2025-10-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
Ja rent fantastisk hur ett land som Ryssland och då enligt Ukroanarkisterna här i tråden som påstår att Ryssland skulle vara konkursfärdig.

Då kan sälja 48 stycken SU - 35 och några MI - 28 helikoptrar samt lite blandade vapen fordon mm till Iran.

Och Ryslands sålde dessutom nyligen även 12 stycken SU - 57 till Algeriet.

Och det här samtidigt som de då håller igång SMO i Ukraina.
Levererade? Eller är det något som finns i de i övrigt tomma orderböckerna? 57-orna har väl samma status som Armata? Finns men inte finns?
Citera
2025-10-24, 22:27
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Denna gång kan Pokrovsk falla på riktigt. Situationen är mycket kritisk.

https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/news-pokrowsk-rosjanie-sa-w-miescie-obrona-lezy-sytuacja-jest-kry,nId,8034544?
Citera
2025-10-24, 22:31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Den är rysk, så troligen funkar den inte, troligen är den dödlig för ryssar och troligen hamnade mer än hälften av pengarna för att bygga de i fel fickor (och befinner sig just nu på ett konto i Schweiz).
" Reaktor drivna motorer " finns faktiskt men det fungerar inte riktigt som användare tråden försöker påskina . De är dessutom inte särskilt effektiva i förhållande till storlek och vikt .

Det fungerar i princip som en reaktor fast drivmedlet står för både kylning och bränsle och reaktorn förgasar bränslet extremt snabbt och i en hög temperatur och trycker ut det igenom dysor ( Någon ingenjör i delforumet vetenskap skrev om det för något år sedan och förklarade kemin i själva bränslet . Jag hittar tyvärr inte inlägget )

Konceptet är väl ifrån 1950 talet någon gång . Nasa experimenterade med det under några år ( Huvudproblemet är väl egentligen energitätheten i bränslet som reaktorn ska förgasa och att bränslet är extremt giftigt samt den lilla lilla detaljen att misslyckas uppskjutningen har man i princip gjort ett självmål då en sådan reaktor är i princip oskyddad )

Det är alltså frågan om en reaktor + bränslet i en sådan konstruktion och bränslet är ju en ändlig resurs ( om de inte hittat ett sätt att skapa bränsle /ta bränsle ur luften )

Dock ställer jag mig rätt tveksam till att Ryssland löst detta . Låter mer som propaganda .
Citera
2025-10-24, 22:31
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag läste på x att de har givit UAF fram till den 27e att retirera därifrån, sedan börjat slakten. 6/10 dödades sist när de gav samma ultimatum.

Efter pokrovsk kan Ryssland trycka norrut och det är katastrofalt för hela östfrontens försvarslinje,då de klipper allla förödenhetslinjer.
Sparar ditt meddelande (för vilken gång i ordningen jag har sparat meddelanden om att Pokrovsk är ”dagar från att intas” vet jag inte men, vi har hört det tjatet i över 1 år nu.) Du har givetvis fel. Ryssland är inte kapabla till att inta Pokrovsk med nuvarande styrkor. De har inte resurser nog. När ska du ge dig? Återkommer den 28:e och gör narr av dig. J-la pajas.
Citera
2025-10-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Sparar ditt meddelande (för vilken gång i ordningen jag har sparat meddelanden om att Pokrovsk är ”dagar från att intas” vet jag inte men, vi har hört det tjatet i över 1 år nu.) Du har givetvis fel. Ryssland är inte kapabla till att inta Pokrovsk med nuvarande styrkor. De har inte resurser nog. När ska du ge dig? Återkommer den 28:e och gör narr av dig. J-la pajas.

Ja för det kommer självklart att ändra kriget, vad en användare skriver i tråden.
Citera
2025-10-24, 22:38
Medlem
Många döda ryZZka orcher.

🇷🇺losses in 🇺🇦
#Pokrovsk battlefield

https://x.com/markito0171/status/1981720500880466062
Citera
2025-10-24, 22:42
Medlem
Pootin sanktionerna som USA införde kommer inte ha någon effekt.

Reporter: How much pressure new sanctions put on Putin?

Leavitt: A lot. They’re pretty hefty. China is scaling back oil purchases from Russia. India has done the same. Trump also pushed EU countries. It’s full-court press, these sanctions are going to do harm. 1/

https://x.com/Mylovanov/status/1981738351871787374
Citera
2025-10-24, 22:43
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ja för det kommer självklart att ändra kriget, vad en användare skriver i tråden.
Självmål 😄
Citera
2025-10-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Många döda ryZZka orcher.

🇷🇺losses in 🇺🇦
#Pokrovsk battlefield

https://x.com/markito0171/status/1981720500880466062

Kan du beskriva lite vad jag tittade på? Jag såg en massa cirklar, och ingenting som identifierade någonting. Inte ett enda lik kunde jag se. Eller några färger heller.
Citera
2025-10-24, 22:46
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Pootin sanktionerna som USA införde kommer inte ha någon effekt.

Reporter: How much pressure new sanctions put on Putin?

Leavitt: A lot. They’re pretty hefty. China is scaling back oil purchases from Russia. India has done the same. Trump also pushed EU countries. It’s full-court press, these sanctions are going to do harm. 1/

https://x.com/Mylovanov/status/1981738351871787374

Tror inte sanktionerna påverkar Putin så mycket, däremot det ryska folket.
Lika lite som sanktioner påverkar Kim Jong-un.

Finns det någon större ryssofob än Vladimir Putin?
Senast redigerad av Duvlort 2025-10-24 kl. 22:48.
Citera
2025-10-24, 22:46
Medlem
Citat:
Kan du beskriva lite vad jag tittade på? Jag såg en massa cirklar, och ingenting som identifierade någonting. Inte ett enda lik kunde jag se. Eller några färger heller.

Dött ryZZpack från dassfederationen RyZZland. Du kanske kan fråga MoonOfAlabama. Vad var deadline nu 27 oktober för Pokrovsk?
Senast redigerad av pettersson72 2025-10-24 kl. 22:55.
Citera
2025-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tror inte sanktionerna påverkar Putin så mycket, däremot det ryska folket.
Lika lite som sanktioner påverkar Kim Jong-un.

Finns det någon större russofob än Vladimir Putin?

Nej inte ens i väst finns det någon större ryssofob än Vladolf Putler mannen som slaktar ryZZka män på löpande band. Sanktionerna har ingen effekt ändå vill dassriket RyZZland att de ska tas bort och hugger som en kobra så fort det kommer en ny sanktion.
Senast redigerad av pettersson72 2025-10-24 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in