så när något allvarligt har hänt och om folk har ringt till polisen och sagt att något kommer hända mellan 1-2 så är det inte konstigt att polisen vill ha koll över staden. Det konstiga är att det är inga poliser vid tjejen utan endast ambulanspersonal.
Citera
2025-10-26, 02:59
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaquqen
Ja jag såg den med men det brukar va så när något allvarligt har hänt och om folk har ringt till polisen och sagt att något kommer hända mellan 1-2 så är det inte konstigt att polisen vill ha koll över staden. Det konstiga är att det är inga poliser vid tjejen utan endast ambulanspersonal.

På chihabliljas story finns det en bild på när tjejen ligger med gul filt och det står en poliskvinna vid tjejen utöver ambulanspersonalen.
Citera
2025-10-26, 02:01
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Klart polisen har närvaro med både bilar och helikopter i Gävle efter en skjutning. Behöver inte ha något med personen vib Le Bon att göra.

Att ha helikopter uppe kostar endel, hörde ingen helikopter vid Brynäs efter det sköts så att det skickat upp den borta vid Le Bon tyder väl på att de håller koll där borta. Att låta en helikopter flyga på måfå en hel kväll borde vara alldeles för dyrt när de inte har oändligt med pengar att fördela
Citera
2025-10-26, 02:04
Medlem
Citat:
På chihabliljas story finns det en bild på när tjejen ligger med gul filt och det står en poliskvinna vid tjejen utöver ambulanspersonalen.

Shit.. my bad.
Ser ut som att det har hänt något med tjejens knä?? Vill inte spekulera så mycket men ser lite ut som ett skotthål?? o.O
Citera
2025-10-26, 02:08
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Shit.. my bad.
Ser ut som att det har hänt något med tjejens knä?? Vill inte spekulera så mycket men ser lite ut som ett skotthål?? o.O

Håller med, kikade igenom det som ligger uppe en extra gång för att se om jag missat några detaljer. Ser ut som avspärrningar nära coop på ena helikopter-klippet. Frågan är varför ett kvinnligt offer, de brukar inte ha lika framträdande roller i gängen. Kanske syster, flickvän eller dylikt för att markera. Siktar man så lågt skjuter man inte för att döda.
Citera
2025-10-26, 02:09
Medlem
Citat:
Nvm. Finns inga polisbilar runtomkring, bara ambulanspersonal. Säkert en fjortis som fick i sig lite för mycket cider.

Tror inte det då den ena bilden ser ut att vara minst 3 pers som står runt offret. Och den andra bilden är det en gul filt som täcker, om personen var vid liv så skulle man väl värmt upp personen inomhus och inte låtit personen ligga kvar.

Jag tycker dock det ser ut som en kille.
Citera
2025-10-26, 02:13
Medlem
Citat:
Håller med, kikade igenom det som ligger uppe en extra gång för att se om jag missat några detaljer. Ser ut som avspärrningar nära coop på ena helikopter-klippet. Frågan är varför ett kvinnligt offer, de brukar inte ha lika framträdande roller i gängen. Kanske syster, flickvän eller dylikt för att markera. Siktar man så lågt skjuter man inte för att döda.

Håller med om att man inte har mord i sitt syfte om man siktar så lågt men tro mig det finns så otroligt många trashiga kvinnor här i Gävle som är inblandade i gängen. Speciellt dom yngre. Svensk som invandrare. Sånt är ascoolt nu för tiden.

Näe, dedär är en tjej.
Citera
2025-10-26, 02:17
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godessninja
Tror inte det då den ena bilden ser ut att vara minst 3 pers som står runt offret. Och den andra bilden är det en gul filt som täcker, om personen var vid liv så skulle man väl värmt upp personen inomhus och inte låtit personen ligga kvar.

Jag tycker dock det ser ut som en kille.

Möjligt att det är en kille också, ingen superbra bild att gå efter. Kanske bättre o låta den detaljen vara osagt tills det kommer något i gammelmedia. Oklart varför personen är kvar på marken när en ambulans står på plats, men även det borde bli besvarat längre fram. Skulle underlätta om någon i området ser vad som händer. Är personen död inväntar de väl tekniker för o samla så mycket info som möjligt om hur skotten träffade. Plural då ett ser ut att vara ett i benet o det dödar ju inte.
Citera
2025-10-26, 02:20
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Håller med om att man inte har mord i sitt syfte om man siktar så lågt men tro mig det finns så otroligt många trashiga kvinnor här i Gävle som är inblandade i gängen. Speciellt dom yngre. Svensk som invandrare. Sånt är ascoolt nu för tiden.

Näe, dedär är en tjej.

Klart de finns kring gängen o förflyttar vapen etc, men de brukar lämnas utanför själva skjutandet. Någon diskret avrättning kanske ifall de sviker lojaliteten men kan inte dra mig till minnes något fall där de blivit offer bara för att de har koppling till ett gäng o liksom bara existerar.
Citera
2025-10-26, 05:50
Medlem
HealingOfTheNations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghettokardashian
Ja så kanske det är. Är bara tillräckligt insatt att veta att G10 och G15 i alla fall är på helt olika sidor i den här så kallade konflikten

Från början var det ju RÖD vs BLÅ.

RÖD
  • B*r*n Arsl*n - (* = a, a, a) [ G20 ][ Mördad @ Brunnsgatan, Centrala Gävle ][ 11 Nov 2021 ]
  • All*n H*ss*in - (* = a, u, e) [ G10/GNT ][ Mördad @ Drottninggatan, Centrala Gävle ][ 28 Juli 2024 ]
  • M*h*mm*d Alm*sr* - "Kn*gis" - (* = o, a, e, a, i, o) [ G10/GNT ]
  • Ahm*d Alm*ssr* - (* = e, a, i) [ G10/GNT ]
  • M*h*mmad S*lm* - "G*r*n" - (* = o, a, a, o, o, a) [ G10/GNT ]

;;

Interna stridigheter inom RÖD leder till G10 vs G20, där G20 allierar sig med G15.

;;

BLÅ
  • Eym*n M*ml**k - (* = e, a, o, u)
  • M*rc*lo P*r*z Al*gr* - (* = a, e, e, e, e, e)
  • J*s* F*rr*as Urr*t*a - (* = o, e, a, i, u, i)
  • L**n*rd* F*r*as - (* = e, o, a, o, a, i)
  • Ess* D*rb** - (* = a, a, o, e)

Citat:
Förhör med vittnet Timo Rukanen, Polismyndigheten Polisregion Mitt,
angående hans kännedom om kriminella nätverk i Gävle.

LÄNK TILL FÖRHÖR!
Senast redigerad av HealingOfTheNation 2025-10-26 kl. 06:03.
Citera
2025-10-26, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
För 2 dagar sen skrev det kontot att det kommer bli en skjutning i Gävle om 2 dagar.

Gissar på påhälsning av polisen inom det närmaste, då någon av Chihabliljas kontakter uppenbarligen är inblandad
Enligt ”vissa” är det en phsyksjuk brud från Uppsala som driver detta kontot.
Citera
2025-10-26, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Blir det hämd nu?
Ja det e ju så
Det varit hela tiden, meningslösa hämndskjutningar..
Nu planeras det säkert för hämnd tillbaka så iinomnkort smäller det igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in