2025-10-16, 20:40
Medlem
Är ultras/yngre ultras något man bör gå med i om man blir erbjuden? Vad tycker folk?
Citera
2025-10-16, 23:11
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous144
Är ultras/yngre ultras något man bör gå med i om man blir erbjuden? Vad tycker folk?

Nä stanna hemma istället
Citera
2025-10-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hur ser det ut i dom större firmorna demografiskt numera?

Sedan slutet av 80-talet och början utav 90-talet när Black Army/Firman Boys och Järngänget stökade (på den tiden var det nästan bara helsvenska unga killar i firmorna) så har Sverige förändrats mycket demografiskt.

Malmö FF verkar ha många s k nysvenskar i sin klack och även GAIS hade flera nysvenskar bl a dom som hetsade mot vanliga supportrar och barnfamiljer. Är det mycket MENA folk i DFG, Firman Boys, KGB och Wisemen? Om ja, håller dessa killar till dom svenska firmornas hederskodex? Många killar i dom utsatta områdena med våldskapital saknar spärrar.

Du får ursäkta, jag vet inte vad som menas med Mena - antar du syftar på babbish...
Firmorna speglar väl fotbollspubliken i allmänhet, som speglar (i min mening) samhället i synnerhet.
Så ja, alla ligorna har svenska andra/tredje generationens invandrare. "Ursvenskarna" är väl fler.
Och då fler Mena-folk än för 30-40 år sedan. Så även generellt på läktarna. Som i sin tur tar ofantligt mycket mer folk än för 30-40 år sedan.
Bajen kunde ha en hemmapublik på 3300 pers och en cat C/B gruppering på upp mot cirka 150-200 pers en bra dag. Kanske till och bättre procentdelar än så. Många söp, drogs med och kaosade. Back in the days alltså.
Om du minglar runt lite på Nya Sös så ser du övergripande svennar, men en och annan som inte åker så mycket skidor
Citera
2025-10-17, 08:14
Medlem
Nån som kan förklara lite vad tumbaligan i bajen var? Är det äkta?
Citera
2025-10-17, 14:58
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Beror på. För min del kvittar det ganska mycket vad andra klubbar sysslar med och jag gissar att du inte är HIF.

Citat:
Nån som kan förklara lite vad tumbaligan i bajen var? Är det äkta?
Jag har fått för mig att de existerade innan KGB och var med om att grunda Kompisgänget. Mycket mer än så vet jag egentligen inte.
Citera
2025-10-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Beror på. För min del kvittar det ganska mycket vad andra klubbar sysslar med och jag gissar att du inte är HIF.

Jag har fått för mig att de existerade innan KGB och var med om att grunda Kompisgänget. Mycket mer än så vet jag egentligen inte.
Kan säga att jag håller på me en av dom 3 riktiga 08-lagen

Vet någon om Ultras kör som firmor gjorde förut? Samt konfrontation på gatan?
Citera
2025-10-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Vad säger morsan och farsan?

farsan körde back in the days men är väll inget som gör mycket skillnad?
Citera
2025-10-17, 20:01
Medlem
konepistoolis avatar
Citat:
Kan säga att jag håller på me en av dom 3 riktiga 08-lagen

Vet någon om Ultras kör som firmor gjorde förut? Samt konfrontation på gatan?
Fråga dem i ditt lags kretsar istället för att fråga på flashback?
Citera
2025-10-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konepistooli
Fråga dem i ditt lags kretsar istället för att fråga på flashback?
Tror alla lags aktiva, (Iaf i sthlm) kan svara på konfrontation på gatan eftersom det involverar alla lag?
Citera
2025-10-18, 21:48
Medlem
Citat:
farsan körde back in the days men är väll inget som gör mycket skillnad?

Har vänner vars söner boxas i grupperingar, går lite i arv.
Personligen skulle jag aldrig tillåta det iom jag vill inte att min unge ska råka illa ut.
Citera
2025-10-19, 16:15
Medlem
Är det någon som sitter och trycker på videon när HBGY o AYS körde på Ättekullaskolan i Helsingborg runt 2007-2008? Lätt en av de vackrare box jag sett.
Citera
2025-10-19, 17:20
Medlem
Om du måste ställa frågan, och inte heller förstår skillanden på "huligan"/Ultras... stanna hemma lilla pojken!!

Citat:
Senast redigerad av I.Know.Nothing 2025-10-19 kl. 17:20. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in