Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Vilket fyllesvammel på dig ditt stolpskott. Sverige var inget högskatteland på 1960-talet utan blev det först på 1970-talet efter att Palme tokexpanderat den offentliga sektorn. Försök att få in det.
Alltjämt vägrar du förstå att Sverige styrs av liberala värderingar medan Ryssland styrs av traditionella konservativa värderingar. Den liberala värdegrund som gäller i dagens Sverige har dessutom inte särskilt många decennier på nacken. Det var t.ex först på 1970-talet som fri abort kom och homosexualitet avfördes som en psykisk sjukdom. Spräck inte något blodkärl i skallen nu i ren ilska. Efter typ booster nr 14 med covidvaccin är inte din boomerkropp i bästa skick.
Ja, det kom att bli det efter att man höjde skatterna på 1960-talet.... det stod ju för fan i artikeln du länkade. Läs den.
Jag är fullt på det klara med att Sverige är liberalare än Ryssland. Det är inte vad vi diskuterar!
Vad jag inte håller med om alltjämt är att Sverige var ett konservativt land i stil med Ryssland 1960. Jag menar att Sverige aldrig varit likt Ryssland, vi har haft betydande skillnader mellan oss, även Om Sverige inte var liberalt för 200 år sedan.
Humanism och upplysning (frihetstiden, fråga din SO-lärare) kom aldrig till Ryssland, lika lite som till araber och turkfolk. Det tycker du säkert är bra, men där ligger en stor skillnad. Svenska soldater förfasade sig över ryska soldaters framfart mot civila under napoleonkrigen enligt dagböcker.
Du är så jävla oärlig i ditt sätt att debattera, du suger verkligen. Halmdockor, flyttar målstolpar, personangrepp, felciterar referenser (den där var inte första gången du bara klistrar en källa och hoppas den inte blir läst).
Du suger grabben.
Ja, men homosexualitet sågs som ett utslag av borgerlig dekadens i Ryssland. Jag vet inte ens om de haft en diagnos för den? Det är ju svårt att jämföra då de var auktoritärt ortodoxa marxister på den tiden. 1979 var Sverige mer konservativt än Ryssland hursomhelst.
Graden av homofobi avgör inte hur konservativ man är, det är mer om man är sexuellt osäker som skapar homofobin. Du är oskuld, eller hur?