2025-10-19, 22:10
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
En journalist eller debattör skrev att Putin gjort samma misstag som Hitler. Att han knutit sitt eget öde till kriget... Alltså att om han inte vinner kriget så är det över med Putin, på liknande sätt som det slutade för Hitler i bunkern.

Vad tror ni?
Hur det än går med kriget så är det över för Putin.
Citera
2025-10-19, 22:20
Avstängd
TantRossins avatar
Ryssland fortsätter att avnazificera Ukraine till landet är rensat. Ukraine ska bort från världens kartan, samma med Israel.Tony Greenstein;
https://youtu.be/o9evhLCuA_k?si=WM1eiQj2zzIkXZ2s
Citera
2025-10-20, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Hur det än går med kriget så är det över för Putin.

"You get out what you put in" some de säger. Eller snarare "when Putin puts in, something comes out"...
Citera
2025-10-20, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ryssland fortsätter att avnazificera Ukraine till landet är rensat. Ukraine ska bort från världens kartan, samma med Israel.Tony Greenstein;

Vem bestämmer det? Och hur många är nazister i Ukraina idag? Jag tvivlar på nazister har stort inflytande där.. T o.m. långt före kriget försökte de styrande i Ukraina avlägsna sig från mer extrema grupper. Eller det sa de åtminstone...
Citera
2025-10-20, 07:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur yttrar sig denna påstådda nazism i Ukraina?

Förföljs judar, zigenare och homosexuella?
Försöker Ukraina utöka sitt territorium?
Citera
2025-10-20, 07:40
Medlem
Egentligen är det fullt möjligt att Putin sitter kvar i makten tills hand dör, kanske 15-20 år till oavsett om han avslutar kriget eller inte. Kriget kan även pågå i 15-20 år till.

Men sannolikheten för det är ganska låg. Farorna är många menar jag. För en person som Putin så ligger döden runt hörnet vilken sekund som helst. Ovanpå det så är han ändå ganska gammal, vilket innebär att även hälsomässigt så kan han dö.

Putin kan avsluta kriget, men han kan oavsett vad inte återupprätta förtroendet och få igång normal handel med framförallt Europa eftersom Europa av ren självbevarelsedrift kommer att vara mycket försiktiga med att återigen göra sig beroende av den uppenbart fientliga och aggressiva moskvastaten.

Så moskvastaten står oavsett huruvida man fortsätter kriget eller inte, inför en mycket bister och svår tidsperiod.
Citera
2025-10-20, 07:53
Medlem
Citat:

Jaså? Har du då någon aning om varför alla nazister och fascister i Europa och USA verkar stå på Rysslands sida? Känns det trovärdigt att nazister vill utrota nazismen?

Och som Clay frågade: skulle du kunna berätta lite om hur nazismen yttrar sig i Ukraina? Hur många judar har till satts i läger eller mördats?
Citera
2025-10-20, 09:33
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur yttrar sig denna påstådda nazism i Ukraina?

Förföljs judar, zigenare och homosexuella?
Försöker Ukraina utöka sitt territorium?
Zionazism. Som Hitler, som själv var zionazist; till den sista tysker, han brydde sig inte om det tyska folket, och samma ser vi i Ukraine; till den sista ukrainer. Det är en kult, en dödskult.
Citera
2025-10-20, 09:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Zionazism. Som Hitler, som själv var zionazist; till den sista tysker, han brydde sig inte om det tyska folket, och samma ser vi i Ukraine; till den sista ukrainer. Det är en kult, en dödskult.

Nej, jag frågade hur din påstådda nazism manifesterar sig i Ukraina. Vad för nazistiska grejer håller de på med?

Att försvara sig mot en blodtörstig invällare är ju knappast nazism. Även om det finns döda och stupade. Om det vore ett kriterium blir ju Ryssland/Sovjet okrönta mästare i nazism, med sina 27 miljoner döda. Tala om dödskult

Så, vilka nazistiska paradgrenar ägnar sig Ukraina åt?

Vad tycker förresten tant själv om judebögar? Gillar du såna?
Citera
2025-10-20, 09:39
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jaså? Har du då någon aning om varför alla nazister och fascister i Europa och USA verkar stå på Rysslands sida? Känns det trovärdigt att nazister vill utrota nazismen?

Och som Clay frågade: skulle du kunna berätta lite om hur nazismen yttrar sig i Ukraina? Hur många judar har till satts i läger eller mördats?
Det där är lite av en överdrift. Vi är många som stödjer Ryssland, för att Ryssland gjorde rätt i sak med att intervenera Ukraine. Är det något jag inte är, så är det nazist och fascist. Båda ideologier är människofientliga.
Citera
2025-10-20, 09:44
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, jag frågade hur din påstådda nazism manifesterar sig i Ukraina. Vad för nazistiska grejer håller de på med?

Att försvara sig mot en blodtörstig invällare är ju knappast nazism. Även om det finns döda och stupade. Om det vore ett kriterium blir ju Ryssland/Sovjet okrönta mästare i nazism.

Så, vilka nazistiska paradgrenar ägnar sig Ukraina åt?

Vad tycker förresten tant själv om judebögar? Gillar du såna?
Finns massor av bevis. Att du har varit blind och döv i mer än 3 år, vad kan jag göra åt det?
Bögeri är unaturligt, det ska inte promoveras i offentlig rum.
Citera
2025-10-20, 09:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Finns massor av bevis. Att du har varit blind och döv i mer än 3 år, vad kan jag göra åt det?
Bögeri är unaturligt, det ska inte promoveras i offentlig rum.

Men hur svårt ska det vara att visa dessa bevis då? Och då menar jag inte ett klistermärke på en pansarvagn eller en kompaniflagga innan kriget, utan verklig och utövad nazism på statsnivå.

Iom att Zelenskyj är jude måste jag säga att du börjar i uppförsbacke. Lägg till att du är homofob och jag sätter en slant på att tant ogillar judar.

Vem är mest nazist nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in