2025-10-18, 22:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Låter ju helt sjukt.

Ställer sig TV4 centralt bakom det här?
Citera
2025-10-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror han åker. Pga hur hon sparat hans nummer.

Är det helt uteslutet att hon försöker framea honom? Jag menar de tog väl ändå mobilen från henne 2år senare?
Citera
2025-10-18, 22:32
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
[...]
Vad gäller parkeringen sedan så är det väl så att även om hon skulle ha ställt upp på en intervju (vilket jag ju inte tror då jag dom alla andra tror att dom knullade) så hade hon väl bara gjort det för den tid han betalade för. Så att bilen stod en timme bevisar ju bara att han var där lika länge som ett möte på 45 minuter och lite promenad tar. Sedan påstår han att de pratade i de där 45 minuterna.

Så de två saker du tar upp är inga direkta bevis som kommer få honom fälld. Det han åker på är hur hon hade sparat hans nummer.

Han säger ju själv att de pratade/promenerade i 15-20 min!
Citera
2025-10-18, 22:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Nja, hon kommer ju inte ens ihåg honom.

Hur blir det då med samtycket?
Citera
2025-10-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Är det helt uteslutet att hon försöker framea honom? Jag menar de tog väl ändå mobilen från henne 2år senare?
Hm, låter långsökt. ”Jag sparar hans nummer så här så åker han om polisen går igenom min mobil”. Då kan hon ju bara säga ”han köpte sex” istället.
Citera
2025-10-18, 22:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Nordström sätter kanske på sin kvinnliga chef?

Varför skulle hon annars hålla honom bakom ryggen?
Citera
2025-10-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Han säger ju själv att de pratade/promenerade i 15-20 min!

I första förhöret säger han att det var 15-30 minuter som det hela tog. I andra att de promenerade/pratade 15-20 minuter.

Man kan tolka det som att själva promenaden/samtalet tog 20 minuter men att det inklusive knacka på, förklara vem man är att hon tar på sig skor osv landar på minst 30 minuter. Klart mindre än en timme men iaf med promenad fram och tillbaka till bilen, inte helt orimligt.
Citera
2025-10-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nordström sätter kanske på sin kvinnliga chef?

Varför skulle hon annars hålla honom bakom ryggen?

Chefen håller honom inte bakom ryggen.
Om tv4profilen ljuger om händelsen har han fört även sin chef bakom ljuset till den verkliga orsaken till varför han var på platsen.

Chefen talar bara om för polisen om hur diskussionen gick med profilen när han påstod att det kommit in ett tips om att en höjdare inom näringslivet slagit och idkat samlag med en gravid hora
Citera
2025-10-18, 22:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Skulle han då ha ett uppdrag som borde vara polisens? Tydligen fanns det varken näringslivstopp eller någon misshandel utan något som Jens klurade ut själv när det blev trångt i kalsongerna.
Det är naturligtvis ingenting unikt i att grävande journalist ägnar sig åt att undersöka saker som är olagliga, men har det alltså bevisats att det inte fanns något bakom näringslivstoppen och den prostituerade?
Citera
2025-10-18, 22:57
Medlem
Citat:
Hm, låter långsökt. ”Jag sparar hans nummer så här så åker han om polisen går igenom min mobil”. Då kan hon ju bara säga ”han köpte sex” istället.

Ja. Du har nog rätt.
Men jag tror ändå det är lätt för profilens advokat att hävda att hon märkt fel nummer.
Citera
2025-10-18, 22:57
Medlem
Det som nu blir mest intressant är följande:

- är det verkligen möjligt att denne journalist velat ha sexuellt samröre med henne?

- kommer hon åtalas för grovt bokföringsbrott/skattebrott?

- vem är svinet till pojkvän som utsätter sin partner för att tvingas sälja sin kropp?

- kommer hallicken åtalas, dömas och utvisas?

Finns namm/bild på pojkvän och hallick?
Citera
2025-10-18, 23:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Chefen håller honom inte bakom ryggen.
Om tv4profilen ljuger om händelsen har han fört även sin chef bakom ljuset till den verkliga orsaken till varför han var på platsen.

Chefen talar bara om för polisen om hur diskussionen gick med profilen när han påstod att det kommit in ett tips om att en höjdare inom näringslivet slagit och idkat samlag med en gravid hora

KK har kanske snackat ihop sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in