2025-10-19, 20:12
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Chat GPT är inte ett uppslagsverk, utan simulering av mänsklig kommunikation.

Det spelar stor roll vad man frågar CharGpt med.
Exempelvis, ett recept på en maträtt så kan den absolut vara legitim.
Nu i detta fallet så handlar det om en sannolik utgångspunkt för chrippa i ett åtal och det är inte bara ChatGpt som säger att det kan leda till fängelse.
Läser man på om vad han står åtalad för, samt alla faktorer som spelar in så lutar det åt ett fängelsestraff.
Citera
2025-10-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hon måste begära det och inte bara en gång. Han ljög för alla när han sa att han pissade rent vilket bevisades sedan att han inte gjorde det.

Jag fattar inte grejen med att ha muskler så man ser helt vanskapt ut. Innan några går i taket så är detta min personliga åsikt.

Jag håller med dig. Han ser faktiskt ut som en T-rex. Larvigt korta armar som förstärks när han rör dem.
Citera
2025-10-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kanske klassas som en drog? Ja vet inte? Har man tex benso på recept klassas även det som drog då?

Benso klassas som narkotikapreparat.
Citera
2025-10-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Det va ett jävla tjat om våra fantasivärldar konstant, hittils har allt som pratats om tidigt I tråden blivit verklighet.
Ni hittar på egna lagar och hur saker går till och när man rättar er är det en fantasivärldvärld. T.o.m när man skickar info ur lagen och kronofogden så ger ni er.
DET ENDA ni ser då är att d står att "det mest troligt kommer avslås" då låter det "titta det är inte omöjligt du har fel".
Ni glömmer dock alla parametrar kring chrippas situation.

Vid skälighetsbedömningen ska särskilt beaktas omständigheterna vid skuldernas tillkomst, de ansträngningar gäldenären har gjort för att fullgöra sina förpliktelser.

Precis. Hans personalia lär inte gå av för hackor..
Citera
2025-10-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Det va ett jävla tjat om våra fantasivärldar konstant, hittils har allt som pratats om tidigt I tråden blivit verklighet.
Ni hittar på egna lagar och hur saker går till och när man rättar er är det en fantasivärldvärld. T.o.m när man skickar info ur lagen och kronofogden så ger ni er.
DET ENDA ni ser då är att d står att "det mest troligt kommer avslås" då låter det "titta det är inte omöjligt du har fel".
Ni glömmer dock alla parametrar kring chrippas situation.

Vid skälighetsbedömningen ska särskilt beaktas omständigheterna vid skuldernas tillkomst, de ansträngningar gäldenären har gjort för att fullgöra sina förpliktelser.

Absolut, kanske dröjer en stund innan han får skuldsanering.
MEN, alla glömmer att han kanske faktiskt inte ens behöver ha en vit inkomst, eller ens behöver bry sig om skulderna.
Ingen vet hur mycket Chrippa har undanstoppat i crypto, bara för att staten lyckats hitta ~50k SEK av hans crypto så kan han fortfarande ha 0-10++ miljoner ytterligare i crypto undangömda som staten inte lyckats hitta.
Jag lovar man är inte dum om man lyckas skapa så pass stora intäkter som Chrippa har lyckats med, varelse man skattar för dom eller ej…
Citera
2025-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
MEN, alla glömmer att han kanske faktiskt inte ens behöver ha en vit inkomst, eller ens behöver bry sig om skulderna.
Ingen vet hur mycket Chrippa har undanstoppat i crypto, bara för att staten lyckats hitta ~50k SEK av hans crypto så kan han fortfarande ha 0-10++ miljoner ytterligare i crypto undangömda som staten inte lyckats hitta.
Jag lovar man är inte dum om man lyckas skapa så pass stora intäkter som Chrippa har lyckats med, varelse man skattar för dom eller ej…
Dröjer en stund.

Källa? Du fortsätter att fabulera om något du inte har en aning om. Det är en av dom största idioterna du idoliserar. Pojken som inte gått färdigt grundskolan. Flickan som analyserar förhudsundersökningar.

Jag tjänade mer under samma period men skattade för pengarna.

Kämpa på.
Citera
2025-10-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Han kanske kan plugga in nian på kåken så han iallafall kan få betyg från grundskolan?

aldrig att han skulle klara något så svårt. han lär få börja med att läsa in mellanstadiet först.
Citera
2025-10-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
aldrig att han skulle klara något så svårt. han lär få börja med att läsa in mellanstadiet först.
Det är sant. Men han kommer ha gott om tid så först mellanstadiet och sen försöka med högstadiet, även om han kommer misslyckas så är det värt ett försök för att få grundskolebetyg.
Citera
2025-10-19, 22:13
Medlem
Citat:

Är du alltså impad av en kriminell fjant som "jobbar" som influencer? Får man fråga, hur uppfostrades en sådan som du, fick du någonsin lära dig vad som är rätt och fel tex?

Är man någorlunda frisk så kommer man inte må bra av livet man lever på flykt, även om det skulle finnas pengar.

Nu kommer inte denna pajas göra det, men man kan ju titta på liknande personer, som tex kriminella Hassanjävlar. Dom är körda i huvudet något så kopiöst och därför kan dom leva "Ok" enligt dom själva och skryta lite om deras fina adidasbrallor och så. Ja tills dom eller anhöriga knäpps av några likasinnade från fientligt gäng.
Citera
2025-10-19, 22:58
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det spelar stor roll vad man frågar CharGpt med.
Exempelvis, ett recept på en maträtt så kan den absolut vara legitim.
Nu i detta fallet så handlar det om en sannolik utgångspunkt för chrippa i ett åtal och det är inte bara ChatGpt som säger att det kan leda till fängelse.
Läser man på om vad han står åtalad för, samt alla faktorer som spelar in så lutar det åt ett fängelsestraff.
En fängelsedom är givet för Chrippa.
Chatgpt är sämst när det kommer till juridik. När jag pluggade juridik och använde chatgpt, så refererade den alltid till fel lagrum. Lagrum som inte ens existerade. Många lagar förändras och tillkommer för varje år och detta hänger inte chatgpt med på.
Citera
2025-10-19, 23:04
Medlem
Citat:

Hur mycket har han då? Du verkar ju veta att han har jättemycket undanstoppat.
Citera
2025-10-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
En fängelsedom är givet för Chrippa.
Chatgpt är sämst när det kommer till juridik. När jag pluggade juridik och använde chatgpt, så refererade den alltid till fel lagrum. Lagrum som inte ens existerade. Många lagar förändras och tillkommer för varje år och detta hänger inte chatgpt med på.

Med tanke på att han visste att han skulle slippa fängelse och Jacke bekräftade det då åklagaren inte sa det är det väldigt tydligt att de är sämre än mig på juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in