2025-10-22, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Vem är Emil Johansson?
Förekommer i FUP:en med relativt stora summor?

Är det hennes lillebror? Har hon oxå sjunkit så lågt och blandat in sin sida av familjen?

Finns det fler Johansson i Linneas familj?
Citera
2025-10-22, 10:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej hon räknas inte som hans sambo, det är ett brott (som C nu är misstänkt för) att inte vara skriven på den adress som man har sin dygnsvila på.
Om hon inte stod på avtalet räknas hon inte som sambo.
Stod hon inte på avtalet har hon ingen rätt att ha tillgång till lgh.

Min fråga kvarstår om det ens fanns ett avtal, för annars gör ju Gustav precis som han vill med sin lgh.
Man behöver inte stå på kontraktet för att räknas som sambo ..

Nej, man gör inte som man vill även om avtal saknas, inte så länge personerna bor där. De räknas då som boende.
Varför tror du människor har så svårt att bli av med folk som invaderat t ex sommarstugor.
Citera
2025-10-22, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Finns det fler Johansson i Linneas familj?

Vad heter luggen i efternamn då? Han heter väl emil
Citera
2025-10-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Tjejen som skickade information till rask som Rask sen spred, hon blev ju dömd för förtal ihop med rask.
Så inte omöjligt att det blir samma sak för Anjo.

Det är inte omöjligt, men jag tror att ni hoppas för mkt för alla parametrar ska vägas in.

Ni glömmer att saker lagts ner mot chrippa pga åtalsunderlåtelse, det innebär att det är nedlagt för att han kommer dömas för värre brott.
Det innebär dock inte att saken inte hänt, och en åklagare kan när som helst lyfta på en åtalsunderlåtelse.
Detta är ngt som givetvis kommer ha en roll med i förtalsmålet. Vad Chrippa gjort som ligger under åtalsunderlåtelse.

Men ingen här inne vet, så det är bara och vänta o se.
Ni tror vad ni tror och jag tror att ni kommer bli besvikna när hela den grejen är överspelad, både när d kommer till utfall och hur ni tror att d kommer förändra nåt.
Hur mkr ni tror att d kommer påverka Anjo.
Citera
2025-10-22, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addictyo
Finns det FUP ute?

ja, ligger i tråden.
Citera
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Varför skulle jag vara tyst?
Eller någon annan med för den delen?

Jag har aldrig förnekat ekobrotten?

Du kan gå igenom min historik och se om du hittar något.

Även förnekare skulle ha rätt att uttrycka sin åsikt
När de inte kan bevisa det de påstår så fokusförflyttar de genom att börja ljuga och påstå saker man aldrig påstått
Hur deras hat mot chrippa kan göra så dessa användare förlorar förmågan att tänka själva och tänka logiskt är intressant ur ett psykologiskt perspektiv

Vet du om förtalet där chrippa och Linnea är målsägare har gått till åtal eller fortfarande bara är under utredning?
Citera
Medlem
Citat:
Du behöver inte nia mig eller rikta ett inlägg avsett för flera till mig.

Både Chrippa och Jocke har pratat om hur det gick till. Det var under en kortare tid.

Men de har valt att inte ta med det i åtalet. Jocke ska vara glad över det. Det är vanligt att allt inte kommer med.

Varför ska jocke vara glad för det?
Allt gick ju rätt till vilket Stefan Hallgren bekräftar.
Chrippa tyckte inte det gick rätt till men det är ju inte vad som gäller.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Från Linneas förhör, någon som har mer insyn i detta? kan inte minnas det varit nämnt?
Lägenheten i Stockholm som de bodde i när Chrippa häktades för bråket vid nyår och som Jocke och kompani stängde Linnea ute ifrån när de skulle "krossa" henne ..
Citera
2025-10-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Hoppas du tänker likadant gällande chrippas åtal. Och inte pratar som om han redan vore dömd skyldig till allt

Det är en jävla skillnad
Citera
2025-10-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addictyo
Finns det FUP ute?

Ja. Längre bak i tråden.
Citera
2025-10-22, 10:29
Avstängd
Citat:
Nej hon räknas inte som hans sambo, det är ett brott (som C nu är misstänkt för) att inte vara skriven på den adress som man har sin dygnsvila på.
Om hon inte stod på avtalet räknas hon inte som sambo.
Stod hon inte på avtalet har hon ingen rätt att ha tillgång till lgh.

Min fråga kvarstår om det ens fanns ett avtal, för annars gör ju Gustav precis som han vill med sin lgh.

Hon räknades visst som sambo. Hon hade ju sin dygnsvila där precis som du skrev.

Om hon var folkbokförd där eller inte vet jag inget om. Och hur kan man bryta mot lagen om folkbokföring om man inte bor på adressen?

Jag tror att du måste börja använda hjärnan lite.

Ett e exempel?
Familjen Rask består av fem personer. Det är pappa Rask som står på kontraktet (med borgenär iofs) resten av familjen skulle då enligt dig inte bo där då de inte står på kontraktet?

Även om det dröjde lite innan familjen Rask ändrade folkbokföringen så var de ändå bosatta på den nya adressen helt lagligt.

Du försöker greppa efter småsaker som skulle göra att Gustav hade rätt att göra som han gjorde. Du kommer att få jobba länge och i onödan.
Citera
2025-10-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är ansvarig för det han spridit. Hur kan det var så svårt att förstå.

Det va inte saken här, utan själva händelsen, hur den gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in