2025-10-20, 01:07
Medlem
Citat:
Pojken med guldbyxorna has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space.

Förslag: Ta bort begränsning i antal PM för moderatorer. Det är ju absurt att man inte ska kunna PMa en moderator.

Men jag är ta mig fan inte ett skvatt förvånad, allt som har med moderering på det här forumet verkar ha tappat all sans och moral.
Citera
2025-10-20, 01:10
Medlem
kalkryggars avatar
Lite dumt om inte moderatorer har det obegränsat.

Det borde de ha.
Citera
2025-10-20, 15:29
Moderator
Maviels avatar
Det bör gå att PM:a berörd moderator nu.
Citera
2025-10-21, 13:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det bör gå att PM:a berörd moderator nu.
Har mods också bara 500st i gräns?
Citera
2025-10-21, 14:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Har mods också bara 500st i gräns?

2500 om det inte har ändrats.

(FB) Moderatorer med fulla inkorgar!
Citera
2025-10-21, 23:05
Medlem
Det är ju normalt att moderatorer har betydligt mer pm-trafik än de flesta vanliga medlemmar, eftersom de behöver kommunicera inbördes, diskuterar inbördes (jag antar att en del av detta diskuterande görs via pm eller cirkulär-pm,. ungefär som med vanlig e-post, inter bara på de särskilda mods-forumen), kommunicerar med admins, tar emot anmälningar och meddelanden från en del medlemmar osv. Det blir en hel del, och redan av ordningsskäl 'är det viktigt att moderatorerna inte känner sig tvungna att hela tiden hålla på och gallra bland sina meddelanden för atty inte "slå i taket".

Det senare är ett problem som jag själv ofta har haft, trots att jag förstås aldrig varit moderator här på Flashback. När man har vistats här i många år samlar man dock på sig en del meddleanden och diskussioner som är värdefulla att behålla.

Moderatorer borde ha obegränsat antal pm, utan tak, och det är enbart en fråga om att ordna det på servrarna. Så mycket minne tar det inte att det skulle vara något verkligt problem, det handlar ju om ren text. När en person upphör att vara moderator får man förstås sätta någon sorts övre gräns, men det vore ju lämpligt att den gränsen dels är litet högre än för vanliga medlemmar, dels inte behöver kicka in med en gång utan låt oss säga tre månader efter att mod-uppdraget har avslutats, vilket ger tid att gallra bort det man inte längre vill eller behöver ha kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in