Citat:
Hans advokat har inte ens klarat av att stoppa det skenande tåget, chrippa har fortsatt göra brott under förundersökningen.
Ni har nog glömt hur paret låtit, vad dom gjort, hängt ut och hur dom förtalat själva.
Vi har ju inte glömt "fortsätt pumpa videos Anjo jag behöver pengar"
Chrippa har oxå en stor publik och jag tänker att man kommer lyfta fram antalet visningar hos C, sen att folk kollat på hans grejer för att man skrattar åt honom är ju inget sombtar bort trafiken.
Ni har nog glömt hur paret låtit, vad dom gjort, hängt ut och hur dom förtalat själva.
Vi har ju inte glömt "fortsätt pumpa videos Anjo jag behöver pengar"
Chrippa har oxå en stor publik och jag tänker att man kommer lyfta fram antalet visningar hos C, sen att folk kollat på hans grejer för att man skrattar åt honom är ju inget sombtar bort trafiken.
Advokaten har lika lite makt att stoppa Chrippa som alla andra. Precis på samma sätt som Anjos advokat inte har stoppat Tjocka grisen i Norrköping från att begå nya förtal trots att det pågår en förundersökning mot honom för samma sak.
Även om det du påstår skulle vara sant, så är det en piss i havet jämfört med det som Anjo och Rask har spridit. Anjo och Rask har dessutom dragit det på sig själva, så de kan liksom glömma samhällets hjälp att driva det. Medan deras beteende i allra högsta grad är sådant som samhället ser strängt på, därför kommer de nu bli åtalade för grova förtal.
Nej, det blir svårt att glömma när det upprepas så mycket. Det är bland annat det som kriminaliseringen av förtal tar sikte på att beivra. Att för bara att någon gjorde något korkat längre bak i tiden så ska man inte kunna komma dragandes med det för all framtid och påminna alla om hur dålig personen är. Man kan själv ha gett upphov till det, men man har ändå rätt att gå vidare.
Att en utredning ligger öppen talar sitt tydliga språk. Anjo har betett sig riktigt korkat, och han kommer att dömas för sitt kriminella beteende. Det är liksom bara att tugga i sig det. Chrippa och Linnea har rätt att slippa bli smutskastade på det där sättet. De är inte mindre människor för att de misstänks för ekobrott.