2025-10-21, 04:50
Medlem
Min kamera slutade plötsligt funka, så står det att kamera ej känns igen och kan ha installerats inkorrekt eller vara oäkta.

Mobilen är en iPhone 14
Aldrig varit öppnad Inga sprickor fint skick överlag, vad kan detta bero på? Och hur löser jag detta.
Har testat att nollställa utan framgång. Värt att tillägga är kanske att jag var med om när de ”hände” då kameran plötsligt frös och sen bara blev svart…

Lampan funkar inte heller
Citera
2025-10-21, 08:23
Medlem
Gör en reklamation.
Citera
2025-10-21, 08:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvpabank
Min kamera slutade plötsligt funka, så står det att kamera ej känns igen och kan ha installerats inkorrekt eller vara oäkta.

Mobilen är en iPhone 14
Aldrig varit öppnad Inga sprickor fint skick överlag, vad kan detta bero på? Och hur löser jag detta.
Har testat att nollställa utan framgång. Värt att tillägga är kanske att jag var med om när de ”hände” då kameran plötsligt frös och sen bara blev svart…

Lampan funkar inte heller
Ja det var en berättelse. Men vad ska vi diskutera?
Förslag på vad som an vara fel?
Hur du kan få hjälp att lösa problemen?
Eller ?

Förslagsvis tar du med dig telefonen till en firma som lagar sådant här.
Citera
2025-10-21, 09:51
Medlem
Kollektivtrafikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Gör en reklamation.
Om du har köpt den från Apple så får du en sprillans ny om du reklamerar!
Citera
2025-10-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektivtrafiken
Ja om judebolaget godkänner reklamationen absolut. De har nämligen 1 år garanti på den som standard.
Citera
2025-10-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektivtrafiken
Kanske. Tre års rätt enligt konsumentköplagen gäller för reklamation av ursprungligt fel, vilket en inbyggd kamera kan anses ha om den inte har utsatts för någon utanpåliggande skadlig verkan. I så fall har säljaren/tillverkaren rätt att antingen reparera eller ersätta varan.
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Ja om judebolaget godkänner reklamationen absolut. De har nämligen 1 år garanti på den som standard.
Antisemit och okunnig på samma gång, vad förvånad jag blir.
Citera
2025-10-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Kanske. Tre års rätt enligt konsumentköplagen gäller för reklamation av ursprungligt fel, vilket en inbyggd kamera kan anses ha om den inte har utsatts för någon utanpåliggande skadlig verkan. I så fall har säljaren/tillverkaren rätt att antingen reparera eller ersätta varan.

Antisemit och okunnig på samma gång, vad förvånad jag blir.
Du har aldrig reklamerat något hör jag. De nekar dig över de konstigaste jävla skälen när du försöker lämna in den, mestadels pga okunnighet från personalen på stället.
Citera
2025-10-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja det var en berättelse. Men vad ska vi diskutera?
Förslag på vad som an vara fel?
Hur du kan få hjälp att lösa problemen?
Eller ?

Förslagsvis tar du med dig telefonen till en firma som lagar sådant här.

Tänkte om någon var duktig på iPhone och kunde få en bra förklaring vad som brukar ha hänt när de blir såhär.
Lämna in kommer jag nog inte göra, har ändå bytt ganska mycket delar på iPhone innan men är absolut inget proffs.
Citera
2025-10-21, 14:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvpabank
Tänkte om någon var duktig på iPhone och kunde få en bra förklaring vad som brukar ha hänt när de blir såhär.
Lämna in kommer jag nog inte göra, har ändå bytt ganska mycket delar på iPhone innan men är absolut inget proffs.
Tips, kolla Youtube. Där kan finnas bra tips.
Hittade nyligen mycket bra hjälp för en färglaser som slutade fungera.

Tips, prata med någon firma som lagar iPhone och få uppgift på vad det skulle kosta.

Annars kan du formulera så här:
Är det någon som råkat ut för samma problem på en iPhone och hur löste det sig?
Behövde ni lämna in den eller lyckades fixa det själva och i så fall hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in