Citat:
Ursprungligen postat av
Crabbofix
Jag bor i stockholm och åker i stort sett aldrig bil, men jag ser folk som inte tycks göra annat än åka bil, och min fråga blir förstås, vad fan gör ni med era liv? Hur blev det så här?
Folk sitter alltså dagligen i bilköer både till och från arbetet.
Men även på t ex en söndag åker dom i bilen, istället för att som vi andra, är ute och promenerar i solskenet så sitter dom i en bil och åker nånstans, eller från nånstans... det verkar som hela deras jävla tillvaro kretsar kring att sitta i bilen.
Vad fan är det för fel på er? tröttnar ni aldrig på att sitta i en bil jämt?
Man tittar ju på er och tänker "ok, där sitter ni i en jävla biljävel, medans vi andra sitter och chillar på en uteservering med en kall öl (ja ni dumma idioter kan ju inte ens dricka öl, för ni måste kunna köra bil) och man undrar vad fan är det för fel på er?
Varför slänger ni bort ert liv på att sitta i en plåtburk? Verkar ju helt skadad beteende.
Det är livskvalitet för dem. Finns ingen annan innehåll i deras liv än detta eviga åkande i plåtburken. Jag har har aldrig i mitt liv, och jag är en äldre tant tör jag säga, haft bil, men innehar körkort, som jag bara sporadiskt har använt. Cyklar 5 km till och från mataffären. På en vanlig cykel utan batteri.