2025-10-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Låter som Epstein-Barr -virus och Hodgkins lymfom.
Jag läste på om de två du nämnde och det låter troligt. Han kan ju ha haft nedsatt immunförsvar. Någon i tråden skrev att han hade alkoholproblem, som gick i skov. Mig veterligen kan alkoholförtäring i stora mängder ge upphov till sämre immunförsvar.

Är du läkare, eftersom du var snabb att skriva orsakssambandet?🙏🏻
Citera
2025-10-18, 00:27
Medlem
Känner inte ens igen ansiktet. Men trist att dö så ung.
Citera
2025-10-18, 00:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Virus som utvecklades till cancer.

Vad som! Jag menar handlar mycket om livsvilja. Man läser om folk de får besked om cancer på fredag är döda på söndag... Väldigt många ger upp utan kamp tror det inte finns en chans.
Citera
2025-10-18, 00:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Virus som utvecklades till cancer.

Vad som! Jag menar handlar mycket om livsvilja. Man läser om folk de får besked om cancer på fredag är döda på söndag... Väldigt många ger upp utan kamp tror det inte finns en chans. Jag och så många andra tickar på fortsatt. Ge fan aldrig upp. Det finns alltid chans att vinna mot dödsjävulen. Ge ALDRIG upp.
Citera
2025-10-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad som! Jag menar handlar mycket om livsvilja. Man läser om folk de får besked om cancer på fredag är döda på söndag... Väldigt många ger upp utan kamp tror det inte finns en chans.
Det finns ju dock aggressiva cancerformer, som gör att döden inträffar snabbt. Dessutom kan man ha haft cancer en längre tid, innan symptomen ger sig till känna. Är man i dåligt skick fysiskt redan innan, kan nog processen bli chockerande kort. Han hade ju tydligen varit sjuk i virus, innan det konstaterades att han hade utvecklat cancer.
Citera
2025-10-18, 00:46
Medlem
En bra skådis, trist att han gick bort så tidigt....

Det slog mej att personer yngre än jag (62år) dör rätt ofta...
Citera
2025-10-18, 00:47
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Jag läste på om de två du nämnde och det låter troligt. Han kan ju ha haft nedsatt immunförsvar. Någon i tråden skrev att han hade alkoholproblem, som gick i skov. Mig veterligen kan alkoholförtäring i stora mängder ge upphov till sämre immunförsvar.

Epstein-Barr får nästan alla någon gång i sitt liv. Vissa har dock en tendens att utveckla lymfom p.g.a. det. Kopplingen är känd.
Citera
2025-10-18, 00:50
Medlem
Mycket sorgligt, en väldigt bra skådespelare med integritet vilket är ovanligt bland dagens underhållare.
Citera
2025-10-18, 01:06
Medlem
karlsoons avatar
Gillade honom som fan.
Många personer gillar man för att dom gör något extra vagant. Jacob gillade jag för att han var den han var, han behövde inte sådant.
Citera
2025-10-18, 01:34
Medlem
Citat:

Det där med alkoholproblem verkar vara spekulation taget ur luften. Finns inget som tyder på det, åtminstone inte utifrån det man sett eller hört.

Han var, som flera redan sagt, en otroligt skicklig skådespelare, enligt min mening klart underskattad. Han hade potential för betydligt större roller och var bra mycket vassare än många av de vi har som blev mer kända. Jag har själv stött på honom vid några tillfällen via bekanta, och han var precis så genuin och varm som han framstod offentligt, raka motsatsen till den typ av uppblåsta profiler som ofta rör sig i branschen.

Han har däremot sett rätt tunn ut under längre tid, så det är nog snarare något långvarigt hälsoproblem som legat bakom. Om det varit cancer eller något annat som påverkat immunförsvaret låter jag vara osagt.

Oerhört sorgligt oavsett. Alldeles för tidigt att gå bort.
Citera
2025-10-18, 02:23
Medlem
Just nu finns miniserien "Coachen" med Jacob Ericksson i huvudrollen att se på SVT Play. Vila i frid!

https://www.svtplay.se/coachen
Senast redigerad av Harrison1 2025-10-18 kl. 02:27.
Citera
2025-10-18, 02:43
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Minns honom i filmen Det okända - 2000 https://www.imdb.com/title/tt0243465

Filmen har fått 5.5/10 men som ung så var filmen otäck/mystisk och Jacob gjorde en väldigt bra roll, bra skådis.

Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in