2025-10-18, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Den, som jag gissar, mest trovärdiga beskrivningen av Saras hälsotillstånd är den här,
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=24056669564008096&id=10000275 1634510&mibextid=wwXIfr&rdid=w1xWae7E3Olt19i1#

som har postats i den här tråden tidigare:

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

ok tack för den infon det sa lite mer. Jag har valt att inte använda Facebook och jag gissar att i stort sett allt i deras forum ändå är inbördes beundran precis som på dumpen.se. Det var matnyttig info iaf
Citera
2025-10-18, 23:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Den, som jag gissar, mest trovärdiga beskrivningen av Saras hälsotillstånd är den här,
[url]https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=24056669564008096&id=10000275 1634510&mibextid=wwXIfr&rdid=w1xWae7E3Olt19i1#[/url

Som har postats i den här tråden tidigare:

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Ser nästan ut som han läst hennes journal, tror detta är dikterat av Sara för det är nog bara hon som har en så god bild av sjukdomen.

Men än sak ser man som inte stämmer med tidigare information, Sara har sagt hon är helt fri från tumörer efter att ha blivit röntgad, i texten hävdas att hon inte fick någon röntgen och att i hennes fall gjordes ingenting. Kanske just för att de inte såg något på röntgen.
Citera
2025-10-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ser nästan ut som han läst hennes journal, tror detta är dikterat av Sara för det är nog bara hon som har en så god bild av sjukdomen.

Men än sak ser man som inte stämmer med tidigare information, Sara har sagt hon är helt fri från tumörer efter att ha blivit röntgad, i texten hävdas att hon inte fick någon röntgen och att i hennes fall gjordes ingenting. Kanske just för att de inte såg något på röntgen.

Jag tror hon ljuger om sitt sjukdomstillstånd, märkligt att hon fick veta det här bara några dagar innan hon skulle upp i rätten, hon testade chansa igen på att få rättegången uppskjuten och lyckades. Jag fattar inte att folk fortfarande går på Saras lögner gång efter gång. Jag menar hon fixar att sitta i en bil flera mil å springa efter gäddor, signera böcker på bokmässor men hon klarar fan inte av att sitta i en rättegång! Hon vet väl om att hon åker dit om hon närvarar på rättegången och gör allt för att undvika det.
Citera
2025-10-19, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Sjöbergs siffra om 4% var korrekt, en annan undersökning visade 5% d v s väsentligen samma. Det är då lögn att påstå att det är över 10% av anmälningar som går till fällande dom. Det var det saken gällde.

Problemet med denna låga siffra är att den indikerar dåligt utredningsarbete. Andra länder tycks lyckas bättre. Vid komparativa undersökningar finner man t ex att de gör fler och noggrannare förhör än vad vi gör i Sverige.

Källa:
https://shop.nj.se/products/overgrepp-mot-kvinnor-och-barn?utm_source=chatgpt.com
Har du läst boken? Har du läst sammanfattningen av boken? Eller du har bara läst texten som chatgpt spottade ut åt dig?

Olika länder har olika sätt att presentera statestik och olika sätt att ta emot anmälningar.
Under coronan satte sverige alla som dött med viruset i blodet som statestik för dödsfall av viruset, även om personen uppenbarligen dog i en trafikolycka. För att sverige ansåg att det kunde funnits en chans. Andra länder gör inte så.

Att pressentera siffran 4% är missvisande. Då det rör sig om anmälda. Är det där emot 4% av startade förundersökningar? Nej, de nämner 4% av anmälda brott. Alltså inkluderar de saker som falska anmälningar, så som frustrerade ex som i falskhet anmäler för att göra livet svårt med mera.

Det är svårt att veta exakt vad den siffran bygger på utan att ha gått igenom allt kärnmaterial. Som sagt därför är siffran missvisande och tjänar bara ett politiskt syfte, vilket är poängen med patriks påstående.

Det är mer fättvist att kolla på åtal och domar som då är närmare 50%

Eller har du statestik på att det inte bara rört sig om anmälningar på dessa 4% utan att alla gått vidare till förundersökning och sedan blivit nerlagda? Eller hur många av dessa 90% är det som blivit nerlagda före förundersökning?
Citera
2025-10-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Har du läst boken?

Ja, jag har läst den. Har du?

(som vanligt fattar du inte ett skit: ChatGPT har inte sammanfattat något, men har använts som sökmotor).

https://shop.nj.se/products/overgrepp-mot-kvinnor-och-barn
Citera
2025-10-19, 10:30
Medlem
För att avrunda denna härliga vecka vill jag påminna om stämningen mot staten för att vi i strid med EU-rätt inte tillåter att sanningsbevisning beaktas i förtalsmål (innan försvarlighetsbedömningen).

https://www.parabol.press/darfor-stammer-vi-svenska-staten/
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/fortalsdomda-kvinnor-ska-krava-staten-pa-skadestand/

Tydligen strider det också mot EU-rätt att frihetsberöva någon till följd av yttrandefrihetsbrott, alltså gör Sverige fel som har fängelse i straffskalan för förtal.

https://www.sverigesradio.se/artikel/advokat-fel-nar-tonarstjej-domdes-for-fortal-vill-andra-lagen
Senast redigerad av Regislator 2025-10-19 kl. 11:16.
Citera
2025-10-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag välkomnar lagen men är du medveten om att det var en debattartikel av Jimmie Åkkesson SD du läste? Hur i helvete skulle Jimmie få med kommunisterna och C på tåget?

Raljera, jag är lite förtjust i Sara och det kan väl inte vara förbjudet?

Sara kommer naturligtvis inte nöja sig nu när hon har vittring på annat än mökana. Dumpen har varit lite försiktiga med resor till USA och inte pratat högt om varför Dumpen inte får sätta sin fot i USA där det är betydligt hårdare lagar och det beror på Saras tidigare domar för med det bagaget så släpps man inte in när Trump är sheriff. Patriks kokain-skandaler har väl inte hjälpt till iofs men idag är Patrik farfar med hela svenska folket och blir julvärd 2025.

Vid gränskontrollen i USA blir man inkallad för samtal för en 4 år gammal fortkörning, Prutt-Sara har 35+ domar på sig så hur kommande dokumentär ska se ut återstår att se.

Och i samma artikel beskriver han hur 2 lagändringar gått igenom och börjat gälla den 1a april samt den 1a juni

Och varför skulle dom resa till USA? Du behöver inte fara längre än till våra grannländer för att hitta en bättre lagstiftning än Sverige, det är rätt onödigt att fara över Atlanten då
Citera
2025-10-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Och i samma artikel beskriver han hur 2 lagändringar gått igenom och börjat gälla den 1a april samt den 1a juni

Och varför skulle dom resa till USA? Du behöver inte fara längre än till våra grannländer för att hitta en bättre lagstiftning än Sverige, det är rätt onödigt att fara över Atlanten då

Ok bra men Sara sa själv att Dumpen skall börja samarbeta med ett amerikanskt mediebolag (minns ej vilket) och göra dokumentärer mm så jag undrade lite hur Sara skulle ta sig in i USA med 35+ domar i bagaget för jakt nån vacker solig dag, finns ju telefoner så det kanske löser sig på annat sätt Bertil lille. Madame slängde ur sig detta i någon av dom senaste 2-3 poddarna. Det kan vara lite hybris så klart men vad fan kör om det går.

Riktig krutgumma den här Magica de Hex och jag imponeras av hennes drivkraft och att hon alltid får sin vilja igenom. Hon är nästan lite för bra på sin sak och jävlar vad hon får in snabeln precis överallt.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-10-19 kl. 12:32.
Citera
2025-10-19, 12:39
Bannlyst
Citat:
För att avrunda denna härliga vecka vill jag påminna om stämningen mot staten för att vi i strid med EU-rätt inte tillåter att sanningsbevisning beaktas i förtalsmål (innan försvarlighetsbedömningen).

https://www.parabol.press/darfor-stammer-vi-svenska-staten/
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/fortalsdomda-kvinnor-ska-krava-staten-pa-skadestand/

Tydligen strider det också mot EU-rätt att frihetsberöva någon till följd av yttrandefrihetsbrott, alltså gör Sverige fel som har fängelse i straffskalan för förtal.

https://www.sverigesradio.se/artikel/advokat-fel-nar-tonarstjej-domdes-for-fortal-vill-andra-lagen

Du har lärt dig att källhänvisa till dina, inte helt sällan, skruvade inlägg. Bra jobbat gosse!

Ja vem har problem med detta egentligen? Förutom bevisligen hur lagen praktiseras i Svea rike jmf med EU då.

Det handlar väl sannolikt om vad som ligger till grund för uttalandet. Kan det påvisas att man har uppsåtet i att skada måltavlan genom att utpeka den som t.ex. klandervärd och att det är det som är motivet även om det man säger är sant så ska man sannolikt dömas även framåt anser jag. Men om det kan påvisas att uppsåtet är för att uppriktigt upplysa omgivningen om reel fara då kanske man inte borde det. Sedan kan jag nog tycka att om det är en dömd person som avtjänat sitt straff så ska statens eller domstolens utslag om avtjänat straff vara en gräns och om du efter detta ger dig på någon med diverse upplysningar som härrör ett redan avtjänat straff så ska du dömas. Annars är alla som hamnar i klammeri med rättvisan dömda för evigt. Känner jag mitt gamla fosterland rätt är detta återigen något som kommer att dras i långbänk och där ingen ev förändring är på g de närmsta 5-10 åren. Det finns heller ingen mening med att upplysa så hemskt många medan någon sitter i statens förvar och när den väl är ute, ja då är ju straffet avtjänat som sagt.

Det ger också en mycket intressant öppning om att ge sig på muslimer, svarta, kineser och annat man kan tänkas ha uppfattningar om även om vi inte pratar hets mot folkgrupp här men ur yttrandefrihetssynpunkt ändå en delikat frågeställning. Du får följa detta noggrant och återrapportera löpande om vilka framsteg som görs
Citera
2025-10-19, 13:22
Bannlyst
Efter att ha sett inlägget om Saras hälsotillstånd som publicerades av någon som kallar sig vän till Sara och med namnet Fredrik Vikström i någon Facebbookgrupp så blev det mycket tydligare vad vi kan förvänta oss här.

Hon är inte döende fnv den lilla morrhoppan. Inte inom sannolikt 5 år i alla fall med det som framgår just nu. Det som är lite märkligt fortfarande är det hon reagerat över själv varför läkaren skrivit in palliativ i hennes journal för det utgår jag ifrån stämmer genom det publicerade inlägget.

Den sk HIPEC som hon genomförde i 1:a läget är en vanlig behandlingsmetod när cancern spridits till buken. Man värmer helt enkelt upp cellgifterna till några grader varmare än kroppstemperaturen och sedan sköljer man bukhålan med dessa. Detta har dock bevisligen inte hjälpt den kriminella knarkaren. Det är också mycket märkligt att hon inte blivit kallad till återkontroll vilket låter osannolikt men om vi utgår från att det är sant så har vården gjort en riktig tavla då detta normalt skall ske inom 6 månader. Normalt är 2 återkontroller år 1 för att därefter övergå till årskontroller. Så det får vi ge henne. Samtidigt som vi tackar vården för att detta inte skett vilket naturligtvis äventyrat hennes hälsa med den fakta som är tillgänglig här och nu. För att övergå till ren gissning så opererar de inte tumörerna eftersom de satt sig på bukhinnan och då mina vänner, ja då pratar vi obotlig cancer och det i sig förklara i så fall att man benämner det palliativ. Men då är hon 1:a fasen fnv och nu vill man sätta in kemoterapi i kurer som ges i intervaller om 3 veckor. Sannolikt mumsar hon också lite morfin eller tex garbapentin eftersom kemoterapin eller cytostatikan ofta orsakar nervsmärta eller om tumörerna helt enkelt ligger och trycker på nerver. Det hon upplever fnv är garanterat illamående, kräkningar med blod, smärta och förmodligen påbörjad viktnedgång eftersom hennes aptit redan nu garanterat är mycket fålig och inte kommer att bli bättre. Så håll utkik i dumpen live om det är så att sörplar potenta energidrycker vilket är vanligt rekommenderat för personer med hennes tillstånd. Fram på stycket kan även en sond sättas in vilket inte är helt ovanligt. Men tyvärr så är hon i ett tidigt stadie av palliativ vård och det de gör med denna behandlingen just nu är inte för att behandla cancern men för att bromsa och hjälpa henne med livskvaliten genom smärtlindring. Normalt ger man ca 5-7 kurer kemoterapi i 3 veckors intervaller och sedan kommer hon vara sliten 1-2 månader och trött upp till ett halvår. Hon kommer att ha skapligt ont också under denna tiden.

Så detta kan vi unna henne. Gissningsvis så blir det inget ny rättegång förrän tidigast fram på vårkanten 2026 då hoppas vi att alla är på tårna och släpar henne framför tinget. Hon bör iaf ha ca 5 år av sitt kriminella jordeliv kvar utifrån nuläget även om det kan ändra sig fort.

Ha det så skönt Sara och vi tillönskar dig ett snabbt tillfrisknande så att du hinner ta ansvar för skiten du ställt till med innan du ska ned till helvetet.
Citera
2025-10-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ja, jag har läst den. Har du?

(som vanligt fattar du inte ett skit: ChatGPT har inte sammanfattat något, men har använts som sökmotor).

https://shop.nj.se/products/overgrepp-mot-kvinnor-och-barn
Alltså kan jag inte kommentera något av det, så om du vill använda den som källa får du snällt ta och summera vad i den boken som stödjer dina påståenden och hur dem stödjer detta.

Du slänger fram en bok som om någon skall förstå exakt vad du syftar på eller hänvisar till.

Att producera en källa men inte ett påstående är inget bra argument, då det inte betyder något.
Citera
2025-10-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Alltså kan jag inte kommentera något av det, så om du vill använda den som källa får du snällt ta och summera vad i den boken som stödjer dina påståenden och hur dem stödjer detta.

Du slänger fram en bok som om någon skall förstå exakt vad du syftar på eller hänvisar till.

Att producera en källa men inte ett påstående är inget bra argument, då det inte betyder något.

Prova läs på då, prova fatta vad du läser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in