2025-10-16, 14:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorrmalmsTortyr
Pm-konvo med moderator:

(FB) Jag har blivit erbjuden att söka jobb för MI5 som Intelligence Officer, bli spion?

Min tråd i arbetsliv och arbetsmarknad blev slängd i papperskorgen trots att den var mycket seriös och hade seriösa inlägg.

Jag har nämligen blivit erbjuden att söka mig till intelligens inom London vilket var en möjlighet som dök upp efter jag gjorde ett test på MI5:s hemsida, vilket är redogjort för i trådstarten. Man kan alltså bli spion som yrke, därav diskussion kring det men moderatorn håller inte med. Har även länkat till Ryska spionorganisationen SVR där de förklarar hur man går tillväga för att bli spion, det är en utbildning man går inom intelligens i Ryssland, men utbildningen finns även att gå i London hos MI5.

Flytta tillbaka tråden, sämst censurforum.

Varför inte bara göra som mod säger?

Citat:
prova gärna med en ny tråd, gärna med formell yrkesbenämning etc. så det kan hållas sakligt.

Nu gnäller du ju bara för gnällandets skull. Din tråd kommer inte att flyttas tillbaka.
Citera
2025-10-16, 14:26
Medlem
kyrkstockens avatar
James Bonds titel är väl kommendörkapten eller något sådant. Inte spion faktiskt.
Citera
2025-10-16, 14:27
Bannlyst
Tråkigt censurforum, finns bättre där ute.
Citera
2025-10-16, 14:38
Avstängd
67arigGubbes avatar
Nu bad ju mod dig skapa en bättre tråd, gör det då? Inte så att han förbjuder dig att skapa trådar om yrket i sig.
Citera
2025-10-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
James Bonds titel är väl kommendörkapten eller något sådant. Inte spion faktiskt.

Det är ju hans grad. Hans yrke är underrättelseofficer eller i folkmun spion.
Citera
2025-10-16, 14:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför inte bara göra som mod säger?

Nu gnäller du ju bara för gnällandets skull. Din tråd kommer inte att flyttas tillbaka.
Vad är den formella benämningen för en spion då?
Det står ju Intelligence Officer i trådstarten.
Finns det någon mer formell benämning som vi inte känner till?
Senast redigerad av Giant Squid 2025-10-16 kl. 14:50.
Citera
2025-10-16, 14:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
CIA har ju inga sådana titlar övht, undercover
Citera
2025-10-16, 15:00
Avstängd
Citat:
Jag har nämligen blivit erbjuden att söka mig till intelligens inom London.
Du behöver söka hjälp för dina vanföreställningar.
Du är en arbetslös individ som brukar narkotika och har inte engelska som modersmål.
Om du fortfarande tror att MI5 skulle vara intresserad av att anställa dig så har du allvarliga brister i skallen.
Citera
2025-10-16, 15:10
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Pm-konvo med moderator:

(FB) Jag har blivit erbjuden att söka jobb för MI5 som Intelligence Officer, bli spion?

Min tråd i arbetsliv och arbetsmarknad blev slängd i papperskorgen trots att den var mycket seriös och hade seriösa inlägg.

Jag har nämligen blivit erbjuden att söka mig till intelligens inom London vilket var en möjlighet som dök upp efter jag gjorde ett test på MI5:s hemsida, vilket är redogjort för i trådstarten. Man kan alltså bli spion som yrke, därav diskussion kring det men moderatorn håller inte med. Har även länkat till Ryska spionorganisationen SVR där de förklarar hur man går tillväga för att bli spion, det är en utbildning man går inom intelligens i Ryssland, men utbildningen finns även att gå i London hos MI5.

Flytta tillbaka tråden, sämst censurforum.
Starta en ny tråd.
Du har rätt och mod erkänner ju det men som en kvinna kan denne inte be om ursäkt och göra rätt själv så mitt råd är att starta en ny tråd.
Citera
2025-10-16, 16:05
Bannlyst
Tramsig moderering. Tramsig admin. Tramsigt onlineforum. Låg nivå.
Citera
2025-10-16, 18:51
Medlem
Helt galet att moderatorn inte fattar. Jag menar, vem har tid med såna här pedanterier när det finns hemliga operationer att planera? Kanske de är rädda för att någon ska läcka information om deras egna källor?
Citera
2025-10-23, 23:01
Bannlyst
Protest. Jag kräver att tråden öppnas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem