2025-10-18, 08:08
Medlem
En stor trygghet för mig har alltid varit att kunna slå på den gamla imacen och spela Age of empires 3 och zooma ut. Tyvärr sjöng den sin sista vers häromdagen och jag installerade en nya imacen. Lite större, lite snabbare och lite mindre kompatibel med den digitala kopian av AoE3 som jag hade på min gamla imac, tyvärr. Jag har kikat runt lite på Steam och fysiska versioner men det verkar dåligt med tillgänglighet på mac-plattformen. Eller har jag missat något?
Citera
2025-10-18, 10:04
Medlem
Pusts avatar
Definitive Edition ska visst fungera med Whisky:

https://github.com/Whisky-App/Whisky

Video:

Age of Empires 3: Definitive Edition on Mac M2 16GB
https://www.youtube.com/watch?v=U87Thj2mN24

Annars är det väl Parallells Desktop eller CrossOver som gäller.

Det finns ju även cloudtjänster såsom Shadow PC. Kostar dock från och med $32 i månaden.
Citera
2025-10-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUNGL
En stor trygghet för mig har alltid varit att kunna slå på den gamla imacen och spela Age of empires 3 och zooma ut. Tyvärr sjöng den sin sista vers häromdagen och jag installerade en nya imacen. Lite större, lite snabbare och lite mindre kompatibel med den digitala kopian av AoE3 som jag hade på min gamla imac, tyvärr. Jag har kikat runt lite på Steam och fysiska versioner men det verkar dåligt med tillgänglighet på mac-plattformen. Eller har jag missat något?
Vad exakt var det som gav upp på macen? Annars är ju en likvärdig säkerligen inte särskilt dyr att köpa beg. Gissar på att vi pratar om G3/G4 eller tidiga Intel-iMacar nu?
Citera
2025-10-18, 19:53
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUNGL
Ja, man skulle gärna vilja lira lite kort på sin imac 27" a1312. hehe.

Jag har bara kört HF2 på den via steam. Fast det var längesedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in